Međimurska županija drži gotovo 80 % hrvatske proizvodnje ovog poljoprivrednog proizvoda. Stoga, upravo međimurski proizvođači apeliraju na trgovačke lance da prestanu prodavati uvozni krumpir po, za njih sramotno niskim cijenama jer time ruše cijenu domaćeg, međimurskog proizvoda i dovode ih na rub opstojnosti.
O količini i kvaliteti, ali i cijeni ovogodišnjeg uroda krumpira bilo je riječi i na nedavno održanom 15. jubilarnom Festivalu krumpira u Belici gdje je Dragutin Taradi predsjednik Udruge međimurskih proizvođača merkantilnog krumpira, kazao kako je Festival zapravo i zamišljen kao početak berbe u skladišta s obzirom na to da se sve ono što se do sada bralo već prodalo.
– Moram priznati, kaže Dodlek da smo dosta razočarani onim što vidimo na polju jer će ovogodišnji prinosi biti za 30% manji nego u godini normalnih vremenskih uvjeta. Naime, ova visoka temperatura koja je obilježila proljeće i ljeto bila je problem unatoč navodnjavanju. Tako da, ako se biljka i zalijevala tijekom cijelog dana, bilo je to samo njezino održavanje na životu, a nije donijelo nikakav veći prinos.
No, usprkos suši, nastavlja Taradi, krumpira bi trebalo biti dovoljno jer smo svi malo povećali proizvodnju, odnosno krumpir je zasađen na većim površinama , ali bolna točka za proizvođače je i dalje otkupna cijena.
Ona je do sada bila zadovoljavajuća, ali posljednjih dana se spustila na 1.40 kuna po kilogramu, što znači da su svi proizvođači na nuli. Bude li cijena i dalje padala mogla bi se ponoviti i prošla godina kada smo poslovali praktično s minusom od 200 %.
Njihov apel vezan uz cijenu primili su u Ministarstvu poljoprivrede, trgovačkim centrima, ali i agencijama za zaštitu tržnog natjecanja. Spremni su i na prosvjede po uzoru na ostale europske farmere jer će daljnje spuštanje cijene dovesti do blokade velikog broja gospodarstava. Prije mjesec dana održano je nekoliko sastanaka na kojima smo uspjeli zaustaviti pad cijene krumpira i sve je bilo dobro do prije tjedan dana, žali se predsjednik Udruge međimurskih proizvođača merkantilnog krumpira.
Ne znam što se zapravo dogodilo, prema nekim informacijama izgleda da nam Varaždinci kvare tržište i spuštaju cijenu krumpira u bescjenje. Svima je poznato, nastavlja Taradi kako su kupci zadovoljni takvim razvojem događaja, ali to je smrt za proizvođače.
Proces brendiranja ” Međimurskog kalampera ” zapinje u Zagrebu
Kada je u pitanju status brendiranja međimurskog krumpira, proces stoji na mjestu, kaže Taradi, ponajviše zbog dr.sc. Ugo Toića, koji je uključen u proces i koji nam stalno ponavlja da ima drugih prioriteta, nek se još malo strpimo i pričekamo. No, nastavlja Taradi, mi više ne možemo čekati, jer čekamo godinama.
Ne znam više ni sam, koliko je vremena prošlo od kada smo se zadnji put vidjeli. Čuli se jesmo telefonom, kada je obećao da će doći u Belicu, no nije ga bilo, odnosno ista priča o dolasku se ponavlja iz tjedna u tjedan. Mislim da je krajnje vrijeme da se okrenemo nekoj drugoj osobi koja će nam izraditi potrebne “papire” za brendiranje međimurskog krumpira.