JAVNE usluge i potrošači: ‘Obaviješten ne luta’ ide dalje

Poznato je da se neke javne usluge odnose prema potrošačima s velikom dozom omalovažavanja i ignoriranja ne shvaćajući da zavise od potrošača. A ti isti često potrošače koriste kao sredstvo ucjene za ostvarenje svojih ciljeva. Te javne usluge se u pravilu vezane za ‘prirodni monopolizam’ iako je monopolizam u Hrvatskoj zabranjen čl. 49. Ustava, piše web Trošilica.info.

‘Vukanovčar’ – društvo za zaštitu potrošača Međimurja, već drugu godinu za redom uz potporu Međimurske županije i u suradnji sa radio postajom Radio 105 provodi iz projekta ‘Obaviješten ne luta’ – projektnu aktivnost ‘radio emisije Glas potrošača’.

Specifičnost emisija je što su u njima gosti stručnjaci koji mogu dati najkonkretnije odgovore potrošačima na upit koji postavljaju telefonom uživo u emisijama, te što je to jedina emisija tog tipa na regionalnoj razini sjevernije od Zagreba koja informira, educira i savjetuje potrošače.

Pored svih nastojanja voditelja projekta, pozive za gostovanje redovno odbijaju ili čak ignoriraju trgovačka društva ‘Međimurje vode’ i ‘HEP d.d.’, kaže Željko Tomašić iz Društva za zaštitu potrošača ‘Vukanovčar’. Možda je manje važno što time ignoriraju i odbacuju svoje obveze iz Nacionalnog programa zaštite potrošača, te time ne poštuju institucija koja je donijela NPZP, već je puno važnije što ne žele komunicirati sa potrošača od kojih zavisi njihovo poslovanje.

Ti trgovci su svjesni da potrošači danas ne mogu funkcionirati bez električne energije i bez vode, te je to vjerojatno uzrok bahatosti i omalovažavanja potrošača. No, jako se varaju, kada smatraju da su tu potrošači nemoćni, a i oni koji su im povjerili da upravljaju tim trgovačkim društvima će morati pojasniti odnos prema potrošačima.

U svakom slučaju ovakav odnos prema potrošačima je neprimjeren u demokratskim odnosima i državama uređene demokratske politike, već je karakterističan za diktatorska uređenja, što je neprihvatljivo u suvremenoj Europi.

Prateći razvoj Politike zaštite potrošača na globalnoj razini, na razinu Europske unije, može se jasno ustvrditi da će se i ovakva bahata trgovačka društva morati ‘pokloniti’ potrošačima, jer potrošači su regulator tržišta, a od svih politika zaštita sigurnosti i prava potrošača prioritet je svih politika EU-a.

‘Jasno je da u takvoj politici trgovačkim društvima poput ‘Međimurskih voda’ i ‘HEP d.d.’ neće biti mjesta na uređenom tržištu Europske unije, a time ni Hrvatske.’, zaključuje Tomašić.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije