Poslovni uspjeh: Prodajom uredske opreme do prihoda od 60 milijuna kuna

Kada je 1981. u Nedelišće osnovan obrt Metalplast koji se bavio izradom metalnih i plastičnih dijelova različite namjene, teško da je netko mogao zamisliti da će se 30-ak godina kasnije ta tvrtka baviti visokotehnološkim bizinisom, postati regionalni lider u prodaji uredske opreme i ostvarivati prihod od 60 milijuna kuna godišnje.

No, kako pojašnjava sam osnivač i direktor tvrtke Ljubomir Tomašić, okolnosti su učinile svoje te su se oni samo uspjeli prilagoditi trendovima na tržištu, piše Poslovni.hr.

“Kada je 1990-ih došlo do raspada Jugoslavije, a time i sloma zajedničkog tržišta, mnoge tvrtke poput nas su se našle u problemima. Manji dio njih uspio je supstituirati bivše tržište s izvozom, a veći dio tvrtki je propao ili se okrenuo drugom biznisu. Tako smo mi krenuli u posao s uredskim materijalom, najprije kao mala trgovina tehničke robe, a zadnjih godina i kao jedan od najvećih operatera usluga printanja za tvrtke i institucije”, navodi Tomašić.

Metalplast je 1993. godine preimenovan u b.t.c.(Birotehnički centar) i od tada je uredska oprema njihov glavni biznis.”Uvidjeli smo da se mijenjaju trendovi na uredskom tržištu i da sve više tvrtki i institucija ne želi više kupovati vlastite pisače i potrošni materijal, već da ih zanima jedinstvena usluga koja će se bazirati na cijeni jednog isprintanog papira.


Uštede na ispisu

Uspjeli smo se prilagoditi današnjem zahtjevnom tržištu i danas smo jedna od vodećih tvrtki u Hrvatskoj u tom segmentu”, kaže vlasnik BTC-a. Dodaje da procjene govore da korisnik može “najmom” opreme za ispis uštedjeti između 15 i 30 posto troškova, a u odnosu da sama kupuje pisač i potrošni materijal. Stoga danas gotovo da i nema tvrtke, slično kao i npr. kod leasinga automobila, koja nije uvidjela prednost outsourcinga ove usluge.

Dodatna prednost ovakvog načina poslovanja je da poduzetnik ne mora ulagati nikakav početni kapital u opremu, koja ponekad može biti i vrlo skupa, nego samo plaća unaprijed dogovorene mjesečne rate prema izračunu troškova. Ovo je posebna pogodnost za tvrtke ili obrte koje se bave fotokopiranjem ili izradom fotografija jer mogu s vrlo malim početnim kapitalom pokrenuti vlastiti biznis. “Ovaj poslovni model znači da početni rizik preuzima tvrtka b.t.c., jer moramo “kreditirati” našeg kupca opremom.

To ponekad znači investiciju od milijun i više kuna. No, dugoročnim ugovorom, koji se u pravilu sklapa od dvije do četiri godine, dolazimo do win-win situacije, i za nas, i za našeg klijenta. Mi otplatimo našu investiciju, uz zaradu, a klijent ne mora odjednom odvojiti veliki novac za uredsku opremu”, navodi Tomašić.

BTC grupa, u koju spada i tvrtka ZIT iz Varaždina, je lani imala konsolidirani prihod od 60 milijuna kuna, a ovakva realizacija se očekuje i u 2014. godini. Tomašića posebno raduje što im raste udio prihoda od usluga, s 3-4 posto prije pet godina do 15-20 posto danas. Broj njihovih korisnika raste svakim danom, a između ostalih tu su Podravka, većina tvrtki iz sustava Agrokora, Zagrebačka banka, PBZ, a prije dvije godine su dobili i natječaj za pružanje usluga za hrvatsku Vladu i njezina ministarstva.


Zastupnici brendova

Iako u svojoj ponudi imaju potrošni materijal i opremu gotovo svih globalnih brendova, većina njihovog asortimana se bazira na Canonu čiji su od 2012. Premier partner. Status Premier partnera osim tvrtke b.t.c. ima samo još jedna tvrtka u Hrvatskoj. Kako pojašnjava Tomašić, takav status ima daje bolju poziciju kod Canona u odnosu na konkurenciju – od budžeta za marketinške aktivnosti i povoljnijih cijena pa do samih informacija i transfera znanja.

Osim toga, b.t.c. je zastupnik i brenda Glory za hrvatsko i slovensko tržište. Radi se o profesionalnoj opremi za financijske institucije kojima se kontrolira ulaz i izlaz gotovine u trezorima, kako sama količina, tako i kvaliteta novčanica i kovanica. Njihovu opremu koriste gotovo sve najveće domaće banke. Iako i tvrtke, te državne i javne institucije imaju potrebe za ispisom, situacija u ta dva sektora se ipak razlikuje.

Kako temeljem vlastitog iskustva pojašnjava sam Ljubomir Tomašić, privatni sektor je spreman na veće investicije u suvremenu tehnologiju, a što u konačnici dovodi do manjih troškova u narednom razdoblju. S druge strane, javni sektor, koji u pravilu ima i veću potrebu za ispisom, zasad jespreman samo na minimalna ulaganja, a što često znači da se koristi starija oprema što rezultira većim troškovima i većim brojem zaposlenih uz tu opremu, piše Poslovni.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije