Marcel Majsan iz M. Središća – marketinški stručnjak koji ruši granice

Međimurje je iznjedrilo mnoge uspješne ličnosti, od kompozitora Josipa Štolcera-Slavenskog pa sve do brojnih liječnika, profesora, inženjera, znanstvenika, novinara i umjetnika na koje Međimurci mogu biti ponosni. Mnogi od njih u svijet su se uputili iz Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu, po mnogima najbolje međimurske srednje škole i jedne od najboljih u Hrvatskoj, a kamo ih je životni put odnio, čime se danas bave te kako vide svoju budućnost i profesionalni razvoj, otkrivat ćemo svakog tjedna

Marcel Majsan (28) iz Murskog Središća je magistar novinarstva, marketinški stručnjak, web konzultant te predsjednik udruge eCommerce Hrvatska. Radio je u digitalnim i tiskanim medijima, niže uspjehe kao marketinški stručnjak, objavljuje radove u informatičkom časopisu Bug, a svoju Udrugu namjerava širiti i izvan granica Hrvatske.

Marcelov put prema uspjehu započeo je pohađanjem Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu, nakon čega je upisao studij novinarstva na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Već je tijekom studentskih dana dobivao svoje prve angažmane u digitalnim i tiskanim medijima.

– Za vrijeme studija sam uglavnom bio fokusiran na stjecanje radnog iskustva. Na drugoj sam se godini prijavio na natječaj za novinara gradske rubrike u “24 sata” i upravo zbog toga jer sam imao više novinarskog iskustva od većine kolega s faksa, u jednom studentskom projektu izabran sam za glavnog urednika tog lista – objašnjava Marcel.

Marcel je bio i dio EPH kompanije (Europapress Holding), gdje je radio na portalima sutra.hr, jutarnji.hr te u CROPIX i EPEHA agenciji.

– Počeo sam kao web administrator i web novinar na portalu sutra.hr, koji je bio zamišljen kao interaktivni građanski news portal. Bili smo super tim i napravili smo portal koji je bio daleko ispred svog vremena. Morate uzeti u obzir da u to vrijeme, prije osam godina, Facebook nije bio društvena mreža kakva je danas. Nije bilo stranica, grupa, chata i slično, a mi smo imali CRM sustav gdje su čitatelji mogli stvarati sadržaj, novinari su imali javne profile i sudjelovali su u komunikaciji s web posjetiteljima – nadovezuje se Marcel.

Nakon fakulteta je shvatio da se ne želi baviti “copy-paste novinarstvom”, čime je prisiljeno baviti se, prema Marcelovim procjenama, 90% online novinara. Iako smatra da itekako postoje i kvalitetni online novinari, on je svoju karijeru odlučio zaokrenuti u potpuno drugom smjeru te se okrenuo daljnjem učenju i usavršavanju koje ga je dovelo do današnjih uspjeha.

– Smatram da u vrijeme kada se za jedno radno mjesto natječe nekoliko stotina ili čak nekoliko tisuća ljudi, cijeloživotno obrazovanje više nije opcionalno. Svi mi trgujemo svojim vremenom, znanjem i iskustvom, te zapravo prodajemo sami sebe. Zato je bitno konstatno se usavršavati, na profesionalnoj i na osobnoj razini.

Marcel je nakon fakulteta upisao tečaj web dizajna, samostalno se usavršavao kroz čitanje stručnih knjiga i članaka, praćenje trendova, kroz potragu za novim projektima i klijentima, pohađanjem konferencija i kroz razmjenu informacija s iskusnijim kolegama. Uz to je prije četiri godine upisao tečaj web marketinga, a tri godine kasnije bio jedan od pokretača i glavnih predavača na tečaju iste tematike.

Na pitanje kako mu je to uspjelo u tako kratkom roku Marcel odgovara:

– Uspio sam uvjeriti direktora jednog maloprodajnog lanca da ću mu razviti najbolji web shop koji može zamisliti, iako dotad nisam imao nikakvog iskustva u web prodaji, a usput sam tražio vanjske angažmane po načelu “fake it till you make it”. Primjerice, nudio sam konzultacije i edukacije za web shopove te osmišljavao marketinške kampanje za tvrtke koje nisu ni znale da ih trebaju. Nisam to mogao puno naplatiti, ali sam zato zaradio ono najbitnije – iskustvo i reputacijute povjerenje zadovoljnih klijenata.

Marcel naglašava da je timski rad jako bitan te vjeruje da je odličan tim glavni razlog što je prošle godine web shop Sonus Art trgovine, na čijem razvoju i promociji Marcel radi, osvojio nagradu za najbolju web trgovinu u toj kategoriji. Budući da tvrtka ne raspolaže velikim budžetom, Marcelov je zadatak privući što više kupaca uz minimalna ulaganja pa se fokusirao na stvaranje odnosa s medijima i kupcima.

Njegov je rad prepoznalo i uredništvo Buga, najčitanijeg hrvatskog informatičkog časopisa, pa mu je ponuđeno da napiše nekoliko članaka o samozapošljavanju korištenjem alata digitalnog marketinga.

Osim što niže uspjehe svojim redovitim poslom, Marcel je odnedavno i predsjednik udruge eCommerce Hrvatska, koja je osnovana s ciljem edukacije web trgovaca te njihovim povezivanjem sa stručnim zaposlenicima i nuditeljima usluga koji su potrebni za web poslovanje.

– Sve je počelo početkom ove godine osnivanjem grupe na Facebooku (eCommerce Hrvatska), gdje sam u vrlo kratkom roku uspio stvoriti zanimljivu zajednicu ljudi koje zanima web prodaja. To je prepoznao voditelj službe za razvoj elektroničkog poslovanja, Jan Sulik. Nakon što sam njega i njegovu pravnu službu mjesecima gnjavio s upitima vezanim uz novi Zakon o zaštiti potrošača, Sulik me pozvao na razgovor u Ministarstvo gospodarstva gdje sam dobio njegovu podršku za osnivanjem Udruge – objašnjava Marcel.

Napominje i da takvi rezultati ne bi bili mogući bez pomoći Dine Oreškog, također Međimurca i vrlo iskusnog ecommerce stručnjaka. Njih dvojica su zajedno s još nekoliko kolega stekli vrijedne poslovne partnere i povjerenje zajednice. Udrugu su javnosti predstavili na najvećoj ecommerce konferenciji u regiji – OMGcommerce u organizaciji Netokracije, a početkom ljeta održali su i prvi ecommerce Meetup u Hrvatskoj.

Udruga zasad djeluje kao skupina volontera entuzijasta, a nadaju se da će u skoroj budućnosti moći zaposliti pravnika koji će se baviti pravnim savjetovanjem i edukacijom članova o zakonskim normama koje je potrebno zadovoljiti za web poslovanje.

Uskoro kreću s izradom prvog ecommerce portala koji će služiti kao servis za povezivanje i informiranje web trgovaca i svih članova uključenih u proces web poslovanja, a planiraju i organiziranje edukacija:

– Planiramo raditi personalizirane web marektinške i prodajne edukacije za web trgovce i sve koje zanima web prodaja. Moram napomenuti da je interes za suradnjom s Udrugom iskazao i čakovečki TIC pa vjerujem da ćemo neke edukacije moći odraditi i na meni domaćem terenu.

Iako se pokretanje novih projekata u Hrvatskoj u današnje vrijeme čini riskantnim, Marcel pokazuje veliki entuzijazam i želju za napretkom. Planira oformiti prvi centar za edukaciju ecommerce stručnjaka u Hrvatskoj te se proširiti i izvan granica države.

– Ne bojim se krize ni konkurencije jer vjerujem da u životu ne uspijevaju najpametniji, nego najuporniji. Dakle, ako se pojavi netko s više pameti, novaca ili iskustva od mene, jednostavno ću raditi više od njega – završava Marcel.

Više podataka o Marcelovim radovima, kao i o udruzi eCommerce Hrvatska možete pronaći na sljedećim adresama: marcelmajsan.com email: marcel@ecommercehrvatska.hr ili Facebook grupe: eCommerce Hrvatska.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije