Model pseće kućice koju smo izradili koristi ultrazvučni senzor koji šalje podatak na mobilnu aplikaciju o prisutnosti kućnog ljubimca u kućici i je li zaštićen od nepovoljnih vremenskih uvjeta. Briga za kućnog ljubimca nije samo u tome je li on u svojoj kućici, već jesu li uvjeti koji tamo vladaju prikladni za njega.
Stoga smo instalirali senzor za temperaturu i vlagu, i taj podatak šalje se na mobilnu aplikaciju – saželi su svoj rad “Smart dog house”, ili u prijevodu pametna kuća za pse, članovi Međimurskog informatičkog kluba koji su za taj rad osvojili drugu nagradu na natjecanju u sklopu projekta “Napredne Internet of things tehnologije u hrvatskim školama” u organizaciji Instituta za razvoj i inovativnost mladih.
Krenuli su od pretpostavke da svatko voli svog kućnog ljubimca, a prema jednom istraživanju, čak 41 posto građana Hrvatske ima psa.
Igranje s mačkom
– Ako nas nema kod kuće, više nije potrebno moliti nekog da nam nahrani našeg kućnog ljubimca. U pseću kućicu instalirali smo automatsku hranilicu, koja prema pritisku gumba na mobilnoj aplikaciji pokreće motor koji otvara vrata hranilice i ispušta hranu. Isti je postupak za zatvaranje hranilice – objašnjavaju Leo Stričak i Andrija Palašek, kojima je mentor bio Viktor Lazar.
Kako ni ljubitelji mačaka ne bi bili zapostavljeni, ekipa Mladih informatičara Strahoninca izradila je igračku za mačke kojom se može upravljati preko interneta s pametnog telefona. Taj je projekt dobio treću nagradu, a autori su mu Fran Železnjak i Šimun Bilas, također uz mentorstvo V. Lazara.
– Svi znamo da mačke vole trčati i skakati za laserom te smo tako osmislili laser igračku. Laserom se upravlja preko mobilnog uređaja putem interneta te se tako možete igrati s mačkom ako i niste pored nje – kažu mladi informatičari.
Tema natječaja na koji je prijavljeno 40-ak radova bila je “kućni ljubimci i domaće životinje”. U konkurenciji “ostale ustanove”, u kojoj su se natjecale spomenute međimurske udruge, prvo mjesto osvojio je pametni kokošinjac CTK Rijeka.