Na seminaru o prodaji putem interneta održanom 27. studenog 2014. godine u Tehnološko-inovacijskom centru Međimurje okupilo se 30-tak sudionika, uglavnom predstavnika poduzeća, osoba iz obrazovnog sektora i studenata.
Velimir Sanjković upoznao je sudionike s načinima korištenja e-trgovine kao i prednostima koje nosi takav način poslovanja, posebno za male i srednje tvrtke prenijevši im tako dio svojeg dugogodišnjeg iskustva u izradi i implementaciji online trgovina. Osvrnuo se na dostupna tehnološka rješenja koja su se pokazala najučinkovitijima kod implementacije online trgovina, kao što su Magento ili WooCommerce za WordPress.
Tema korištenja sustava plaćanja kod prodaje putem interneta potaknula je sudionike na raspravu o isplativosti pojedinačnih platformi te njihove učinkovitosti. Nastavno na ovu temu, pričalo se o uslugama dostave unutar EU i svijeta, te o obvezama i pravima prodavača i kupaca kod online transakcije.
Zakonska regulativa kod prodaje proizvoda putem interneta, kao i politika povrata robe u smislu zaštite prodavača pred mogućom zlouporabom prava potrošača, također su bile teme oko kojih se povela zanimljiva rasprava. Sudionici su se složili da se kod ovakvih problema potrebno dobro informirati i upoznati postojeće zakone kako bi poslovanje bilo učinkovito, ali isto tako i kupce upoznati s njihovim pravima prije odluke o kupovini robe u e-trgovinama.
Jedna od tema seminara bila je i mogućnost korištenja servisa za prodaju na globalnom tržištu, kao što su eBay i Alibaba. Ovi servisi gotove su platforme koje ne iziskuju programski razvoj softvera, već daju mogućnost poduzećima da jednostavno izrade vlastitu web trgovinu i počnu odmah prodavati.
Osim što im eBay i Alibaba omogućuju laki način postavljanja proizvoda u online trgovinu, njihova prednost je i relativno brzi doseg potencijalnog tržišta, budući da milijuni kupaca diljem svijeta svakodnevno pretražuju proizvode na ovim servisima. Od domaćih servisa, spomenut je eKupi.hr, kao najveća hrvatska e-trgovina koja po funkcionalnosti i ponudi nimalo ne zaostaje za vodećim svjetskim servisima.
U posljednjem dijelu seminara predstavljeno je nekoliko praktičnih primjera izrade internetske trgovine korištenjem već spomenutih alata, Magenta i WooCommerce-a za WordPress.
Zaključak seminara je bio da svatko tko se bavi prodajom mora uzeti u obzir da je današnje tržište orijentirano na korištenje internetske tehnologije kod kupovine proizvoda i da poslovni uspjeh uvelike ovisi o znanju korištenja modernih tehnologija kao i o prilagodbi potreba tržišta. E- trgovine neće u potpunosti zamijeniti klasične, ali su velika dodatna vrijednost za svako poduzeće koje se bavi prodajom.