Osnovnu školu Petar Zrinski u Šenkovcu pohađa 358 učenika, pri čemu je čak njih 135 nagrađeno na državnom nivou
Uz matičnu školu tu su i područne škole u Mačkovcu i Žiškovcu, a kad bi se pozabavili matematikom, rezultat bi pokazao da je u školi 37 posto učenika nagrađivano na nacionalnoj razini. Takve brojke zasigurno vrijedi istaknuti pa smo s ravnateljem Vladimirom Novakom sjeli i popričali o formuli za uspjeh koju je ova škola očito pronašla.
Skroman kakav je, ravnatelj nam je formulu otkrio na samom početku razgovora:
– To nisam postigao ja, to su postigli učenici sa svojim učiteljima i roditeljima. Ja sam taj koji stvara uvjete i koji mora gledati barem jednu dužinu ispred svih da bi ti uvjeti bili zadovoljavajući i primjereni vremenu u kojem živimo. Učenici su oni koji su voljni, željni, otvoreni prema novim iskustvima uz podršku svojih roditelja, dok učitelji spretno koriste svoje vještine i usađuju ih našim mladim ljudima. Disciplina, rad, predanost, vizija, zajedništvo. Kada se sve to spoji, onda rezultati moraju doći, ističe Vladimir Novak uz napomenu da uvijek može i bolje.
– Generacije učenika su različite i teško ih je uspoređivati, ali možemo u školi postaviti sustav i cilj kojem težimo svi kao jedan. Kada se to dogodi, onda nije bitno ima li u jednoj godini 135 nagrađenih ili 35. Zaslugom svih nas, našeg sustava koji smo postavili, dobivamo ono što želimo, napominje ravnatelj.
Područne škole
U sklopu škole djeluju i PŠ Mačkovec i PŠ Žiškovec. I dok je u Mačkovcu nešto više učenika, u Žiškovcu je taj broj u opadanju. Zbog malog broja učenika u školama se njeguje obiteljska atmosfera, a naš sugovornik ističe:
– U Žiškovcu imamo 19 učenika u dvije kombinacije dok je u Mačkovcu situacija dosta bolja, 48 učenika u četiri razredna odjela. Budućnost škole ne ovisi o meni niti nikome iz naše škole, nego o mreži škola. Iskreno se nadam da će i te male škole biti prepoznate kao mjesto gdje se odvija jedan važan proces za mjesto i ljude u kojem se škola nalazi, zaključuje naš sugovornik. Za iduću školsku godinu, uz međusobno poticanje na izvrsnost želja, je da na školsku adresu stigne suglasnost resornog ministarstva za idejni projekt, nakon čega će se moći krenuti u izradu glavnog projekta i na kraju izgradnju nove sportske dvorane te dogradnju same škole.
Dodatne aktivnosti
Prostora treba, u školi djeluju 24 izvannastavne grupe koje učenicima nude pregršt aktivnosti, a i većina učitelja vode razredne ili predmetne projekte koji su u kurikulumu škole. Sve to ne bi bilo moguće bez motiviranja učenika, a kako ravnatelj ističe, to je jedna od glavnih zadaća svakog zaposlenika.
– Moderno vrijeme i trenutne stvari naučili su našu djecu da ne znaju čekati. Naša generacija je naučila čekati i to je sada jedna od glavnih zadaća koje moramo usaditi našoj djeci. Kad to postignemo, vratit će se i motivacija u onom pravom smislu te riječi. Do tada radimo na tome da njihove uspjehe, koliko god veliki ili mali bili, prezentiramo prema javnosti i nagrađujemo tako da svake godine nagrađeni učenici idu u Cinestar u Varaždin pogledati neki prigodni film. Pridajemo pažnju njihovim uspjesima, bodrimo ih i usađujemo im u svijest da smo tu zbog njih i da se na nas mogu uvijek osloniti, zaključuje ravnatelj Vladimir Novak.
*Preuzeto iz Lista Međimurje br. 3609