Licitirao na internetu, uplatio predujam pa ostao bez novca i kuhinje

Vukanovčar” – društvo za zaštitu potrošača Međimurja i portal eMedjimurje.hr pokrenuli su zajednički rubriku putem koje se možete obratiti ukoliko smatrate da su povrijeđena vaša potrošačka prava te pitati kako i na koji način se zaštiti.

Pitanje:

Proteklog tjedna preko Facebook grupe naišli smo na jednu licitaciju za kuhinju – licitirali smo, ali nas je jedna gospođa cijenom nadmašila. Uglavnom, poslao sam poruku u inbox, da ako gospođa odustane, da smo mi dalje zainteresirani za kuhinju. I tako nam se drugi dan javio neko iz te grupe, da je kuhinja još na prodaju, da im se gospođa ne javlja i da li smo zainteresirani na što smo odogovorili da jesmo i onda je počelo da moramo uplatiti 30 posto od ukupnog iznosa. Dogovorena cijena je bila 800 eura.

Nakon natezanja preko inboxa na fejsu da kakvu nam garanciju daje i sve to, ipak smo uplatili novac nakon što smo se telefonksi čuli s gospodinom, dao nam je svoje osobne podatke, adresu u Bjelovaru i sve je izgledalo u redu i da bude sve ok. Nakon slanja novca preko Western Uniona, novci su podignuti u Njemačkoj, i čovjek se još dva dana kasnije javlja da je na putu, da bude sve ok, da je na granici, da ima problema sa slovenskim carinicima, i to je bilo zadnje što smo čuli od njega.

Broj u Njemačkoj preko kojeg smo komunicirali je isključen, preko vibera i whatsappa se vidi da je zadnje bio online 17. studenoga. Googlanjem njegovog imena naišli smo na njegov Facebook profil, tj. na tri njegova profila, našao sam njegovu ženu koja živi u Srbiji, koju sam također kontaktirao, ali koja tvrdi da se s njime nije čula 7 mjeseci…

Jedino što imamo je uplatnica iz Western Uniona, te poruke koje sam razmijenio s njime dok smo se još čuli … Tražeći po toj Facebook grupi, moja žena je naišla na još troje prevarenih ljudi, dvoje od toga smo za istu kuhinju. Svi su mu uplatili neki novac, nakon čega mu se gubi trag. Dakle, imamo njegov broj računa u Njemačkoj, njegov broj mobitela, uplatnicu ovdje da smo uplatili.

Jedna gospođa je uplatila baš u Njemačkoj, pa kaže da nam može poslati kopiju uplatnice. I da, njegovo ime i adresu u Bjelovaru. Ne znamo sad što nam je najpametnije činiti. Možda imate vi kakvu ideju – da sve prijavimo policiji ili da zajedno mi koji smo prevareni pokrenemo nešto?

Odgovor:

Naivnost potrošača svaki puta iznenadi. Stupanje u ugovorni odnos preko internetske društvene mreže, koja u svojim uvjetima nije trgovački lanac i pri tome nepoznatoj osobi/trgovcu uplaćivati novac prije primjene robe, ne možemo, a ne nazvati naivnošću. Upozoravamo potrošače da ugovor 100 puta pročitaju prije potpisivanja, da imaju pravo na 100 pitanja prije kupovanja robe.

Upozoravamo potrošče da ne ostavljaju na društvenim mrežama osobne podatke koji u naravi predstavljaju tajnu i zaštićeni su Zakonom o zaštiti osobnih podataka. Međutim potrošači nas se ne sjete pitati za savjet kad nisu sigurni u odnos s trgovcem, nego kad shvate da su prevareni, izigrani. Podaci o prodavatelju koje navodi potrošač sigurno nisu istiniti i da ne adresi u Bjelovaru nije čovjek koji ga je prevario. Onaj tko vara, a u ovom slučaju je to očigledno, sigurno nam neće ostaviti svoju vizitkartu.

Ukoliko potrošač nema račun ili pisani trag kupnje (npr. ugovor – što ovdje sigurno nema) teško će dokazati tko je bio prodavatelj pa nema koga pozvati na odgovornost. Ukoliko potrošač može dokazati od koga je kupio robu može podnijeti kaznenu prijavu policiji za prijevaru ili u konačnici pokrenuti sudski spor.

Kako se radi o prekograničnoj trgovini ako potrošač ima spomenute dokaze, može se obratiti sa savjet i pomoć Europskom potrošačkom centru, a u konačnici može podnijeti prijavu policiji za prijevaru protiv NN počinitelja i može zahtijevati povrat novca ukoliko ima dokaz o kupnji proizvoda i podatke o prodavatelju. No, upozoravamo potrošče da su prijevare i sklapanje ugovora preko društvene mreže facebook nova područje gdje su lopovi i varalice našli plodno tlo za pljačku naivnih potrošača, a da budu vrlo teško otkriveni.

Pozivamo potrošače da se učlanjuju u udruge za zaštitu potrošača i da se informiraju o svojim potrošačkim pravima prije nego budu oštećeni ili prevareni. (za “Vukonovčar” Željko Tomašić)

Smatrate li da su povrijeđena vaša potrošačka prava, a ne znate kako se zaštititi, pitajte nas na pitanja@emedjimurje.hr.

Arhiva članaka:

>>> Zaštita potrošača: Kako do svojih prava kod mobilnih operatera?
>>> Zaštita potrošača: Prevarili me pred kućnim pragom – što da radim?
>>> Često se pitate: Plaćati HRT pristojbu ili ne? Evo odgovora
>>> Vratio proizvod za mršavljenje, a povrata novca godinu dana nema
>>> Imao garanciju za kosilicu, ali se trgovina zatvorila – što poduzeti?
>>> Imam li pravo na povrat novca za kupljeni mobitel preko interneta?
>>> Preko interneta naručila mobitel pa dobila kopiju – što učiniti?

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije