Kako posaditi cvijeće? Kako vezati kravatu? Zamijeniti kotač na automobilu? Kako glačati i složiti rublje?
Na ova i mnoga druga pitanja učenici predmetne nastave Osnovne škole Hodošan dobili su odgovore na radionicama koje su za njih pripremili njihovi predmetni učitelji i učiteljice. U petak 15. studenog 2024. održan je prvi integrirani dan predmetne nastave Životne vještine.
Učenici su bili podijeljeni u šest radionica: Palačinke po svijetu, Sretni lončići, Boc-boc iglicama, Čvor i kotač, Vešeraj i Ples.
Na radionici Palačinke po svijetu vođeni učiteljicama Sandrom Balent i Martinom Kuretić Sedlar učenici su učili peći palačinke. Na početku su im prezentirane vrste palačinki koje se peku diljem svijeta – od palačinki kakve mi pečemo do palačinki s kvascem, praškom za pecivo, slatkim, slanim nadjevima,debele, tanke…
Potom su se upoznali s priborom potrebnim pri mjerenju, miješanju i izradi smjese. Jedna se grupa pozabavila izradom američkih palačinki, druga japanskih, a treća je ispekla carski drobljenac. Sve su grupe uspješno odradile zadatak, a dokaz tome bili su prazni tanjuri i želja za još palačinki. Posebno su im se svidjele japanske palačinke, koje su male, debele i pahuljaste, te će se mnogi učenici uz pomoć dobivenog recepta okušati u pečenju i doma.
S učiteljem Denisom Kirićem učenici su na radionici Čvor i kotač upoznali povijest kravate i ulogu Hrvata u njoj. Okušali su se u vezanju tri najčešća čvora: Four-in-hand, Half-Windsor i Windsor. Posebno zanimljivo bilo je naučiti korake za zamjenu kotača na automobilu te mjere opreza koje pri tome treba primijeniti.
Na radionici Boc-boc iglicama uz puno strpljena i preciznosti učenici su šivali podmetač za šalice i čaše. Učiteljice Sandra Premuš-Lepen i Mirjana Štrok pripremile su im platna na koja su šivali svoje gumbiće i pamučnu tkaninu.
Učiteljice Karla Mikec i Ivana Strbad vodile su radionicu Vešeraj. Učenici su saznali zašto glačamo i slažemo odjeću, zašto je važno održavati higijenu, kako čista odjeća doprinosi općem dojmu i samopouzdanju. Upoznali su se s radom glačala i daskom na kojoj se glača. Potom su glačali svoju majicu te ju slagali.
Nakon toga glačali su kuhinjske krpe i stolnjake za upotrebu u školi. Učenici su i istraživali o prvim glačalima, izumitelju električnog glačala te su pronašli podatak da u prosjeku žena tijekom života izglača 350 kilometara rublja dok muškarac tek 117 kilometara.
Uz pomoć učitelja Tomislava Horvata učenici su učili plesati tango.
Na radionici Sretni lončići učenici su vođeni učiteljicama Željkom Tot i Ksenijom Vugrinec Krumpić realizirali ideju sretnih lončića. Najprije su prikupljali konzerve da bi ih obojili veselim bojama i dobili simpatične jednobojne lončiće. Prikupljali su i biljke presadnice, uglavnom sukulente. Na radionici su se upoznali s pojmovima drenaža i presađivanje. Učenici su biljke presadili u reciklirane lončiće koje su ukrasili akrilnim bojama. Svaki je lončić uz kreativni izraz dobio i sretnu poruku.
Učenici su bili izrazito zainteresirani za aktivnosti, marljivi i vrijedni, a voditelji radionica na kraju zadovoljni odrađenim.