Prvi dan Špancirfesta je iza nas, a obilježio ga je, osim samih nastupa uličnih performera na gradskim ulicama i trgova, i bogat izbor koncerata.
Tako je svjetski poznati pijanist Maksim Mrvica napravio šou na novoj pozornici kod Vile Bedeković, na Trgu Miljenka Stančića špancirere je zabavljao francuski sastav Nouvelle Vague, dok je glavna pozornica, ona na Starome gradu, pripala Sari Renar, zagrebačkom dvojcu Gatuzo i možda najjačem imenu ovogodišnjeg Špancirfesta, švedskom bendu Mando Diao.
Bedekovićka bila odlična scenografija za šou Maksima Mrvice
Seriju nastupa na novoj pozornici Špancirfesta, onoj kod Vile Bedeković, otvorio je jučer svojim nastupom pijanist Maksim Mrvica, svjetska zvijezda koja je popularnost stekla, slično kao i neka druga domaća i svjetska imena, kombinirajući klasičnu glazbu s pop aranžmanima.
Mrvičin crossover naišao je na odličan odaziv špancir-publike, koja je prostor uz Bedekovićku u potpunosti ispunila. Prema informacijama od organizatora, prostor je to koji može okupiti, što se jučer i dogodilo, oko tisuću gledatelja!
U svom nastupu, koji je s početkom kasnio oko pola sata, Mrvica je izveo dio svog crossover repertoara, kao i dio klasičnog repertoara. Nakon što je već na samome početku, među prvim kompozicijama, izveo Flight of the Bumblebee (Bumbarov let), kojom je i počeo njegov uspon na polju popularne glazbe, nastavio je kombinacijom crossover i klasičnih skladbi.
U sklopu izvedenog repertoara, Mrvica je, između ostalog, predstavio i svoj posljednji album, snimljen lani, pod nazivom ‘Mezzo E Mezzo’. Također, bilo je zanimljivo uživo čuti crossover skladbe čije autorstvo potpisuje Tonči Huljić, kojeg javnost pozna po cijelom nizu pjesama iz drugih žanrova, ‘lakših nota’ nego što je to slučaj s Mrvičinim crossoverom, koliko god cijeli koncept bio ‘popiziran’.
Gosti Špancirfesta jučer su se mogli uvjeriti da je nastup Maksima Mrvice vrhunski produciran šou temeljen na klasičnoj glazbi i njegovom pijanističkom umijeću. No, podjednako važni dijelovi šoua, osim same glazbe, vezani su primjerice uz odabir njegova stylinga, kao i pomalo teatralnog scenskog nastupa, a cjelokupni doživljaj zaokružen je posebnim osvjetljenjima te scenskim efektima i video materijalom emitiranom na velikome platnu.
A svoju ne manje značajnu ulogu u ovakvoj vrsti šoua imala je i sama Vila Bedeković, kao bajkovita scenografija za nastup Maksima Mrvice.
Nouvelle Vague – francuska senzacija na Stančiću
Špancirfest je zadnjih nekoliko godina priredio zaista sjajne koncerte otvorenja na prepunom i odlično raspoloženom Trgu Miljenka Stančića, za što su bili zaslužni Josipa Lisac, Massimo i beogradski zbor Viva Vox. Ovogodišnje otvorenje pripalo je francuskoj senzaciji Nouvelle Vague, čime su organizatori još malo podigli ljestvicu, no publika je, nažalost, zakazala.
> Nouvelle Vague: ‘Obrada treba biti zanimljiva i iznenađujuća kao i original’
Nouvelle Vague neuobičajen je cover bend koji punk, post-punk i synth pop hitove iz sedamdesetih i osamdesetih svira u bossanova stilu, zbog čega nema prepreke da i oni koji nikad nisu čuli za njih ne zapjevaju i zaplešeju na njihovom koncertu. Svoj su premijerni varaždinski nastup tako i započeli, s legendarnim hitovima ‘Ever Fallen In Love With Someone’ od Buzzcocksa i ‘Dancing With Myself’ Billy Idola, inače izdanim na njihovom drugom studijskom albumu, ‘Bande à Part’.
Za aranžmane pjesama zaslužni su osnivači benda, klavijaturist Marc Collin i gitarist Olivier Libaux, kojima su se na koncertu pridružili basist, udaraljkaš/bubnjar te dvije šarmantne pjevačice koje svojim nastupom rijetko koga mogu ostaviti ravnodušnog. Njihov je nastup bio gotovo akustičan, u sporijem tempu i rasplesanijeg ritma od originalnih punk bomba, no s punkerskim stavom na pozornici.
