iz rimca u Hyundai

MATIJA PRPOVIĆ Živi svoj san: Iz Pribislavca u vrh svjetskog motosporta

Rođeni Pribislavčanin Matija Prprović (30) za sebe kaže da je Međimurec koji živi za motosport, a ljubav prema brzini na četiri kotača u sebi nosi od djetinjstva

Kako to obično biva, sve je započelo u djetinjstvu praćenjem utrka Formule 1 i Rallya, a danas živi svoj san, posao mu je vezan uz razvoj novih trkaćih automobila. Karijeru u automobilskim natjecanjima je započeo radeći na bolidima Formule Student, natjecateljskim trkaćim vozilima koje izrađuju studenti, a danas radi kao kompozitni dizajn inženjer u tvrtki Hyundai Motorsport sa sjedištem u Alzenau kod Frankfurta.

Uz to pokretač je natjecanja Formula Student gdje se oko 1000 studenata u 60 timova iz Europe natječe na testnoj stazi Rimac Automobila, a vozila se rade po uzoru na formulu 1. Sve to, ali i još više bilo je razlog da nam pobliže objasni svoj posao, ali i životni put od Pribislavca do Njemačke.

-Profesionalni put u motorsportu je krenuo s upisivanjem strojarstva na Tehničkom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Za to mogu najviše zahvaliti ocu Danku Prproviću koji je samouk majstor i koji je kod upisa otkrio da na fakultetu postoji Formula Student tim zvan Riteh Racing Team. U tom sam timu, uz fakultet, proveo četiri godina života i žrtvovao svako ljeto i slobodnu minutu za dizajniranje, izradu i testiranje trkaćeg bolida i sudjelovanje na europskim utrkama. Bio sam zadužen za dizajn i izradu dijelova od kompozitnih materijala, a o njima sam učio u tvrtci brata Nikole Prprovića u Pribislavcu, započinje priču Matija.

U studentskom timu je brzo napredovao pa je za dvije godine došao na mjesto voditelja cijele momčadi. Želja za napretkom i daljnjim obrazovanjem potom ga vodi na studij u Graz, gdje je također Formula Student, odnosno Fakultetski tim „Joanneum Racing Graz”, tada među deset najboljih od 400 timova Formule Student na svijetu. Matija je priliku iskoristio priliku za daljnji napredak, dizajnirao je aerodinamičke pakete i s njima osvajao prva mjesta za dizajn i inžinjerska dostignuća bolida.

-Cijelim putem sam imao punu podršku obitelji, uz oca i brata podržavala me i majke Ružica i sestre Jelena, zahvalno ističe naš sugovornik te dodaje da je imao priliku da po završetku školovanja ostane u Hrvatskoj, radeći u poznatoj tvrtci Rimac automobili, ali ga je ljubav prema natjecanjima ipak odvela u Hyundai Motosport.

Rally

Danas radi u timu od 15 inženjera te je zadužen za razvoj i dizajn Rally1 trkaćeg automobila, automobila za najvišu klasu rally utrka, Svjetsko „WRC” prvenstvo. U samoj momčadi je oko 250 zaposlenika te svi zajedno rade s jednim ciljom – pobjedom relija za relijom te ukupnom pobjedom konstruktora i vozača na kraju sezone. U timu su stručnjaci iz cijelog svijeta, oko jednog cilja okupilo se tridesetak raznih nacionalnosti.

-Radni dan počinje oko 8 ujutro te se ovisno o zadacima i prioritetima nastavlja ispred monitora gdje dizajniramo nove poboljšane komponente ili instalacijom i testiranjem već izrađenih dijelova u suradnji sa mehaničarima i test inženjerima. Od prijašnje smo sezone uveli velike izmjene prednjeg dijela Rally1 auta za čiji sam dizajn ja bio odgovoran. Konstantno izazivamo sami sebe, svoje znanje i mogućnosti u potrazi za još lakšim, bržim, agilnijim i robusnijim rješenjima. Ove smo sezone uveli još nekoliko izmjena što je do sad rezultiralo u pobjedi na oba dva do sad održana relija. Trud se isplati kad se na kraju slavi pobjeda – ali nema vremena za odmor i veliku proslavu jer su pripreme za idući već u toku, pobliže nam otkriva Matija Prprović tajne s vrha svjetskog Rallya.

Izazovi

U tako dinamičnom okruženju stalno vlada borba s propisima i pravilima, rokovima i drugim timovima pa je velik pritisak na cijeloj momčadi napominje naš sugovornik te dodaje:

-Najmanja greška može biti granica između nesreće i gubljenje auta vrijednog preko milijun eura ili mogućnosti penjanja na najviše stepenice postolja. Povjerenje koje vozači i suvozači imaju u nas je nestvarno – velika je privilegija biti u kontaktu s njima i vidjeti da su bez pitanja spremni sjesti u auto i bez razmišljanja “poklopiti gas” jer znaju koliko je sati, stresa i pažnje posvećeno za dizajn auta napominje mladi stručnjak.

Međimurje i automobili

Za kraj upitali smo ga dva pitanja, o utrkama u Međimurju i njegovim osobnim automobilskim afinitetima, pa doznajemo:

-Sjećam se da su me roditelji 2007. godine vodili na Međimurski Rally i on se opet vraća na međimurski asfalt. Nadam se da će nakon toga ideja ponovo zaživjeti i da će se Međimurski Rally redovitije naći na kalendaru. Uz lokalne timove, veliki timovi poput Hyundaia, Toyote i M-Sporta Ford će nastaviti voziti i testirati na hrvatskim cestama za vrijeme trajanja Rally Croatia, ističe Matija i ne tako lošu situaciju u Hrvatskoj te svoju priču zaključuje svojim osobnom ljubavlju:

-Privatno vozim američki Chevrolet Camaro sa motorom od 6.2L koji daje 461 konjskih snaga, 617Nm momenta i dubok režeći američki zvuk. Potrošnja goriva je kao godine kod žena – za to se ne pita. Automobil koristim kao svakodnevni automobil, ali je on puno više od toga jer ga koristim i kao trkaće vozilo na stazama poput Nürburgringa, Hockenheima i sličnih. Tamo se utrkujem a radovito sam i na karting utrkama koje organiziram za klub unutar tvrtke. Sretan sam što sam u društvu i okolini ljudi sa kojima dijelim toliko interesa i sličnosti, zaključak je mladog stručnjaka iz Pribislavca.

*Preuzeto iz Lista Međimurje br. 3597

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije