Vijesti / Društvo
Društvo
ZA JEDNAKE MOGUĆNOSTI Osigurani produženi boravak i prijevoz do predškole za više od 300 djece
Vjeran Zganec Rogulja/Pixsell

PRODUŽENI BORAVAK

ZA JEDNAKE MOGUĆNOSTI Osigurani produženi boravak i prijevoz do predškole za više od 300 djece

Ciljevi projekta su povećanje socijalne uključivosti i integracija djece romske nacionalne manjine u odgojno-obrazovni sustav

Povećanje socijalne uključivosti i integracija djece romske nacionalne manjine u odgojno-obrazovni sustav, glavni su ciljevi 1,665.500 kuna vrijednog projekta "Iškulică - školica jednakih mogućnosti u obrazovanju", koji je trajao od kolovoza prošle do studenog ove godine.

Razvoj radnih navika

Nepovoljan obrazovni status Roma posljedica je neredovitog pohađanja nastave, niske stope završavanja osnovnog obrazovanja i nedovoljne motiviranosti, istaknuto je. Postignute rezultate predstavila je voditeljica projekta Maja Odrčić Mikulić na završnoj konferenciji u Osnovnoj školi Orehovica.

Međimurska županija nositelj je tog projekta koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a u njegovo provođenje uključili su se OŠ Jože Horvata Kotoriba, OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica, OŠ Dr. Ivana Novaka Macinec, OŠ Orehovica, OŠ Podturen i Dječji vrtić “Maslačak” iz Murskog Središća. Osiguran je produženi boravak i prijevoz za sudjelovanje u predškoli za više od 300 djece. U program produženog boravka uključeno je 175 učenika nižih razreda, najviše iz OŠ Orehovica.

Ravnatelj Branko Sušec ističe da djeca stječu pozitivne navike poput redovitog izvršavanja školskih obaveza, usvajaju svijest o važnosti obrazovanja i dugoročno razvijaju radne navike. Prijevoz za pohađanje predškole osiguran je za 151 dijete, nabavljeno je devet kompleta didaktičkih materijala za razvoj koncentracije, jezičnih i matematičkih vještina, održane su četiri edukacije za 36 djelatnika, a organiziran je i jednodnevni izlet u Zagreb za učenike. No prijevoz i produženi boravak samo su neke od mjera koje dugoročno poboljšavaju obrazovnu strukturu romske zajednice.

Veće samopoštovanje

– Osnovnoškolsko obrazovanje ima puno manje institucionalne podrške, a djeci su podrška i poticaj najpotrebniji upravo u najranijoj dobi, dok sama ne izgrade vlastiti odnos prema obrazovanju. Stoga je potrebno izboriti se za kontinuirane programe i projekte koje će podržati nadležno ministarstvo – smatra pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport MŽ Blaženka Novak.

Zaključeno je da je kod djece romske nacionalne manjine uključene u projekt vidljiv razvoj motivacije, samopouzdanja i samopoštovanja. U konačnici, rezultat je povećanje broja učenika koji se odlučuju na nastavak školovanja. 

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video

Vezani članci