Provele su tjedan dana u gradu Paoli na Malti
Učiteljica Likovne kulture iz OŠ Strahoninec, Marina Mrazović i njezina kolegica iz razredne nastave, Ana Horvat, proljetne su praznike provele radno. Od 22. do 28. travnja pohađale su tečaj o CLIL metodi u Mater Boni Consilli St. Joseph School u gradu Paoli na Malti u sklopu STEP (Students and Teachers Education Power) ERASMUS+ KA1 projekta.
Osnovni ciljevi projekta su poticanje i ostvarivanje cjeloživotnog učenja učitelja i učenika kroz ostvarivanje mobilnosti i aktivnosti u projektu u svrhu jačanja njihovih ključnih kompetencija i vještina; povećanje kvalitete i učinkovitosti nastave te modernizacija kroz uvođenje novih metoda poučavanja i učenja, uporabu IKT i digitalnih materijala u formalnom i neformalnom učenju te poticanje kreativnosti i inovativnosti kroz interkulturalizam i internacionalizaciju ustanove.
Ova je mobilnost bila jedna od četiri planiranih i realiziranih, a u njima je sudjelovalo ukupno šest učiteljica i učitelja. CLIL metoda (Content Language Integrated Learning) je metoda poučavanja kurikula na izabranom stranom jeziku. Njezin tvorac je finski pedagog David Marsh koji je tu potrebu uočio prilikom rada u azijskim zemljama: zbog nedostatka učitelja, bili su primorani “uvoziti” učitelje, a kako je poučavanje s učiteljima moglo teći uglavnom na stranom jeziku, automatski su prihvaćali strane knjige, priručnike i ostale materijale.
Ponukan pronaći rješenje za potonje, Marsh je sa suradnicima razvio ideju poučavanja postojećeg kurikula na stranom jeziku, s prilagodbom te kombinacijom metoda i didaktičkih materijala. Takav pristup zahtjeva interdisciplinarnost i korelaciju u radu predmetnih nastavnika s nastavnicima jezika, a učenicima pruža mogućnost i motivaciju za izražavanjem na stranom jeziku kroz učenje u neposrednoj okolini i to – čineći. Primjereno zahtjevu tečaja, u školi u kojoj se tečaj održavao, CLIL se besprijekorno primjenjuje u većini nastavnih predmeta pošto je, uz Maltaški, službeni jezik na Malti i Engleski.
Pritom koriste raznolike metode i pristupe radu s naglaskom da su učenici u središtu učenja – učitelji su savjetnici i pomoćnici koji ih usmjeravaju na putu učenja i spoznavanja. Ističe se važnost primjene postojećih znanja te nadogradnja kroz praktični rad, izvanučioničku nastavu, kroz slobodu izražavanja i samovrednovanje. Velika pomoć u tome je korištenje različitih IKT alata te neprestano poticanje samosvijesti i motivacije u učenika.
Uz teorijski dio koji doprinosi razumijevanju polaznih točaka CLIL metode te postupaka za planiranje i pripremu nastave, najkorisniji i najzanimljiviji dio bila je, svakako, praktična primjena usvojenog. Zahvaljujući izvrsnoj mentorici, pomoćnici ravnatelja, Ruth Mansueto, a i činjenici kako je tečaj pohađala mala skupina – uz učiteljice iz Strahoninca, dvoje učitelja iz srednje škole na Siciliji, bilo je dovoljno vremena i mogućnosti za rasprave, razmjene iskustava i kombiniranje različitih ideja i pristupa.
Od igranja uloge učenika na CLIL-nastavi, do planiranja nastave, izrade pisanih priprava, umnih mapa, rada u aplikacijama i svakodnevnog ispunjavanja izlaznih kartica koje su, naposljetku, pokazale kako svatko od polaznika već dobrano radi prema CLIL metodi (kombiniranjem metoda, korištenjem IKT alata, istraživačkom i izvanučioničkom nastavom, itd.) tako da je krajnji cilj navedeno pokušati primijeniti u nastavi na – stranom jeziku.
Kako bi struka i javnost dobili jasniji uvid u stečena znanja, učiteljice će u suradnji s koordinatoricom projekta, učiteljicom Engleskog jezika Teom Horvatić, organizirati predavanje i radionice o CLIL metodi o čemu će javnost biti pravovremeno obaviještena.
Dotad, podaci o detaljnijem tijeku i sadržaju tečaja dostupni su na blogu na mrežnim stranicama STEP projekta te na Facebook stranici.