Savjeti

DPF FILTER Povremene kratke vožnje auta s modernim dizelašima mogu vas puno koštati

Blokada zbog korona virusa jednostavno je prisilila većinu vozača da manje voze automobile. No, ta činjenica što automobili uglavnom stoje dok ostajemo kod kuće mogla bi stvoriti problem vlasnicima automobila s modernijim dizelskim motorima

DPF filtri ‘spremaju’ čađu proizvedenu od rada dizelskih
motora s ciljem smanjenja emisija. No problem je u tome što oni
imaju samo ograničen kapacitet i u nekom trenutku višak čađe
treba spaliti. Da bi se to postiglo, automobil treba voziti
otprilike 15 do 20 minuta pri 2500 ili više okretaja, a taj je
postupak poznat kao regeneracija DPF-a. Ideja je da se čađa
nakupljena u vožnji gradom ispusti u režimu izvangradske vožnje i
tako smanji zagađenje tamo gdje je naseljenost najgušća, što se
redovito događa kod redovitog korištenja dizelskih automobila.

Međutim, ako vozači koriste svoje dizelske automobile samo na
kraćim relacijama dok traju mjere zbog korona virusa (dakle kraće
vožnje do mjesta za rekreaciju ili posjet trgovini namirnicama),
DPF filtri neće moći izvesti regeneraciju. Zato savjetujemo
vlasnike modernih dizelskih automobila da ih pokušaju izbjegavaju
koristiti za vožnje kraće od 20 do 25 kilometara kako bi se
izbjeglo začepljenje DPF filtra.

Jer, kad DPF sakupi previše čađe i ne uspije ga sagorjeti, upalit
će se lampica upozorenja, a kada se to dogodi, već je kasno –
tada više uopće ne biste trebali koristiti automobil dok ne biste
bili u prilici posjetiti servis. Ovlašteni ili specijalizirani
servisi imaju specijalnu dijagnostiku i alate za provođenje
prisilne regeneracije DPF-a, što je idealan ishod nakon što se
upali lampica. No, ako to neće biti moguće izvesti bit će
potrebna zamjena filtra, a ovisno o modelu cijene mogu biti
vrtoglave – i do 30.000 kuna! 

Ako pak vozači zanemaruju lampicu upozorenja i nastave koristiti
svoj automobil s punim DPF, riskiraju da potpuno blokiraju DPF. U
tom slučaju će automobil prijeći u tzv. ‘safe mode’ način
rada. Zato, ako imate i najmanju sumnju u stanje DPF filtra vašeg
dizelaša, najbolje da kontaktirate stručnjake i uopće ne vozite
automobil kako biste izbjegli moguće komplikacije i visoke
troškove, savjetuje portal jutarnji.hr/autoklub.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije