Tko najbolje uči, a tko izostaje

OPET SMO NA VRHU Ovaj put ne po dobrom: Učenici u Međimurju imaju najviše neopravdanih

Prošlu školsku godinu 129 prvašića završilo s jedinicom

Malo manje odlikaša, ali i dva milijuna izostanaka više i više
jedinica – to je kratka bilanca protekle 2020./2021. školske
godine u usporedbi s prethodnom školskom godinom, 2019./2020.,
javlja Jutarnji.hr.

Najnovije podatke u srijedu je objavilo Ministarstvo znanosti i
obrazovanja u svojoj bazi Školski e-Rudnik (ŠeR) u kojoj donosi
pregled ocjena, izostanaka i drugih podataka o učenicima osnovnih
i srednjih škola od 2013./2014. do protekle 2020./2021.
Posljednje su dvije godine bile pandemijske, obilježili su ih
brojni doslovni i metaforički potresi, od dugotrajnog štrajka u
prosvjeti do epidemije koja je uzrokovala prelazak na virtualnu,
online nastavu.

Za razliku od školske godine 2019./2020., kada su srušeni brojni
rekordi ako govorimo o uspjehu učenika, protekle 2020./2021. ipak
je smanjen i prosječan opći uspjeh učenika i broj odlikaša. Tako
je prošle školske godine prosječan uspjeh naših osnovaca i
srednjoškolaca iznosio 4,33. Godinu prije bio je 4,38, a u
pretpandemijskoj 2018./2019. ipak još uvijek nedostižnih 4,27.

U nedavno završenoj školskoj godini 2020./2021. s odličnim je
uspjehom prošlo 223.714 učenika ili njih 49,22 posto. Brojka nije
mala, riječ je o gotovo polovici svih učenika osnovnih i srednjih
škola, međutim, to je ipak manje u usporedbi sa školskom godinom
2019./2020., kada smo imali 240.587 odlikaša ili njih čak 52,59
posto. U posljednjoj godini prije pandemije, dakle prije dvije
školske godine, bilo ih je 46,25 posto.

Prošle školske godine rapidno se smanjio i broj učenika s
prosjekom 5,0, i to za njih oko 15.500 ili ugrubo 19 posto. U
2020./2021. tako smo imali 83.563 superodlikaša s prosjekom 5,0.,
što je 18,38 posto svih učenika, a godinu prije takvih je bilo
čak 99.080 ili 21,66 posto. S peticom je lani prošlo čak 86,82
posto prvašića (31.985), od kojih je 5,0 imalo njih 53,37 posto.

Što se tiče jedinica, školske godine 2020./2021. zaključenu je
ocjenu nedovoljan imalo je 3309 učenika osnovnih i srednjih škola
(0,73 posto), što je trostruko više nego 2019./2020., kada ih je
bilo 1196 (0,26 posto). Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja
izdvajaju taj podatak jer, kako kažu, što se tiče osnovnih škola,
u školskoj godini 2020/.2021 imamo najveći broj (i postotak)
učenika koji su godinu završili s nedovoljnim općim uspjehom još
od školske godine 2014./2015.

– Zanimljivo je da je od 205 učenika u razrednoj nastavi koji su
školske godine 2019./2020. završni uspjeh imali nedovoljan, ali
su usprkos tome prebačeni u viši razred, njih čak 33 posto
ponovilo je nedovoljan uspjeh u višem razredu te palo godinu –
ističu iz MZO-a.

Kao kuriozitet navedimo da kod nas negativne zaključne ocjene
imaju i prvašići, učenici prvih razreda osnovnih škola – njih 129
prošlu je školsku godinu završilo s jedinicom i tridesetak ih je
više u odnosu na 2019./2020., kada ih je bilo 97.

Što tek reći o izostancima učenika? Prošle školske godine,
2020./2021., u kojoj su učenici, doduše, ipak malo manje vremena
proveli u nastavi na daljinu nego godinu prije, ukupno su
nakupili 25,154.659 izostanaka, što je oko dva milijuna školskih
sati više nego 2019./2020., kada ih je bilo 23,082.415. Naravno,
najveći broj toga je opravdan. 

Tko najbolje uči, a tko izostaje

– Najviše odlikaša zabilježio je Grad Zagreb – čak 57,98 posto,
slijede Zagrebačka županija s njih 54,73 posto te
Dubrovačko-neretvanska s 50,61, a najmanje ih je u
Požeško-slavonskoj – 39,49 posto

– Prošle je školske godine izrečeno više kaznenih mjera poput
opomena, ukora i ostalih nego godinu prije: 2020./2021. bilo ih
je 25.503, a 2019./2020. ukupno 21.465

– Najviše neopravdanih imaju učenici Međimurske županije, u
prosjeku 4,93 sata po učeniku, a najmanje u Krapinsko-zagorskoj,
piše Jutarnji.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije