Vijesti / Automobilizam
Automobilizam
KROVNA OBLOGA MI JE PALA NA GLAVU! Nakon presvlačenja može biti kao nova
CROPIX/Jutarnji.hr/autoklub

Servis vozila

KROVNA OBLOGA MI JE PALA NA GLAVU! Nakon presvlačenja može biti kao nova

S vremenom, a naročito pod utjecajem visokih temperatura, presvlaka na krovnoj oblozi može se odlijepiti ili propasti, a ako je riječ o čestom modelu automobila zamjena krovne obloge može biti brza i relativno povoljna

U tvornici se presvlaka na oblogu utiskuje pod visokim pritiskom na mehaničkoj preši i s njom u pravilu nema problema osim što s vremenom trune i propada spužvasta izolacija koja je dio presvlake i onda ona može pasti, a zbog sigurnosti takav automobil ne može proći tehnički pregled. Ili pak, pukne u sudaru kada se aktiviraju zračne zavjese ugrađene u krov.

Također, mnogi ne znaju da se krovna obloga ne smije kemijski čistiti jer je to može uništiti, a štete joj i izrazito visoke temperature u unutrašnjosti pa je ljeti dobro uvijek ostaviti prozore malo otvorene kada je auto na suncu, savjetuje tapetar iz radionice s više od 40 godina iskustva s tapeciranjem svih dijelova vozila pa tako i krovova.

Kako su jedna od tek nekoliko radiona u Hrvatskoj specijaliziranih za ovaj posao, stranke im dolaze iz svih krajeva Hrvatske, od Dalmacije do Slavonije, ali i okolnih zemalja poput Austrije i Njemačke. Tapecirali su zaista svašta, od rijetkih i vrijednih oldtimera do superlukusznih automobila poput Bentleya, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

No, na tapeciranje propale krovne obloge najčešće dolaze najrasprostranjeniji modeli poput Golfa IV, Octavije prve generacije, Astre druge i slično, pa za takve u radioni imaju spremne krovne obloge s već zalijepljenim novim presvlakama. Kada stranka dođe na zamjenu njenu krovnu oblogu izvade i odmah ugrade istu takvu repariranu, a postojeću kasnije repariraju za buduću stranku.

Zbog toga zamjena krovne obloge novom može biti gotova već za sat vremena ili maksimalno dva po cijeni od 500 do 700 kuna ovisno o modelu i izvedbi. Krovovi u karavanima su skuplji jer su veći, a kod nekih modela samo vađenje krova zna biti problematično. No i kada je riječ o dužem i kompliciranijem poslu, kao što je presvlačenje postojeće krovne obloge tkaninom druge boje, posao je gotov u istom danu, a cijena je 900 do najviše 1000 kuna. Modeli Audija s paketom S-line i BMW-a s paketom M paket imaju tvorničke crne krovove, pa kod tjuniranja vozila vlasnici redovito dolaze u ovu radionu.

Nakon rastavljanja i vađenja iz vozila, s krovne obloge se skida stara krovna obloga te struže spužvasta izolacija. Obloga se potom temeljito čisti i odmašćuje, a nakon nanošenja prajmera spreman je lijepljenje nove presvlake. Za to se koristi dvokomponentno lijepo kojim je potrebno temeljito prešpricati unutrašnju stranu obloge i već skrojene presvlake, a zatim pritiskom ruku i prstiju slijedi pažljivo oblikovanje i lijepljenje presvlake na oblogu.

Pritom treba uvažavati brojne izbočine i udubine na krovnoj oblozi kao i razne utore ili kopče na koje se pričvršćuju razni plastični dijelovi poput štitnika za sunce, svjetala ili ručki. Posao je gotov pažljivim vraćanjem i montažom krova natrag u automobil, a garancija je godinu dana na lijepilo i pet godina na presvlaku.

Ukratko

- Kupci mogu birati između nekoliko klasičnih boja i vrsta spužve te filca kao podloge, ali većina se odlučuje za standardnu svjetlosivu boju kakva je većina tvorničkih obloga odnosno eventualno crnu
-Ključni dio postupka je krojenje te presvlačenje krovne obloge novom presvlakom koju je bitno pažljivo prilijepiti te oblikovati oko svake izbočine odnosno udubine
- Nakon vađenja iz automobila, skida se stara presvlaka, krovna obloga se čisti i odmašćuje te je spremna za krojenje i lijepljenje nove presvlake. Naposlijetku slijedi ugradnja dijelova i montaža u automobil.

 

Pročitajte i ovo
Najgledaniji video
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Vezani članci

Reci što misliš!