SNJEŽNA KALVARIJA tvrtke PIB extra iz Štefanca, najavljuju prosvjede

Novinarsku ekipu portala eMedjimurje.hr pozvao je Sebastian Petek, zamjenik direktora tvrtke PIB extra Štefanec kak bi nam ispričao i podastro nekoliko fotografija snimljenih minulog petka i subote.

Teška vozila ometana snijegom nisu mogla u sjedište tvrtke pa je čak trebalo doći i to pretovarivanja tereta s jednog rumunjskog kamiona koji je zaglibio u blatu i snijegu.

– Možda bi im bilo lakše da je bar bio očišćen snijeg na cesti koja vodi do tvrtke i nekih kuća. Jednu vučnu službu do sada su platili 1.500 kuna, a za drugu nije još ispostavljen račun. Svega toga ne bi bilo da imamo uređeni cestovni prilaz za što smo Gradu Čakovcu platili sve dažbine prije tri godine, a danas putem komunalnih naknada mjesečno gradu uplaćujemo 15.000 kuna, a tu su još i prirezi zaposlenika, rekao je, između inog, zamjenik direktora.

Podastro nam je fotografije snimljene spomenutih dana uz riječi: – Fotografije govore više od stotinu riječi! Izrazio je revolt glede nerealiziranih gradskih obveza i obećanja za izgradnju prave europske prilazne ceste. Grad je od komunalne naknade naše tvrtke u startu dobio 1,6 milijuna kuna. Istaknuo je Petek i dodao kako bi Grad, da su poštivali dogovore za prometnicu od 200 metara trebao izdvojiti do 300.000 kuna, a koji su im uvijek bile isprika zbog nekih prioriteta.

Čuli smo kako je tvrtka već imala glede neizvršenih obveza i spor s Općinom Mala Subotica, kamo je Štefanec prije pripadao, koja je spor izgubila pa sada razmišljaju, praktički su pred tim, da pokrenu sudski spor prema Gradu. Vezano uz to već je 70-tak radnika, od njih 180, potpisalo peticiju za izgradnju moderne ceste jer navode kako makadamski put do uređenog parkirališta tvrtke ima štetan utjecaj na njihova vozila.

Sebastian je spomenuo i mogući prosvjed na koji su spremni u središte grada doći zaposlenici, a moralnu potporu će im dati i osnivač tvrtke Sebastianov otac Ivan koji je rekao kako više nema snage boriti se vjetrenjačama. Spomenuo je dobro suradnju s MO Štefanec, odnosno s predsjednikom gospodinom Hrastićem, jer su za to naselje mnogo i napravili.

Modelarija PIB extra d.o.o. osnovana je 1993. godine, vlasnici tvrtke su Biserka i Ivan Petek. Prvi proizvodni pogon bio je smješten u podrumu obiteljske kuće, na površini od 100m2. Nakon toga, 2000. godine izgrađen je prvi veći proizvodni pogon površine 800m2, na lokaciji Braće Radića 67, Štefanec. S vremenom je taj pogon postao premali za nagli rast tvrtke pa se 2008. godine započelo s izgradnjom drugog, puno većeg. Novi proizvodni pogon, veličine 3.200m2, s mosnom dizalicom nosivosti osam tona bio je specijaliziran za izradu velikih modela. Nakon toga, ukupna proizvodna površina obiju pogona iznosila je 4.200m2.

Uspješnom marketinškom kampanjom te širenjem na nova tržišta, modelarija PIB extra d.o.o. 2014. započela je s najvećom investicijom, vezanom uz proširenje proizvodnih pogona i nabavu opreme koja je završena u ljeto 2015. godine. Tom investicijom izgrađene su novi proizvodni pogoni i uredski prostori površine 11.000m2 te sad ukupna površina natkrivenog prostora iznosi 15.200m2. Kompletna površina u vlasništvu je PIB extra d.o.o.iznosi 80.000m2.

Tvrtka se orijentirala na izvozne poslove. Na europskom tržištu prepoznali su, i još uvijek vrlo cijene, napore, kvalitetu i konzistentnost ove tvrtke. Danas je poduzeće PIB extra respektabilno europsko i svjetsko poduzeće čiji proizvodi nalaze tržište od Ujedinjenih Arapskih Emirata do SAD.

Što na sve to kažu u Gradu?

Proslijedili su nam Informaciju o obavljanju poslova održavanja javnih cesta u zimskim uvjetima, (zimska služba), te pristupne ceste za poslovni subjekt PIB extra Štefanec. U njoj između inog stoji: ‘Poštovani, Sve aktivnosti koje provodi Grad Čakovec definirane su odredbama članka 98. stavka 2. Zakona o cestama (N.N. br. 84/11), Pravilnika o održavanju cesta (N.N. br. 90/14) i Odluke o uređenju i održavanju naselja (Službeni glasnik Grada Čakovca br.5/15, i 2/16).

