Napredovanje u poslu nije laka stvar. Čini se da su pravila jednostavna, no često se pred nas postavljaju prepreke na koje, kako nam se čini, ne možemo utjecati. No i iz takvih situacija moguće je učiti, te ih okrenuti u prednosti koje će u konačnici dovesti do savladavanja novih vještina i napredovanja u našoj karijeri.
Donosimo naizgled jednostavnih 10 savjeta za napredovanje u karijeri, kako ih donosi Business Insider, a iz osobnog iskustva Gillian Gorman Round, generalne direktorice i više podpredsjednice Lucky magazina.
1. Učite od loših šefova
U nekom trenutku u karijeri zasigurno ćete naletjeti na lošeg šefa. Iskoristite ga kao prednost i od njega naučite što sve nećete činiti kad se jednog dana nađete na njegovoj poziciji.
2. Radite naporno
Zasigurno može frustirati što na početku karijere neki vaši vršnjaci u drugim poslovima zarađuju više, iako rade znatno manje. Ipak, dugoročno naporni rad donosi korist i poboljšava vaše vještine.
3. Budite skromni i smjerni
Ovo ne znači da trebate trpiti maltretiranje i uznemiravanje na poslu, no bez obzira kako bio težak zadatak koji ste dobili odradite ga sa smješkom na vašem licu. To katkada može biti teško, no vratit će se sa kamatama.
4. Neće se sve što dodirnete pretvoriti u zlato
Posve je sigurno da ćete se u karijeri suočavati i s promašajima, no katkada se upravo iz njih može najviše naučiti.
5. Uvijek možete napredovati
Unatoč neuspjesima, možete i dalje napredovati u svojoj karijeri. Mnogi tvrde, iako češće žene, kako su ih nesupjesi jednako odredili kao i uspjesi.
6. Nemojte imati predrasude prema starijima
Kroz napredovanje u karijeri, gotovo je sigurno da ćete prije ili poslije upravljati zaposlenicima koji su stariji od vas. Prema njima se treba odnositi s poštovanjem i dignitetom, a u suprotnom teško da će vas uvažavati.
7. Izađite iz svoje zone udobnosti
Mijenjajte radnu sredinu, radite prekovremeno, susrećite ljude iz drugih kultura… Izlazak iz osobne zone ugodnosti može rezultirati vrlo zadovoljavajućim iskustvima.
8. Ne spaljujte mostove za sobom
Nikada ne znate kada će vam zatrebati nekadašnji kontakti. Zadnji dojam koji ste ostavili za sobom u nekoj firmi može vam biti od velike pomoći.
9. Budite jasni oko vaših uvjeta
Ukoliko iz bilo kojih razloga imate rezerve prema nečemu vezanom uz vaš posao – budite otvoreni i iskreni. Možda smatrate kako neka pozicija i posao nije za vas u određenom trenutku, a ako to iskreno i realistično obrazložite ljudi će vas poštovati.
10. Nemojte samostalno donositi teške odluke
Ako ste suočeni sa nekim teškim izborom, nikada nemojte odluku donositi samostalno i izolirano, jer biste to mogli požaliti. Razgovarajte o tome s vašim timom, ili, ako to nije moguće, s nekom vama bliskom osobom.
Izvor: Lider.hr