Čak 21.584 kuna novi je Golf jeftiniji u Sloveniji u odnosu na Hrvatsku. Početna cijena novog Volkswagen Golfa 1,2 TSI sa 105 konjskih snaga i Trendline paketom opreme u susjednoj Sloveniji iznosi 15.149 eura (113.617 kuna). Isti takav model u Hrvatskoj košta 135.201,39 kuna, što je 16% skuplje.
S pravom će se svaki Hrvat zainteresiran za kupnju novog vozila pitati može li, kada 1. srpnja napokon uđemo u EU, otići preko granice i povoljnije kupiti automobil.
Sami određujemo PDV
To može napraviti i sada, a administrativno će lakše to moći napraviti kada postanemo članica EU. Ali, u suštini se ništa neće promijeniti i kupac neće proći jeftinije. I sada, ali i kada uđemo u Europsku uniju, za svaki kupljeni novi automobil izvan Hrvatske, a koji se želi registrirati u Hrvatskoj, morat će se platiti PDV i trošarina Hrvatskoj.
U praksi to znači da ako automobil kupite u Sloveniji ili bilo kojoj drugoj državi EU, imate pravo na odbitak njihova PDV-a i trošarina, a prilikom uvoza plaćate naš PDV i trošarine. Visinu trošarine na automobile i visinu PDV-a svaka članica određuje autonomno, pa su, razumije se, i davanja državi na automobile različita, pa tako neke države – poput Njemačke, Češke, Slovačke, Bugarske, Švedske, Estonije i Velike Britanije – trošarina uopće nemaju.
S druge strane, Danska ima daleko najveće trošarine na automobile. Razlike su i u visini PDV-a, primjerice, u Njemačkoj iznosi 19 posto, u Sloveniji 20 posto, u Hrvatskoj je 25 posto, a najviši u EU ima Mađarska, čak 27 posto.
Zbog toga se cijene automobila razlikuju od zemlje do zemlje, ali države su se zaštitile tako što automobil morate registrirati tamo gdje imate prebivalište, pa ne možete, primjerice, u skupoj Danskoj voziti automobil sa slovenskim tablicama, jer su automobili u Sloveniji među najjeftinijima.
I dalje ćemo biti skupi
I kad na snagu stupe nove hrvatske trošarine, automobili će u Sloveniji biti jeftiniji jer će Slovenci i dalje imati manje trošarine. Oni nemaju trošarine po vrijednosti već samo po ispuštanju CO2, a i PDV im je manji. Pod uvjetom da osnovna cijena vozila u ove dvije države ostane ista, da naš PDV i dalje bude 25%, a trgovci ne povise svoje marže, isti će automobil u Hrvatskoj zbog obračuna novih trošarina pojeftiniti 11.000 kuna.
Povoljnije samo do rabljenog automobila
Nakon ulaska Hrvatske u EU povoljnije će se moći kupiti polovni automobili u EU. Osim što će prema prijedlogu novog zakona trošarine za rabljene automobile biti izjednačene s trošarinama za nova vozila, pa tako za one jeftinije i ekološkije znatno manja, razlika je i u plaćanju PDV-a. Naime, za rabljene automobile kupljenje od privatne osobe neće se pri uvozu morati platiti PDV.
Ako se, pak, polovni automobil kupuje od autoriziranog prodavača, PDV se plaća u toj državi, ali ne i u državi u kojoj se automobil registrira. To znači da bi Hrvati mogli profitirati odlazeći kupiti polovni automobil u Njemačku gdje je PDV 19% ili Sloveniju gdje je PDV 20%, u odnosu na naš od 25%.