Ovo je deset temeljnih načela zaštite potrošača u EU

U dokumentu koji je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača (European Commision, Health & Consumer protection directorate – General) – Zaštita potrošača u Europskoj uniji: deset osnovnih načela – opisano je deset osnovnih načela kojima rukovodi zakonodavstvo Europske unije i kojima ona štiti svoje građane i potrošače bez obzira na to u kojoj od zemalja Europske unije žive i rade, javlja ROZP – regionalna organizacija zaštite potrošača.

Ono što se opisuje u tome dokumentu minimalna je razina zaštite koju sve zemlje članice Europske unije prema zakonodavstvu Europske unije pružaju potrošaču. Promicanje prava potrošača, blagostanje i dobrobit temeljne su vrijednosti u Europskoj uniji, i to se odražava u njezinu zakonodavstvu. Članstvo u Europskoj uniji osigurava dodatnu zaštitu potrošačima.

Pojedinosti o tome koja su zapravo stvarna potrošačeva prava i kako se mogu primijeniti mogu varirati od države do države, ovisno o tome kako su one primijenile pravila Europske unije u svoje nacionalno zakonodavstvo. Treba primijetiti i imati na umu da nacionalni zakoni o zaštiti potrošača u nekim slučajevima daju višu razinu zaštite.

Temeljna načela zaštite potrošača u EU:

1. Kupite što želite i tamo gdje to želite
2. Ako proizvod ne radi, vratite ga
3. Visoki sigurnosni stnadardi hrane i robe široke potrošnje
4. Saznajte i informirajte se što jedete
5. Ugovori trebaju biti pošteni i pravični za potrošače
6. Potrošač može promijeniti mišljenje
7. Potrošačima treba omogućiti usporedbu cijena
8. Potrošač ne smije biti zaveden i obmanut
9. Potrošač mora biti zaštićen tijekom godišnjeg odmora
10. Naknada u prekograničnim sporovima treba biti učinkovita

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije