Savjeti

UGRADNJA PLINSKE INSTALACIJE Što je dobro, a što može biti loše?

Kod kupovine novog vozila je preporuka kupiti vozilo s tvornički ugrađenim plinom, ugradnja plina u nova vozila koja nisu s tvorničkim plinom je istraživanje koje vas može skupo koštati

Ugradnja plinske instalacije u automobil mnogima se čini kao
dobra ideja, a na kraju to i jest. Sa svim atestima i dodatnim
troškovima koji se mnogima čine nelogičnima, taj je pogon i
gorivo na kraju jeftiniji od klasičnog benzinskog. HAK-ov
tehnički savjetnik Marin Morava donosi sve važne
tehničke detalje vezane uz ugradnju plina.

Kupnja vozila u kojem je tvornički ugrađen plin

 – Održavanje vozila i plinskog sistema ubrizgavanja možete
odraditi u ovlaštenom servisu i nema potrebe još jednog odlaska u
servis za servis plina
 – Prilikom same proizvodnje motora odabir materijala za
motore s LPG pogonskim gorivom je poboljšan pa su pojedini
dijelovi u motoru otporniji na veća termička opterećenja nego za
isti tvornički benzinski motor
 – Ne gubite jamstvo na motor što je često problem ako
odlazite naknadno ugraditi plin u vozilo
 – Troškovi održavanja prvih pet godina i do 100.000 km u
praksi nisu značajno veći nego redovno održavanje samog
 benzinskog motora. Nakon određenog vremena i plinske
instalacije zahtijevaju veliki servis kojem će cijena ovisiti o
obujmu potrebnih radova i potrebitih dijelova koje će biti
potrebno zamijeniti prema planu održavanja vozila za točne
iznose ovog tipa servisa preporuka je informirati se u servisu

Ugradnja plina u vozila u kojima nije ugrađen tvornički
plin

 – Zahtijeva savjetovanje prije kupnje vozila s plinskim
servisom je li motor pogodan za ugradnju plina
 – U prednosti za ugradnju plina su često motori koji imaju
hidro podizače za samo podešavanje zračnosti ventila ili
mehaničko podešavanje zračnosti ventila putem vijka za
podešavanje zračnosti ventila u odnosu na motore koji imaju
fiksno podešavanje zračnosti ventila
 – Nesavjetovanje s plinskim servisom prije kupnje vozila
može znatno povisiti ugradnju plinskog sistema, a otvorena je
mogućnost i nakon ugradnje plina da će se pojaviti brojni
problemi koji mogu poskupiti održavanje vozila do razine da sve
to neće biti isplativo
 – Također, čest problem je preskakanje redovnih plinskih
servisa koje treba provoditi prema planu kojeg je odredio
proizvođač plinskog sistema, što je ključno za izbjegavanje niza
navedenih problema
 – Korištenje benzina samo do prebacivanja na rad s plinom
će malo trošiti benzin ali će smanjiti rad benzinskog sustava
ubrizgavanja koji će često zahtijevati skupe popravke zbog malo
korištenja i rada sa starim gorivom pa je preporuka na svaki
treći potrošeni spremnik plina potrošiti i spremnik goriva kako
bi izbjegli neželjene popravke na benzinskom sustavu goriva.
Također je preporučljivo ne prazniti spremnik goriva ispod 1/3
spremnika benzinskog goriva kako bi se osiguralo hlađenje
benzinske pumpe goriva u spremniku.

Zašto ugraditi plin?

– Ekonomična vožnja kroz pogonsko gorivo
– Ekološki trenutno najprihvatljiviji energent
– Kvalitetno ugrađeni i podešeni plinski sustav može produžiti
radni vijek motora jer je smanjeno propadanje ulje motora s
izgaranjem plina
– Veća autonomija vozila uz dva spremnika goriva

Kako piše portal revijahak.hr, kod kupovine novog vozila je
preporuka kupiti vozilo s tvornički ugrađenim plinom, ugradnja
plina u nova vozila koja nisu s tvorničkim plinom je istraživanje
koje vas može skupo koštati.

Za naknadnu ugradnju plina je preporuka kupovati starija vozila
za koja su lakše dostupna alternativna rješenja kao zamjena
kompletnog rabljenog motora ili korištenje zamjenskih dijelova
jer na kraju priče većinom je cilj postići ekonomičnu vožnju, a
ako već dođe do većih neispravnosti izazvanih nestručnom
ugradnjom plina ili lošim održavanjem plinskog sistema lakše je
taj problem financijski premostiti kod starijih vozila.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije