Zakoni: Novi oblik sezonskog sniženja

S 1. studenim 2015. godine stupio je na snagu novi oblik sezonskog sniženja cijena kojeg definira Zakon o izmjenama i dopuna Zakona o zaštiti potrošača. Sezonskim sniženjem smatra se, sukladno Zakonu, prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone.

Doduše, Ministar gospodarstva ima rok od 60 dana da donese Pravilnik kojim će propisati uvjete i način provođenja sezonskog sniženja. Kako je sukladno Zakonu period za sezonska sniženja započeo, a Pravilnik nije donesen, postavlja se pitanje je li takvo rješenje u kojem Pravilnik stupa na snagu više od mjesec dana kasnije od vremena koje Zakon propisuje za određenu radnju, propust predlagatelja Zakona i zakonodavca, koji nisu uvažili nijedan prijedlog Regionalne organizacije zaštite potrošača tijekom javnog savjetovanja o Prijedlogu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača.

Stava smo da su ovime bitno oštećeni trgovci, a neizravno i potrošači. Trgovci na neki način kompenziraju ovaj propust raznim akcijama koje nitko ne kontrolira.

Naime članak 6. Izmjena i dopuna Zakona navodi da je ‘Akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji’, za razliku od prijašnjeg članka koji je izmijenjen, a određivao je da je Akcijska prodaja, prodaja određenih proizvoda u razdoblju ne duljem od 30 dana po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji. Da proizvodi na akciji moraju biti jasno, vidljivo i čitljivo označeni riječima ‘akcija’ ili ‘akcijska prodaja’, te da je pri oglašavanju akcijske prodaje trgovac dužan navesti njezino trajanje, sada zakonsko rješenje ne predviđa čak ni oznaku ‘akcija’.

Potrošačima bi odgovarale takve nedorečenosti u Zakonu, pa da akcija traje cijele godine, ali iako Zakon predviđa da je trgovac dužan tijekom Akcijske prodaje kao posebnog oblika prodaje istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje. No ako se sklapaju Ugovori izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, te u slučajevima kada posebni oblik prodaje traje najdulje tri dana, ne mora isticati cijene prije Akcijske prodaje i za vrijeme akcijske prodaje.

Zbog toga trgovci provode Akcijske prodaje preko vikenda ili svaki dan drugu robu, gdje eventualno ispisane cijene koje su važile prije Akcijske prodaje imaju promotivni karakter. Posebno je to vidljivo pri reklamiranju Akcijskih promotivnih ponuda teleoperatera koji djeluju na hrvatskoj tržištu, koji reklamiraju svoje ponude kao: ‘Božićne ili Novogodišnje akcije’.

Nismo kompetentni da ocjenjujemo da je ovo bila namjera predlagatelja Zakona ili se radi o površnosti, ali znamo da za to neće nitko odgovarati, a posljedice će osjetiti potrošači u svojim novčanicima, piše Rozp.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije