Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić obilježava 15 godina djelovanja, a četvrtu godinu za redom održavala se u Čakovcu. Organizator Škole je Hrvatski filmski savez u suradnji s Hrvatskom kinotekom/Hrvatskim državnim arhivom, a Tehnološko-inovacijski centar Međimurje bio je partner po treći put.
Ovaj desetodnevni obrazovni program namijenjen je nastavnicima koji u okviru nastave hrvatskoga jezika i izbornih predmeta izvode program medijske kulture, odgajateljima u predškolskim ustanovama, kao i voditeljima filmskih i videodružina. Jedan od ciljeva Škole jest sudjelovanje u sustavu permanentnog obrazovanja i kao takva otvorena je i svima drugima koji teže steći ili dopuniti medijsko obrazovanje.
Preduvjet za razvoj medijske kulture je medijska pismenost koja podrazumijeva razumijevanje medija i sadržaja, tj. poruke koja se medijem želi prenijeti. Medij, bez obzira radi li se o radiju, televiziji, fotografiji, novinama, webu i sl. je posrednik i kao takav je izrazito bitan za oblikovanje i kasnije razumijevanje same poruke.
Jedan od ciljeva Škole medijske kulture je usvajanje znanja o nastanku i naravi medija te vrednovanju medijskih sadržaja, kako bi se stvorio vlastiti stav i kritičko mišljenje kod polaznika. U sklopu Škole organizirani su programi prvog i drugog stupnja namijenjeni nastavnicima i drugim zainteresiranim pojedincima koji se u svom radu susreću s temama iz medijske kulture i žele nadopuniti znanja kako bi ih prenijeli svojim učenicima i studentima.
Prvi seminarski stupanj pruža temeljna znanja koja polaznici nisu imali prilike steći u okviru studija, dok drugi stupanj uključuje permanentno obrazovanje nastavnika kroz specijalizirane teme i predmete koji se mijenjaju svake godine i prilagođavaju potrebama medijskog obrazovanja.
Kao dio programa Škole organizira se i niz radionica kao što su radionica za dokumentarni film, radionica za igrani film, radionica za TV reportažu i radionica za animirani film. U programu su i specijalizirana radionica za kameru i snimanje, radionica za montažu, radionica za postprodukciju zvuka, radionica za digitalnu fotografiju, radionica za radio reportažu i radionica za radio dramu.
Škola medijske kulture jedinstveni je obrazovni program na području Republike Hrvatske kroz koji su u 15 godina održavanja prošle stotine polaznika od kojih su neki u međuvremenu postali i stalni suradnici Škole. Voditelji i predavači na radionicama stručnjaci su iz područja filmske umjetnosti, radijski i televizijski djelatnici, sveučilišni profesori ,ali i srednjoškolski profesori koji predaju filmsku umjetnost ili uspješno vode filmsku družinu u svojoj školi.
Tako su i ove godine polaznici imali prilike slušati predavanja dr. Nikice Gilića,, dr. Irene Paulus, dr. Rajka Petkovića, dr. Midhata Ajanovića, dr. Ivane Keser i prisustvovati radionicama koje su vodili Damir Čućić, Snježana Tribuson, Dražen Illinčić, Edo Lukman, Višnja Biti i mnogi drugi.
Svoja iskustva s ovogodišnje Škole podijelilo je dvoje polaznika:
Danira Zovko Šimić, polaznica radionice za radiodramu, kaže:
“Izuzetno sam zadovoljna pristupom i stručnošću voditeljica radionice te interaktivnim načinom rada. Omogućeno nam je samostalno sudjelovanje u cjelokupnom procesu stvaranja radio drame, ali uz stalnu podršku voditelja. Smatram da će mi stečeno iskustvo i znanje pomoći u daljnjem profesionalnom radu i vjerujem da ću se i dogodine vratiti kao polaznica iste radionice.”
Donat Regel, polaznik radionice za igrani film, prošle je godine bio polaznik radionice za scenarij na filmu. O iskustvima s ovogodišnje Škole kaže:
“Cilj mi je upis na Akademiju dramskih umjetnosti, a sudjelovanje na Školi samo će mi pomoći da se tom cilju još više približim. Zadovoljan sam samim konceptom predavanja i vježbi gdje se različite ideje svih polaznika u grupi kroz rad i kreativnost oblikuju u konzistentan proizvod – igrani film.”
Darije Petković, voditelj radionice za digitalnu fotografiju, okarakterizirao je Školu medijske kulture sljedećim riječima:
“Prenošenje stručnih znanja polaznicima, kroz intenzivnu i fokusiranu desetodnevnu edukaciju Škole medijske kulture, bitna je karakteristika ovakvog načina obrazovanja. Polaznici su uglavnom nastavnici koji stečena znanja kasnije prenose na učenike u osnovnim i srednjim školama na radionicama koje se tamo organiziraju, ali i putem različitih projekata u tim ustanovama kao što su izrada školskih glasila, web stranica, brošura i slično.”
Tehnološko-inovacijski centar Međimurje prepoznaje kvalitativnu vrijednost obrazovanja koju programi Škole medijske kulture nude svojim polaznicima te će i dalje podržavati rad Škole kroz partnerstvo u organizaciji. U planu je organizacija edukacija iz područja medijske kulture tijekom cijele godine, a kao osnovna infrastruktura za ovakve i slične obrazovne programe služit će Iteo – Institut za promicanje kulture znanja koji se trenutno priprema za financiranje iz strukturnih fondova EU.