Ljerka Cividini: Vode su glavni uzrok nastajanja svih klizišta

Ljerka Cividini: Vode su glavni uzrok nastajanja svih klizišta

Sanacija klizišta na cesti između Železne Gore i Toplica Sveti Martin (LC 20080), o čemu smo pisali ne tako davno izaziva veliko zanimanje ljudi koji svakodnevno koriste ovu prometnicu kao i onih koji je koriste kada u ovaj dio Lijepe naše domovine dolaze poslom ili kao turisti.

>>> Započela sanacija dvaju klizišta u Železnoj Gori

Posebno se zanimanje javnosti povećalo nakon što je naš portal eMedjimurje objavio osnovne podatke o sanacija, kao što je cijena, trajanje radova, izvođač i druge pojedinosti. Kako bi čitateljstvo bolje upoznala sa drugim podacima o ovoj velikoj sanaciji koja se obavlja u složenim, Ljerka Cividini, ravnateljica ŽUC-a Čakovec iznosi i druge vrlo zanimljive podatke i činjenice.

– Klizištem Tnovčak-Brezovački su zahvaćene i čestice ispod ceste te u zatravljenoj padini završavaju jasno izražene pukotine. Na osnovo zatečenog lako se vidi kako ova padina dugi niz godina ima probleme nestabilnosti odnosno sporo klizanje koje se ove godine proširilo.

Nastalo je klizanje terena širine oko 50 metara, a zahvaćene su površine šume u nožici klizišta dok se čelo klizišta nalazi upravo na cesti. Do klizišta je došlo zbog ekstremnih padalina i same konfiguracije trupa ceste na uvali padine. Uslijed ukupnog djelovanja vode došlo je do promjene opterećenja kosine i do potpunog smanjenja posmične čvrstoće tla, a posljedično tome i do pokliznuća kritične mase.

Cjelina sanacijskog rješenja obuhvaća sanaciju klizišta, a potom i sanaciju odgovarajućeg poteza cestovne prometnice pripadnim cestovnim elementima odvodnje. Sanacija klizišta obavit će se izgradnjom drenažnog sustava, odvodnje vode niz padinu te prihvat i usmjerenje svih voda u području padine, dok će se radovi sanacije prometnice izvesti sukladno pravilima za izgradnju cesta, kaže o prvom klizištu ravnateljica Cividini, dodajući kako će ti radovi stajati oko 420 tisuća kuna + PDV.

Uz ovo klizište nalazi se i klizište Čanadi, o kojem ravnateljica ŽUC-a Ljerka Cividini kaže: – Radi se o istoj dionici pak je i priča o klizištu slična prije spomenutom. Sanacijsko rješenje sastoji se od izgradnje drenažnog sustava, izgradnje trupa ceste od zamjenskog materijala kao i sustava površinske odvodnje.

Cilj sanacije je da se pravodobno presječe put procjednim vodama koje natapaju padinsko tlo, te da ih se potom izvede iz tog tla , a što bi trebalo rezultirati ubrzanim umirenjem klizanja. Obzirom na situaciju na terenu, potrebna je izgradnja sustava odvodnje u cestovnim kanalima, asfaltnim rigolom, propustom, slivnicima i kanalima niz padinu u nožicu padine.

Daklem, cjelina sanacijskog rješenja obuhvaća sanaciju klizišta, ali potom sanaciju odgovarajućeg poteza cestovne prometnice s pripadnim cestovnim elementima, pojašnjava ravnateljica Ljerka Cividini način sanacije drugog klizišta koja će stajati oko 350 tisuća kuna +PDV.

Novce za sve ove poslove osigurao je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a radove obavlja tvrtka Pavlic iz Goričana.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije