ROZP: Kako rješiti komplikacije u vrijeme blagdanske kupnje?

Oko Nove godine je vrijeme darivanja u koje u punoj mjeri konzumerizam ispoljava sve svoje slabosti i mane. U to vrijeme, većina potrošača kupuje darove.

Čest je slučaj da se osvijestimo tek kad se vratimo iz kupovine, a pri tome se stvari dodatno zakompliciraju: dar se ne sviđa darovanom, proizvod koji ste kupili preko mrežnih stranica oštećen, proizvod nema deklarirana svojstva i sl. Kako bi riješili može bitne komplikacije u vrijeme blagdanske kupnje Klub potrošača ROZP vam daje nekoliko savjeta.

Savjet prvi: Dar se darovanom ne sviđa ili ima već istovjetan proizvod. Možete li ga zamijeniti ili vratiti u trgovinu uz povrat novaca?

Mnogi potrošači vjeruju da mogu takav bespotreban (neželjeni) proizvod vratiti u trgovinu u roku od 8 dana od dana kupnje.

To je jedno od najčešćih pitanja potrošača, zato je nužno opetovano naglasiti da je rašireno pogrešno uvjerenje da je trgovac dužan vratiti novac ili ga zamijeniti, ako ga potrošač vratiti u roku od 8 dana. Trgovac nije obvezan zamijeniti proizvod ili vratiti novac osim ako se na to izričito obvezao (pismeni dokaz).

Zakon o zaštiti potrošača obvezuje trgovca samo ako prodao neispravan proizvod. U tom slučaju, potrošač može izabrati hoće li od trgovca zahtijevati popravak proizvoda, smanjenje cijena, zamijeniti proizvod ili povrat novaca. Neželjeni proizvod potrošači mogu zamijeniti ili vratiti uz povrat novaca samo uz pristanak trgovca. Isključivo je pravo dobre poslovne prakse trgovca hoće li prihvatiti zamjenu proizvoda u drugi ili vratiti novac i to unutar razdoblja koje je obično navedeno na računu.

Zato potrošačima savjetujemo da provjere prije kupnje, koje opcije trgovac nudi kada smo kupili proizvode za koji smo polije kupnje ustanovili da ne želimo, a inače je potpuno ispravan. Ako trgovac omogućava povrat, važno je da potrošač sačuva račun koji je dobio pri kupnji proizvoda, jer će ga kod povrata proizvoda tražiti većina trgovaca. Račun je dokaz da je proizvod kupljen u određenoj trgovini, a na računu je i naveden datum kupovine.

Povrat proizvoda kupljenog na daljinu (npr. online), je zbog prirode takve trgovine uređen drugačije. Kada potrošači kupuju online, možete vratiti proizvod kupili u roku od 14 dana od dana primitka proizvoda, bez navođenja razloga za povrat. Trgovac je dužan u roku od 14 dana nakon što ste dali obavijest o raskidu ugovora tj. odustajanju od kupnje, vratiti puni iznos koji ste platili. To pravilo uvedeno jer potrošač ne može pregledati proizvod prije kupnje , a na raspolaganju ima samo sliku i podatke koje mu daje trgovac.

Savjet drugi: Kupnjom online ste dobili oštećeni proizvod! Kako dokazati trgovcu da je takav proizvod je stigao do nas?

Često se događa da je izbor darova samo pola problem, ako se bilo što zakomplicira prilikom isporuke. Sigurna i pravovremena dostava proizvoda je zadaća trgovca. Kada potrošač preuzme proizvod i naknadno utvrdi da je oštećen teško će dokazati da je šteta nastala u procesu isporuke.

ROZP savjetuje potrošače da kod preuzimanja proizvoda pažljivo provjere jesu li primili proizvod bez oštećenja, čak i ako paket u kojem je proizvod dostavljen netaknut. Oštećene pošiljke nikako ne treba preuzeti već ga odmah po dostavljaču vratiti. Dobro je fotografirati štetu i uz razloge za odbijanje pošiljke, zajedno sa slikovnim dokazom u pisanom obliku obavijestiti trgovca.

Savjet treći: Proizvod nema zagarantiranih svojstva. Kad kupujete novi proizvod, naravno da imate pravo očekivati da će ste dobili proizvod kakav ste dogovorili s trgovcem. Trgovaca vam je dužan takav proizvod isporučiti.

Na primjer, kupili ste vodootporne čizme koje su potpuno promočile na prvoj kiši? Ili torbicu u kojoj je zatvarač ne radi? U tim slučajevima lako utvrdite stvarni nedostatak. Po vašem izboru možete zatražiti zamjenu proizvoda za novi proizvod, popravak ili povrat novaca prema vašoj želji. Sa trgovcem OBAVENO komunicirajte u pisanom obliku i ne zanemarite rok u kojem se obavijestiti prodavatelja o otkrivenoj grešci (materijalni nedostatak) – taj rok je dva mjeseca otkako ste otkrili nedostatak, a najviše dvije godine od dana kupnje.

Ako ste kupili tehničku proizvod za koji se izdaje obvezno jamstvo, u slučaju pogreške na proizvodu možete odlučiti želite li se pozvati na materijalni nedostatak ili na prava pokrivena jamstvom. Unutar jamstvenog roka imate pravo na popravak proizvoda. Ako proizvod nije popravljen u razumnom roku (45 dana), možete zatražiti zamjenu za novi proizvod ili povrat novaca.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije