Učenje kroz iskustvo i suradnju
U petak, 11. listopada 2024., učenici Osnovnih škola Domašinec, Hodošan i Goričan, u sklopu izvannastavnih aktivnosti, zajedno su sudjelovali na terenskoj nastavi u Zagrebu gdje su posjetili Hrvatski crveni križ i Hrvatsko-američko društvo.
Učenici su sudjelovali u radionicama koje su se fokusirale na osnovne životne vještine, poput pružanja prve pomoći te su se upoznali s različitim projektima koje provodi Hrvatski crveni križ. Volonteri su podijelili svoja znanja i iskustva u spašavanju unesrećenih, ističući važnost pravovremenog i ispravnog pomaganja. Učenici su tako dobili priliku iz prve ruke naučiti kako mogu pomoći drugima u trenucima kada je to najpotrebnije, razvijajući svoje vještine koje su ključne za život i društvenu odgovornost.
Na radionicama u Hrvatsko-američkom društvu učenicima su predstavljena osnovna obilježja američkog obrazovnog sustava, uključujući strukturu osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja. Nakon predstavljanja proveden je kviz u znanju, a najbolji učenici nagrađeni su knjigama.
Terenska nastava pružila je učenicima mnogo više od obične edukacije – potaknula ih je na promišljanje o vrijednosti humanitarnog rada i volonterstva. S obzirom na to da su stekli nova znanja i inspiraciju, mnogi su se učenici vratili kućama s čvrstom željom da u budućnosti postanu aktivni volonteri i doprinesu svojoj zajednici.
Osim novih vještina, ovaj je izlet bio i prilika za razvijanje prijateljstava među učenicima iz tri škole te jačanje međusobne suradnje. Već sada se planiraju nove zajedničke radionice i aktivnosti, a učenici i učitelji raduju se budućim projektima.
Ovaj izlet ne bi bio moguć bez predanog rada i organizacije voditeljica izvannastavnih aktivnosti – učiteljica Milice Lisjak-Novak, Kristine Vrabec, Ivane Strbad i Andreje Šopar-Pilić, koje su s entuzijazmom pratile učenike kroz sve radionice. Organizaciju i realizaciju ovog uspješnog izleta i druženja podržale su ravnateljica Osnovne škole Domašinec, Martina Kivač te pedagoginja Osnovne škole Goričan, Gabrijela Maltar. Pravi je ovo primjer obogaćivanja obrazovnog puta kroz stvarna iskustva.