
Inovativan pristup regulaciji mobilnih telefona počet će se primjenjivati i u Ekonomskoj i trgovačkoj školi u Čakovcu
U posljednjih nekoliko godina upotreba mobilnih telefona među učenicima za vrijeme nastave izazvala je brojne rasprave diljem Europe. Sve veća prisutnost digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu otvorila je pitanje kako regulirati njihovo korištenje u obrazovnim ustanovama. Mnoge zemlje odlučile su se na strožije mjere s ciljem poboljšanja koncentracije učenika, smanjenja ometanja tijekom nastave i poticanja zdravijih navika.
Jedna od zemalja koja je poduzela konkretne korake u tom smjeru jest Nizozemska, gdje je protekle godine uvedena nacionalna zabrana korištenja mobitela u školama. Cilj mjere je smanjenje distrakcija koje ometaju proces učenja. Iako zabrana nije apsolutna i mobiteli se mogu koristiti u obrazovne svrhe ili iz zdravstvenih razloga, prve reakcije pokazuju poboljšanje atmosfere u školama te povećanu društvenu interakciju među učenicima. Slično se dogodilo u Francuskoj koja je još 2018. godine uvela nacionalnu zabranu mobitela u školama, ali i u Cipru, Engleskoj, Finskoj, Grčkoj i Španjolskoj.
U Hrvatskoj zabrana nije uvedena na nacionalnoj razini, no mnoge škole donose vlastite mjere za regulaciju upotrebe mobitela. U Splitu, recimo, sve osnovne škole donijele su odluku o zabrani korištenja mobitela među učenicima.
Inovativan pristup regulaciji mobilnih telefona počet će se primjenjivati i u Ekonomskoj i trgovačkoj školi u Čakovcu, gdje će se uvesti platneni džepići za odlaganje mobitela u svakoj učionici. Učenici će prije nastave odložiti svoje telefone u numerirane džepiće, što će pak doprinijeti njihovoj većoj koncentraciji i smanjiti mogućnost korištenja internetskih tražilica i aplikacija s umjetnom inteligencijom za dobivanje “lakih rješenja” ili pak brzih odgovora na pitanja koja je postavio nastavnik.
Ravnateljica škole, Bosiljka Vinković Kukolić, spremno nam je pokazala kako džepići izgledaju te nam je otkrila da se već sada raduje što će se učenici moći bolje i produktivnije koncentrirati na nastavu.
