Oduzeta vozila najtraženija i najisplativija, najviše je luksuznih

Kaotično stanje u državi u velikoj se mjeri prenijelo na autoindustriju. Pat-pozicija u kojoj država ignorira sve probleme, banke ne odustaju od visokih kamata, a kupci u širokom luku zaobilaze autosalone, realna je slika domaćeg tržišta. U prilog ‘prekrasnoj’ slici ide i sve veći broj vlasnika automobila koji ne podmiruju preuzete obveze prema leasing kućama.

Kako bismo provjerili trenutnu brojku neplatiša, stupili smo u kontakt sa svim važnijim leasing kućama na domaćem tržištu, no njihov gotovo identičan odgovor bio je vrlo sažet, ali i jasan: ” Neplatiše nam predstavljaju veliki problem, no o konkretnim brojkama ne želimo razgovarati jer je to iznimno osjetljivo područje .” Također, većina se slaže u činjenici da su problemi rapidno povećani dolaskom krize početkom prošle godine, a početkom 2010. došlo je do vrhunca nenaplaćenih ugovora.

Za leasing kuće proces naplate nije dramatičan s obzirom na to da one ionako nemaju fizički kontakt s klijentima, već se za taj proces angažiraju posebne agencije. Iz leasing kuća posebno ističu i činjenicu da se zapljena automobila često preuveličava i dramatizira, jer u čak 70 posto slučajeva vlasnik dobrovoljno dolazi kod njih i vraća automobil koji više ne može otplaćivati.

Svako oduzimanje radi se tek u slučaju da klijent i leasing društvo ne uspiju pronaći zajednički jezik, pa je zapljena jedini način. Iako nema pravila, popis oduzetih automobila predvode skuplji i luksuzniji modeli čije mjesečne rate izlaze iz normalnih okvira. Za ratu leasinga do 2000 kuna mnogi će klijenti još negdje izvući novac, no kada taj iznos dolazi do peteroznamenkaste brojke, problem postaje veći i zamršeniji.

Problem s oduzetim automobilima prepoznali su novi potencijalni kupci koji u direktnom kontaktu s leasing kućama ili na licitacijama mogu osjetno profitirati. Naime, zaplijenjena vozila su u pravilu stara dvije do tri godine, zbog čega je cijena znatno niža, kod tih vozila još je aktivna tvornička garancija, a važna je i uredno ispunjena servisna knjižica. Zbog navedenih elemenata, jasno je da oduzeti automobil bivšem vlasniku predstavlja ogroman problem, a novom vlasniku odličnu priliku.

U procesu zapljene vozila zastupljene su apsolutno sve klase automobila, od malih gradskih, sve do velikih, skupih i luksuznih. Logično, najmanje zastupljena vozila su ona čija leasing rata nije veća od 1500 kuna jer je korisnicima leasinga lakše “stvoriti” tu svotu novca, nego znatno veću za luksuzniji automobil, piše Autoklub.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije