Čakovečki “Štromčeki ” krenuli na gradske ulice

U sklopu obilježavanja Dana Grada Čakovca ispred Druge Osnovne škole prigodnom vožnjom u funkciju su stavljeni bicikli na električni pogon. Simboličnoj svečanosti projekta “Štromček”, uz čelnike grada Čakovca bili su nazočni i ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović, direktor Fonda za energetsku učinkovitost i zaštitu okoliša Sven Mueller.

-Za sufinanciranje projekata energetske učinkovitosti u prometu ove smo godine osigurali 31,5 milijuna kuna jer čak četvrtina štetnih emisija CO2 dolazi iz prometa. Njima utječemo na poboljšanje kvalitete zraka, posebno u gradovima koji su iznimno opterećeni prometom. Zato provodimo niz mjera i subvencioniranja projekata poticanja čistijeg transporta, a jedan od njih je projekt prijevoza javnim elektrobiciklima u Čakovcu vrijedan milijun kuna.

Građani će od sada moći koristiti 20 električnih bicikala koji su, važno je istaknuti, hrvatski proizvod. Ovakvim projektima čuvamo okoliš, smanjujemo emisije stakleničkih plinova i doprinosimo ublažavanju klimatskih promjena, te podižemo kvalitetu života građana” – rekao je tom prigodom ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović.

Čakovečki gradonačelnik Stjepan Kovač je istaknuo kako je ponosan što u Čakovcu u promet stavljaju elektro bicikle, kao još jedan novitet u ponudi grada. Radi se o ekološki prihvatljivom projektu koji je rezultat “domaće pameti”, odnosno hrvatskih tvrtki, za koji je 40 posto sredstava osigurao Fond za zaštitu okoliša, a ostatak grad u svojem proračunu. Interes za korištenje električnih bicikala je veliki te ćemo vjerojatno po gradu postaviti još punionica. Zahvaljujem se Ministarstvu i Fondu što su nam dali potporu u realizaciji ovog projekta te se preporučamo i za ubuduće, a građane pozivam da što više koriste bicikle.

Direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku Sven Müller naglasio je da Fond prepoznaje važnost ulaganja u čistiji transport, a posebno veliki utjecaj mogu imati upravo projekti vezani za javni prijevoz u gradovima.

Kod poticanja drugih mjera u prometu ove smo godine uveli neke novosti od kojih svakako ističem poticanje izgradnje punionica za vozila na električni pogon, a čime želimo potaknuti izgradnju infrastrukture koja logično mora pratiti porast interesa za kupnju električnih vozila”-istaknuo je Müller. Za sufinanciranje projekata poput, na primjer, izgradnje punionica za vozila na električni pogon, pregradnje vozila svih kategorija na električni pogon i pogon stlačenim prirodnim plinom, uvođenje sustava javnih bicikala ili kupnju električnih bicikala u 2015. godini osigurano je 8,5 milijuna kuna.

Za sada su “punionice” na dvije gradske lokacije

Bicikli na električni pogon su na dvije lokacije u gradu, ispred Macanovog doma i čakovečke Druge osnovne škole, a za njihovo korištenje bit će potrebna kartica koje se može ishoditi na Gradskim bazenima “Marija Ružić”. Za nju je potrebno izdvojiti 50 kuna i dodatnih troškova do kraja ove godine neće biti. Tako se na recepciji gradskih bazena sklapa ugovor o korištenju “štromčeka”, kazao je Miodrag Novosel, direktor Ekoma, nakon čega slijedi izrade kartice koju treba pričekati najduže do dva dana.

Novosel je još staknuo da jedno korištenje bicikla može trajati za sada najduže 60 minuta, nakon čega se on mora vratiti u sustav za punjenje. To je napravljeno iz razloga da se što više građana može koristiti biciklima, kako se ne bi događalo da kod jednog korisnika bicikl ostane cijeli dan. Prekoračenje u korištenju vremena bicikla, kao i ne pridžavanje uvjeta o korištenju će se sankcionirati. Tako će se za prvo prekoračenje uputiti opomena, za drugo prekoračenje korisnik se isključuje iz korištenja na mjesec dana, kod trećeg na tri mjeseca, a zatim slijedi godinu dana gubitka prava na korištenje štromčeka.

Ivek, Anica, Štefek….imena su čakovečkih štromčeka

Svaki bicikl ima i svoje ime kazao je Novosel, za što se Grad Čakovec odlučio iz marketinških razloga, dok se praćenje kretanja i korištenja bicikla se obavlja putem GPS-a, odnosno vidi se na monitorima. Električni bicikli imaju sve pogodnosti bicikla, ali uz minimalan napor. Dosežu brzinu do 25km/h što je gotovo kao i slabiji motocikl, no znatno jeftinije.

Idealan je za gradske gužve i razgledavanje. Koristi koje stanovnici grada a uskoro i turisti ostvaruju njihovim korištenjem su mnogobrojne, primjerice, brži i ekološki prijevoz uz minimalan napor i minimalne troškove, dozvoljen pristup dijelovima grada gdje automobili ne mogu(osim naravno u sam centar grada), nije potrebna registracija i vozačka dozvola, nema naplate parkinga i nema troškova za gorivo.

Cilj projekata energetske učinkovitosti u prometu je smanjiti emisije CO2 u prometu, odnosno ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države. Time će se smanjiti i onečišćenje zraka, posebno u gradovima u kojima je koncentracija cestovnog gradskog prometa i najveća.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije