Isti dio za jeftiniji auto skuplji nego za luksuzni

Nakon svake od 6339 prometnih nezgoda koje su se na hrvatskim cestama dogodile u prvom tromjesečju ove godine – ili nakon svake od 34.021 lanjske nesreće – krivac za nesreću iz vlastitog je đžepa morao platiti popravak svog vozila, osim ako za svoj automobil plaća kasko osiguranje.

Popravak vozila nakon prometne nesreće obično zahtijeva izmjenu više dijelova, a i najpažljiviji vozač mora s vremena na vrijeme otići do servisera, barem na redovan servis. Dijelovi koštaju, kao i radni sati majstora.

Isti dobavljači dijelova

Mnoge rezervne dijelove za proizvođače automobila proizvode dobavljači koji ih dostavljaju svim markama, pa nije rijetkost da se u automobilima bitno različite cijene zapravo nalaze isti dijelovi.

Tim više neugodno iznenađuje velika razlika koju svake godine uočimo između cijena istih dijelova kod modela različitih marki, kao i nesklad između cijena rezervnih dijelova i cjenovne kategorije kojoj konkretan automobil kao nov pripada.

No, naše ovogodišnje veliko istraživanje cijena rezervnih dijelova otkrilo je i dva velika odskakanja, u odnosu na rezultate tijekom proteklih desetak godina. Nikada, naime, raspon između najvećeg pojeftinjenja i najvećeg poskupljenja nije bio tako velik i nikada još nismo pobrojali toliko modela čiji su dijelovi znatno pojeftinili.

Konkretno, prednji branik za Hyundai ix35 lani je stajao 4875 kn, a sada košta 2618,40 kn. Jeftiniji je 2256,6 kn odnosno 46,29%.Najveće poskupljenje koje smo uočili odnosi se na filtar ulja za Chevrolet Captivu. Lani je koštao 94,50 kn, a ove godine stoji 333,15 kn. Poskupio je za 238,65 kn ili 252,54 posto!

Znamo da se Chevrolet povlači iz Europe, ali ipak je previše. Ne nalazimo logike, primjerice, u činjenici da su disk-pločice za Chevrolet Spark za 139,85 kn ili 26,91 posto skuplje od onih za Audi A1.

Audi je – kao i ostale marke VW grupe, dakle Volkswagen, Škoda i Seat – osjetno snizio cijene svojim rezervnim dijelovima. Time – uz marke koje nisu osjetno snizile cijene, ali su i ranije bili u grupi onih s pristupačnim cijenama – dokazuju da cijene u postprodaji ipak mogu biti umjerenije.

Primjerice, prednji branik za Volkswagen Golf prije godinu dana koštao je 2599,35 kn. Sada je 418,31 kn jeftiniji odnosno pojeftinio je 16,09 posto.

Iznenađuje i činjenica da je mnoge luksuzne automobile jeftinije održavati nego neke modele koji spadaju u kategoriju povoljnih. Izdvojit ćemo samo neke primjere. Vozačev zračni jastuk za Mitsubishi SpaceStar košta 10.854 kn.

Taj automobil, potpuno nov, košta 73.900 kn. Dakle, za cijenu 6,8 zračnih jastuka možete kupiti novi auto. Jeep Grand Cherokee šest je puta skuplji od Mitsubishijevog mališana. Njegov zračni jastuk stoji 2848 kn.

Proizvođači rezervnih dijelova svake godine povećavaju cijene za 15 do 20 posto. U tome i u inflaciji te promjeni tečaja automobilska industrija nalazi razloge za poskupljenje dijelova u svojim cjenicima.

No, ostaje činjenica da je u osnovi riječ o više-manje istim dijelovima i mišljenja smo da nema opravdanja za tako velike razlike u cijenama među markama.

S novim generacijama neki su jeftiniji

5024,4 kuna jeftinije je prednje svjetlo za Jeep Grand Cherokee. U međuvremenu je došlo do smjene generacija. Novi model ima nova svjetla – bolja i jeftinija

333,5 kn ove je godine jeftiniji prednji branik za Fiat Pandu, u odnosu na cijene koje su bile aktualne lani. Fiat je i inače među markama s nižim cijenama

565,32 kn manje ove godine košta prednji branik za Mazdu CX-5. Za taj su model pojeftinile i disk pločice, za koje sada treba dati 381,87 kn manje

1316,8 kuna skuplji je prednji branik za Chevrolet Orlando. Prije točno godinu dana stajao je 2718,29 kuna. Chevrolet se u međuvremenu povukao iz EU

664 kune skuplji je prednji branik za Nissan Qashqai. I on je stigao u novoj generaciji, ali njemu to nije donijelo niže cijene rezervnih dijelova

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije