VW Amarok 2.0 TDI 4Motion Highline: Otmjeni Pick-Up

Radni stroj? Ne, Volkswagen Amarok u najskupljoj izvedbi Highline više djeluje kao luksuzni SUV nego klasični pick-up. Uz solidnu opremu (automatska klima, tempomat, el. podizači stakala, koža na upravljaču…), zasluga je to pedantne izrade, uglađenog dizajna armature i instrumentne ploče, okomito postavljenog upravljača izdašno namjestivog po dubini i visini…

Zapravo, atmosfera je slična onoj iz Golfa ili Passata, osim što se sjedi visoko (sjedala su od tla udaljena čak 84 cm), zbog čega ulazak zahtijeva malo gimnasticiranja, a pored vas i raskošni terenci poput Grand Cherokeeja djeluju kao igračke za djecu. Upravo stoga smo se ugodno iznenadili na autocesti – kad smo gorostasni pick-up zaustavili na naplatnim kućicama, htjeli smo dublje zavući ruku u džep, no cestarinu smo platili kao da sjedimo u Peglici. Valjda i na račun pitomog izgleda uniformirane prednje maske, iz koje sve zvoni da je iz Wolfsburga…

Ipak, dizajn nije ključan mamac za kupce. Njemački pick-up, kojim se Volkswagen hrabro bacio u klasu kojom vladaju Nissan Navara, Toyota Hilux i Mitsubishi L200, posebno oduševljava terenskim svojstvima. Posebno uz uključivi pogon na sve kotače 4Motion (osnovna izvedba dolazi sa stražnjim pogonom) – u standardnim uvjetima se 60 posto snage prenosi na stražnje kotače, dok se po potrebi može uključiti reduktor i blokada stražnjeg diferencijala.

  
Kad se tome pridodaju prilagodljivi ABS i ESP, Amarok s lakoćom savladava i najveće uspone, a rovovi prepuni blata postaju tek zabavne prolazne stanice. Ne smeta ni izdašna masa, koja se posebno osjeti na nizbrdici, ali tu pomaže elektronika. Hill Assist automatski održava zadanu brzinu (podesivu do 30 km/h), čak i u trenucima kada nesvjesno pritisnete spojku. Zanimljivo je i ponašanje ABS sustava u off-road programu – elektronika povremeno blokira kotače kako bi se stvorio svojevrsni klin ispred kotača, što smanjuje put kočenja za 40 posto.

No, to nije jedina prednost njemačkog pick-upa. Pod prednjim poklopcem smješten je 2.0 TDI, koji snagom u potpunosti parira rivalima (163 KS i 400 Nm), a istodobno je znatno štedljiviji. Doduše, umjesto tvornički deklariranih 8,1, na testu smo trošili 9,5 litara, ali obzirom na visoku karoseriju i masu od skoro 2,2 tone, riječ je o rezultatu iznad svih očekivanja.

Jednako iznenađuje i lakoća upravljanja, tim više jer se karoserija oslanja na uzdužne nosače, a straga su kruti ovjes i lisnate opruge, kao kod klasičnih terenaca. Upravljač je lagan kao u Passatu i uvijek dobro opterećen, što omogućuje precizne prolaske kroz zavoje bez izraženog naginjanja. Ni planinske zavojite ceste nisu problem dok ne postane usko. Tada probleme stvaraju raskošne dimenzija, ali i osovinski razmak od 310 cm. Krug okretanja broji pozamažnih 13,2 m, zbog čega Amarok nije praktičan za istraživanje šumskih puteljaka ili vožnju gradom. No, kada se dočepate otvorene ceste, ne mogu vas zaustaviti ni balvani…


>>> Više informacija na Autoklub.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije