Budući da je HŽ putnički prijevoz (HŽPP) u kolovozu najavljivao daljnja ukidanja željezničkih linija na području Međimurske županije, UO za gospodarske djelatnosti MŽ u više navrata od kolovoza ove godine pokušava organizirati sastanak s Predsjednikom uprave HŽ-a Putničkog prijevoza d.o.o. Draženom Ratkovićem, nažalost bezuspješno (zauzetost Predsjednika uprave).
U studenom ove godine zaprimljen je i prijedlog ugovora o sufinanciranju u iznosu od 1.435.446,08 kuna. Kako već Međimurska županija sufinancira željeznički prijevoz učenika i studenata sa 2.500.000,00 kuna, u Međimurskoj županiji nisu u mogućnosti dodatno sufinancirati redovne linije kojima se voze uglavnom učenici i studenti čiji prijevoz već sufinanciraju, ističu u svom priopćenju iz Upravnog odjela za gospodarske djelatnosti MŽ.
Budući da je glavni argument HŽPP je bio nerentabilnost, odnosno nedostatak putnika, izvršili su brojanje putnika, svjesni situacije, predložili HŽPP svojevrsna kompromisna i prije svega racionalna rješenja na koja također nije bilo odgovora. Svu dokumentaciju i prijedloge dostavili su i pomoćniku ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Danu Simoniću kojemu su zahvalni na razumijevanju i potpori koju im je tom prilikom pružio.
Činjenica je da Zakon o željeznicama daje mogućnost HŽPP da ukida i uvodi linije bez konzultacija i pristanka regionalnih i lokalnih vlasti te da imaju legitimitet za traženje sufinanciranja od županija, općina i gradova, ali je također nepobitna činjenica da se HŽ u velikoj mjeri financira i iz državnog proračuna čijem punjenju u značajnoj mjeri pridonose i stanovnici Međimurja koji u ovim teškim vremenima još uvijek rade, a sada im je i dolazak na posao postao prava avantura, napominju i u daljnjem tekstu ističunaglašavaju:
“Ako pogledamo i prijedlog državnog proračuna 2014. – za razvoj sustava željezničkog prometa planirana sredstva iznose 699.043.521 kuna i veća su za 73,25% u odnosu na planirana sredstva za 2013. godinu, radi povećanja subvencija HŽ Putnički prijevoz. Znači, subvencije za prijevoz putnika se povećavaju, a istodobno se linije ukidaju.
Premda se na sva zvona govori o regionalnom povezivanju, očito je da HŽPP čini sve kako bi stanovnici najrazvijenijeg dijela Republike Hrvatske bili u potpunoj izolaciji – više nemamo vlakova prema Mađarskoj, Osijeku, a ovim posljednjim voznim redom sve manje i prema Zagrebu gdje se stanovnici školuju, liječe i iz kojega dalje putuju prema europskim zemljama. Ne možemo ne spomenuti još jednu apsurdnu činjenicu.
U listopadu 2010. svečano je proslavljena 150. godišnjica pruge upravo u Međimurju, jer samo trideset pet godina nakon otvaranja željezničkog prometa na lokomotivsku vuču na svijetu u Engleskoj godine 1825. Kotoriba je kao prvo mjesto u Hrvatskoj dobila željezničku prugu 24. travnja 1860. Osim što su na tu proslavu pohrlili svi iz Zagreba, naravno automobilima jer nije bilo kvalitetne željezničke veze za Kotoribu, već u prosincu iste godine ukinut je i vlak Čakovec – Ormož (odnosno s vezom dalje za Maribor, Ljubljanu, Trst i Pulu).
Uz potpunu potporu SPVH (Sindikat prometnika vlakova Hrvatske), podružnice Međimurje i dalje ćemo činiti sve da se ne samo prestanu ukidati postojeće, nego i vrate sve ukinute (pogotovo brze i međunarodne) linije. Međimurje se mora kvalitetnije i brže povezati s hrvatskim i europskim, naročito susjednim regijama.
Također ćemo nastaviti intenzivno raditi i na sustavu integriranog prijevoza putnika u suradnji s Varaždinskom županijom što smatramo najboljim i jedinim rješenjem za nesmetan i kvalitetan prijevoz putnika na našem području. HŽPP od Međimurja očito pokušava napraviti enklavu, ne uvažavajući pritom nepobitnu činjenicu da je Hrvatska ipak do Mure u svakom pa tako i u smislu prijevoza putnika željeznicom.
Pozivamo i sve zainteresirane građane, gradove, općine da nam se pridruže u našim nastojanjima kako bismo što prije ponovno uspostavili željeznički prijevoz sukladan potrebama svih stanovnika Međimurja.”, piše u priopćenju za javnost koje potpisuje mr.sc. Vesna Haluga, privremena pročelnica UO za gospodarstvo.