Pod održavanjem javnih cesta u zimskim uvjetima(zimska služba), podrazumijevaju se radovi neophodni za održavanje prohodnosti javnih cesta i sigurnog odvijanja prometa za utvrđeni režim prometa u zimskom razdoblju, a to su prije svega:
– Pripremni radovi prije nastupanja zimskih uvjeta;
– Organiziranje mjesta pripravnosti za održavanje javnih cesta u zimskim uvjetima i njihovo označavanje;
– Zaštitne mjere protiv stvaranja snježnih nanosa,zapuha i lavina;
– Čišćenje snijega s kolnika ceste i prometna signalizacija;
– zaštita cesta od poledice (sprečavanje klizavosti);
– obilježavanje rubova kolnika propisanim crveno bijelim oznakama na mjestima gdje je moguće zametanje traga ceste i označavanje opasnih mjesta;
– stalno i povremeno obavještavanje o stanju i prohodnosti cesta kao i upozoravanje korisnika cesta odgovarajućim znacima i pločama obavještenja;
– uklanjanje vozila ostavljenih na kolniku ceste ukoliko onemogućavaju normalno odvijanje radova na čišćenju snijega na cesti;
– osiguranje odvodnje s kolnika za vrijeme otapanja snijega na cesti;
– postavljanje odgovarajuće prometne signalizacije u slučaju zatvaranja ceste ili posebnog režima vožnje.

U cilju ispunjenja prethodnih uvjeta svake godine izrađuje se Plan zimske službe kojim se uređuje:

– Utvrđivanje dužina cestovne mreže nerazvrstanih cesta
– Procjeni stanja zaliha i potrebne količine soli, kamenog posipala signalnog kolja, prometnih znakova, te hladne asfaltne mase(grambita);
– Pregled mjesta pripravnosti i priprema deponija za prihvat materijala za potrebe posipavanja cesta;
– Suradnja s Policijskom upravom, ŽUC-om i ostalim javnim djelatnostima;
– Utvrđivanje uvjeta i raspis javnog natječaja za korištenje usluga mehanizacije u zimskoj službi;

Grad Čakovec gospodari s ukupno 147,37 km cesta, kako u ljetnim tako i u zimskim uvjetima. Održavanje ceste u zimskim uvjetima vrši se prema određenim stupnjevima pripravnosti,a same dionice cesta održavaju se prema unaprijed određenim razinama prednosti islužnosti. Cesta se za vrijeme zimskih uvjeta,sukladno Pravilniku o održavanju cesta(N.N. br. 90/14),smatra prohodnom ako visina snijega na kolniku u razini prednosti I i II ne prelazi 10 cm, a u razini prednosti III, IV, V I VI ako visina snijega na kolniku ne prelazi visinu od 15 cm, uz uporabu zimske opreme.

Ovim putem želim Vam skrenuti pažnju da unatoč propisanom režimu, Grad Čakovec u interesu građana i svih sudionika u prometu na području nadležnosti u zimskim uvjetima pruža nadstandard održavanja kako prometnica, tako pješačko – biciklističkih staza.

Stožer zimske službe Grada Čakovca redovito se odaziva na dodatne zahtjeve građana ili gospodarskih subjekata ukoliko postoji potreba za interveniranjem u pojedinačnim slučajevima. U koordinaciji s predsjednikom MO Štefanec po navedenom pitanju isto je tako interveniramo u slučaju pristupne ceste za tvrtku PIB extra Štefanec, kada ugovorni izvoditelj nije izvršio navedenu obvezu. Izražavamo žaljenje zbog navedenog slučaja, no smatramo da se isti mogao izbjeći direktnom komunikacijom putem predsjednika MO ili članova Stožera zimske službe.

Što se tiče prilazne ceste, Grad Čakovec je radi osiguranja pristupa tada u izgradnji novog proizvodnog objekta, prilaznu cestu tzv. Poljski put proširio i uredio na način da je omogućen nesmetan kamionski pristup do novog poslovnog prostora.

Grad Čakovec u suradnji s MO Štefanec u dogledno vrijeme planira novu pristupnu cestu navedenom objektu izgraditi prema državnoj cesti DC-20, te na taj način izmjestiti kamionski promet iz naselja Štefanec, a sve s ciljem poboljšanja stanja sigurnosti u cestovnom prometu. Trenutno se vode razgovori s predstavnicima Hrvatskih Cesta oko izrade Idejnog rješenja za predmetnu pristupnu cestu – stoji u odgovoru koji potpisuje predsjednik Stožera zimske službe Grada Čakovca i zamjenik gradonačelnika Mario Medved.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije