Glavna karakteristika Agazzi pedagogije je fokus na djetetu te davanje prednosti konkretnim materijalima i prirodnim sredstvima za rad
Djelatnice dječjeg vrtića ”Dječja mašta” posjetile su Pedagoški institut Pasquali Agazzi u talijanskom gradu Brescia.
Cilj ovog studijskog posjeta bio je upoznavanje s primjenom Agazzi pedagogije u kontekstu dječjeg vrtića, koji djeluje u sklopu instituta. Tom su prilikom stručne djelatnice – odgojiteljice, psihologinja i ravnateljica, vidjele praktičnu implementaciju specifične pedagogije kroz neposredno promatranje različitih procesa odgojno – obrazovnog rada te prezentaciju od strane zaposlenika instituta. Agazzi pedagoška metoda nastala je kao rezultat proučavanja i odgojnog rada sestara Rose i Caroline Agazzi, i njihova učitelja Pietra Pasqualija, a potječe iz društveno-kulturološkog konteksta u kojem su djelovali krajem 19. stoljeća. Glavna karakteristika Agazzi pedagogije je fokus na djetetu te davanje prednosti konkretnim materijalima i prirodnim sredstvima za rad.
Temelji se na izgradnji bliskog odnosa između djeteta i odgojitelja, ali i međuovisnosti, suradnji i zajedništvu svih ostalih dionika uključenih u odgojno – obrazovni proces. Sama načela rada konkretno su prikazana tijekom stručnog predavanja koje je prof. dr. sc. Gardani održao nakon posjeta dječjem vrtiću. Agazzi pedagogija danas je ponovno aktualna, i važnija možda više nego u svojim počecima. Naime, jedna od karakteristika ove metode je naglasak na prirodnom učenju djece koristeći sredstva koja se nalaze oko njih i u prirodi, a ne nužno najnovije igračke s reklama i polica trgovačkih centara. Djeci, koja odrastaju u suvremenom ubrzanom potrošačkom svijetu, potrebno je vratiti se nekim prirodnim alatima.
Studijski posjet je u potpunosti financiran u sklopu Projekta Svi u vrtić! UP.02.2.2.08.0047 financiranog iz Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. Vrijedna iskustva i ideje stečene ovim studijskim posjetom, djelatnice iz dječjeg vrtića ”Dječja mašta” prenijeti će u svoju ustanovu te tako poboljšati kvalitetu svakodnevnog rada s djecom i obogatiti svoje programe.