S druge je strane publika gotovo nepomično pratila koncert. Prve su pjesme jedva izmamile pljesak, a trebalo je proći pola koncerta da se dio publike konačno opusti i počne zabavljati kao što se ekipa na pozornici zabavljala (a njima je bilo sjajno). Upravo je to poanta njihovog koncerta, dobra zabava i pozitivna atmosfera koju stvaraju svojom glazbom i svojom scenskom pojavom.
Najviše su pjesama izveli sa svoja prva dva albuma, prvijenca ‘Nouvelle Vague’ i spomenutog ‘Bande à Part’. Tako se našlo mjesta za veoma živahnu verziju ‘Just Can’t Get Enough’ Depeche Modea, odličan ‘Blister In The Sun’ Violent Femmes te posebno inspiriranu i produženu ‘Love Will Tear Us Apart’ Joy Divisiona, u čijem su kraju pokazali da bez distorzija i električnih gitara mogu biti žestoki.
Punk himna ‘To Drunk Too Fuck’ Dead Kennedysa dobila je jednu pijano zavodljivu notu, a između svega su uspjeli ubaciti i refren hita ‘Toxic’ Britney Spears. Sve je na bisu završilo s njihovom najpoznatijom obradom, ‘In A Manner Of Speaking’ od Tuxedomoon.
Ukratko, riječ je o jednom od najboljih koncerata koje je Stančić vidio posljednjih godina, a tko god je propustio veselu i besplatnu svirka raspoloženih Francuza nema pravo prigovarati!
Sara Renar i Gatuzo napravili uvod za zvijezde Mando Diao
Prva koja je stala na pozornicu Stari grad ove godine bila je Sara Renar, a na pozornici joj se pridružio Varaždinac Luka Geček. Svoj repertoar je započela već tradicionalno istom pjesmom – ‘U velikom stilu’. Svoj nastup je nastavila s pjesmama ‘Jesen’ i ‘Ljubav’, a njen senzualan glas je hipnotizirao sve prisutne.
Na prve tri pjesme sakupilo se otprilike 50-ak ljudi, a do kraja koncerta bilo je stotinjak slušatelja prisutno pred pozornicom.
Nakon Sare i njenog benda, na pozornicu se popeo dvojac imena Gatuzo i svojim energičnim nastupom privukao nešto više publike.
Svirali su sve svoje najveće hitove, publika je s odobravanjem dočekala svaku novu pjesmu, a onu netom završenu nagradila ogromnim pljeskom. Iako se na njima skupilo nešto više ljudi, na ovako velikom prostoru kakav je onaj ispred pozornice Stari grad, dojam je bio umanjen, a sama komunikacija s publikom otežana.
Iako su svojom energijom prkosili tim problemima i svirali kao da ne postoji sutra, dojma smo kako bi na manjem prostoru mogli pružiti bolji koncert, barem što se tiče atmosfere.
Gatuzo je tako pripremio teren za najveće zvijezde koje su nakon 23 sata izašle na pozornicu – Mando Diao.
Švedski sastav, predvođen Björnom, golim do pasa, izašao je na pozornicu uz gromoglasan pljesak publike, a svoj jučerašnji repertoar započeli su pjesmom ‘Amsterdam’.
> Mando Diao: ‘Nismo meta djevojkama, jedini luksuz nam je biti na sceni’
Nakon dvije uvodne pjesme, obratili su se Varaždincima na hrvatskom rečenicom ‘Živeli, dobra večer, kako smo?’, a taj potez se pokazao odličnim, s obzirom da je okupljena gomila počela pljeskati i zviždati u znak odobravanja. Svoj repertoar su nastavili pjesmama ‘Mr. Moon’ i ‘Gloria’ i kao završnu pjesmu izveli su ‘Love last forever, a nakon završenog nastupa, publika im nije dala mira, već naprotiv, pozvala ih je na bis, gdje su izveli ‘Watch me now’ i kao zadnju pjesmu večeri, odsvirali su svoj najveći hit iz 2009. godine ‘Dance with somebody’.
Upravo zadnja, gore spomenuta pjesma, bila je okidač za publiku koja se rasplesala, a cijelu atmosferu su savršeno zaokružile trake od papira u bojama ispaljene u zrak koje su prošarale nebo i padale na publiku koja je u tim trenucima ushićeno pjevala i plesala.
Nakon posljednje pjesme, okupljeno je mnoštvo još jednom, zadnji put, pozdravilo švedske zvijezde koje su počastile prisutne odličnim koncertom vrijednim pamćenja.
Odsvirali su točno, uvježbano i profesionalno cijeli svoj predviđeni repertoar, koji je bio zamišljen na način da okupljenima predstavi cijeli opus benda. Publika je uživala od prve do posljednje pjesme, a to je bilo jasno vidljivo iz brojnih povika i gromoglasnog pljeska nakon svake pjesme.
Njihov nastup upotpunilo je energično kretanje pozornicom, a u tim trenucima bila je vidljiva kemija koja vlada među članovima benda.