Gradivo će biti puno zabavnije ako maštate o tome što učite. Ako vam nešto nije jasno, pitajte učitelja što vas zanima i lakše ćete povezati gradivo, a mala pauza između učenja jamči vam uspjeh u školskim klupama. – piše 24sata.hr.
Rečenica da se “uči za život, a ne za školu” posve je istinita, a najvažnije je naučiti kako učiti. Učenje nikada ne prestaje – čak i mnogi odrasli pohađaju tečajeve jezika i šire svoje znanje. A to čine zato što učenje smatraju zanimljivim otkrivanjem novih stvari, a ne dosadnim “štrebanjem”.
Svako gradivo može postati zanimljivo, ako mu se pristupi na pravi način, a u današnje je vrijeme to lakše nego ikad. Internet je prepun korisnih informacija koji vam mogu pomoći da si u glavi zamisliš povijesne bitke, daleke krajeve ili planete koji se vrte oko Sunca, a čak se i matematika i pravopis mogu pretvoriti u zabavne igre. Ako ti je gradivo dosadno, a učenje teško, to je možda zato što ga nisi dobro shvatio ili ti je teško koncentrirati se.
Stoga se kad učiš i pišeš zadaće pokušaj što više uživjeti u to – nemoj gledati televiziju ili brinuti o novim stvarima. Ubrzo ćeš shvatiti da je svijet znanja doista čudesan i neiscrpan.
Protegni noge i odmori se. Ako ti je naporno dugo sjediti, povremeno ispruži i protegni noge. To bi ti moglo razbistriti misli. Dok učiš kod kuće, možeš se svakih pola sata prošetati i odmoriti oči.
Pitaj ako ti nešto nije jasno. Potrudi se shvatiti i povezati gradivo tako da ga zaista razumiješ. Ako ti nešto nije jasno, pitaj učitelja. Uči napamet samo kad moraš.
Dobro mjesto za učenje. Odaberi mirno mjesto za učenje gdje te nitko neće ometati. Većina ljudi najbolje uči u tišini, no nekima u učenju pomaže glazba.
Tko puno pita ima i puno petica. Književnica Sanja Pilić priznaje da je učila samo predmete koji su je jako zanimali, od učitelja i nastavnika koji su joj bili zanimljivi. No dodaje kako je tek kasnije shvatila da su svi predmeti zanimljivi i korisni. Omiljeni predmet mi je bio hrvatski jezik, i to ne zbog gramatike i pravopisa nego zato što sam zaista voljela čitati. Zanimljiva mi je bila i povijest, a u srednjoj školi povijest umjetnosti. Zapravo, bili su mi dragi predmeti koje sam mogla povezati sa životom. Loša sam bila u kemiji i fizici jer sam ih smatrala apstraktnima. No to je bila krivnja nastavnika koji nam nisu dobro objasnili. Sad mi je žao što sam zapustila te predmete – kaže Sanja Pilić.
A baš su kemija i fizika svugdje oko nas. Nemaš li u školi priliku praviti jednostavne pokuse, možeš zamoliti roditelje da ti u tome pomognu. A ako ti gradivo koje učitelj objašnjava nije jasno, postavljaj mu pitanja jer je moguće da ga i drugi ne razumiju. Zapamti, nema glupih pitanja.
Brini se za svoj uspjeh, a ne tuđi i petice su tu. Ne vjeruj kolegama koji kažu da ništa nisu učili, a dobivaju petice. Najvjerojatnije se samo prave važni. Brini se za svoje učenje i uspjeh, a ne za tuđi.
Hrana za mozak. Ne preskači obroke, osobito doručak. Mozak treba hranu da bi dobro radio. No nije dobro učiti nakon što se prejedeš.
Tekst u boji se bolje pamti. Nitko ne može zapamtiti sve, zato je važno znati što je bitno. To možeš saznati tako da pratiš što je učitelj istaknuo kao posebno važno. Bitne podatke učitelji zaokružuju ili podcrtavaju na ploči. Definicije su i u udžbenicima istaknute drugom bojom – zato je i bilješke dobro raditi u raznim bojama.
Tri načina ponavljanja. Za bolje pamćenje, gradivo je dobro ponavljati na različite načine – šaptanjem, glasnim govorenjem, razmišljanjem ili pisanjem.
Sam ispitaj svoje znanje. Nakon učenja ispitaj sebe tako da samostalno pokušaš ponoviti najvažnije dijelove svojim riječima. Još je bolje da te netko ispita.
Uvijek učite u isto doba. Otkrij doba dana kad ti je najlakše učiti, a koncentracija najbolja. Uči uvijek u isto doba. Dobro je da to ne bude prekasno navečer.
Slika pomažu u pamćenju. Kod učenja svako malo zastani i zamisli neku sliku koja opisuje gradivo. Ta je tehnika osobito korisna za vizualne tipove, a pomaže svima.