Učenici osmih razreda kombinacijom geometrijskih tijela napravili su građevine kao svoj završni osnovnoškolski rad, dok su učenici petih razreda trebali primijeniti decimalne brojeve u životu izradom plana putovanja za ljeto koje je pred njima.
Završnica nastave u virtualnim učionicama za učenike petih i
osmih razreda u Svetom Jurju na Bregu protekla je u izradi
zadataka u kojima su trebali primijeniti svoja znanja praktičnim
radom ili primjenom u svakodnevnom životu. Osmi razredi su radili
geometrijska tijela, a peti razredi primjenjivali su decimalne
brojeve.
Učenici osmih razreda trebali su pomoću jedanaest geometrijskih
tijela o kojima su učili izgraditi neku građevinu. Bilo je tu
dvoraca, gradova, nogometnih stadiona i drugih ideja. Namjera je
bila ponoviti i utvrditi znanja o prizmama (kocka, kvadar,
pravilna uspravna četevrostana prizma, pravilna uspravna
šesterostrana prizma i pravilna uspravna trostrana prizma),
piramidama (pravilna uspravna četverostrana piramida, pravilna
uspravna trostrana piramida, pravilna uspravna šesterostrana
piramida) te o oblim tijelima (valjak, stožac, kugla).
Ideja, kreativnosti i originalnosti nije nedostajalo. Učenici su
mogli raditi u paru ili grupi pa su tako bili potaknuti na
druženje i suradnju za kraj godine kad već nisu u školskim
klupama nekoliko mjeseci, a opraštaju se od osnovne škole. Uz
izradu makete zadatak je bio svakom tijelu izračunati oplošje i
volumen. Trebali su najprije izmjeriti duljine bridova,
visina tijela, visina pobočki, polumjera, izvodnice te ih
uvrstiti u odgovarajuće formule za svako tijelo.
Kako bi što bolje usvojili znanja o geometrijskim tijelima
učenici osmih razreda u prethodna dva tjedna imali su zadatak
naći primjenu tih tijela u svakodnevnom životu. Trebali su
naći u svojoj okolini jedan tjedan tri prizme, drugi tjedan tri
obla tijela te na koji način se koriste u životu uz potrebna
mjerenja i izračune.
PETI RAZREDI I PLAN PUTA
Učenici petih razreda na kraju su učili o decimalnim brojevima i
njihov zadatak je bio izrada plana puta te primjena računskih
radnji s decimalnim brojevima. Najčešći plan puta bio je na more,
ali našlo se tu putovanja u planine, na finale nogometne Lige
prvaka ili u Japan.
Učenici su u svoj plan puta i troškovnik stavljali stavke
gorivo, cestarina, trajekt, parking, smještaj, prehrana, novine,
ljekarna, luna park, muzej i mnoge druge te pokazali da bez
problema mogu napraviti jako dobar plan puta s vrlo detaljnim
preglednim tabličnim prikazom.
KOMENTARI UČENIKA ZA KRAJ NASTAVE
Učenici su i napisali svoje osvrte za kraj on line nastave
matematike pa donosimo nekoliko njihovih izjava i dojmova. Prvi
učenik petog razreda piše: ‘Meni je matematika u 5. razredu bolje
objašnjena, ali je teža i zahtijeva više vježbe. Bilo mi je bolje
kad smo bili u školi jer ste nam to još bolje objasnili. Ali i
ovako on line meni super objasnite, ispitujete nas i druge stvari
koje se vežu uz neko drugo gradivo. Slobodno pitam što mi nije
jasno i znam da ćete nam mi to objasnili. Ali nadam se da se
druge godine družimo u živo.’
Drugi učenik petog razreda je napisao: ‘Meni je matematika u 5.
razredu bila puno teža nego u 4. razredu. Bilo je puno
matematičkih operacija pa sam trebao dosta vježbati da shvatim.
Nastava on line uživo mi se nije baš u početku sviđala.
Više volim satove u školi, jer sve što mi nije jasno mogu u
lice, bez nekog prekidanja veze, pitati učitelja.’
Učenica osmog razreda ovako piše: ‘Ove četiri godine matematike bile su odlične te su prošle jako brzo. Prije početka petog razreda nekako sam se najviše plašila matematike jer sam dobivala lažne informacije da je u višim razredima užasno teška. Zapravo je bit uspjeha bila dobra organizacija i vježbanje kod kuće. No, učitelj nas je naučio baš svemu što je trebalo, a da pritom ne dobivamo previše zadaća i posla kod kuće. Najviše su mi se svidjeli zadatci u kojima smo se sami trebali potruditi ili istraživati. Isto tako, primjeri i učiteljeve priče iz stvarnog života, najviše su mi pomogli u razumijevanju gradiva. Iskreno smo saznali za lekcije koje nam neće koristiti u životu, ali baš one su nas naučile preciznosti u radu. Mislim da će što više samostalnih radova pomoći i sljedećim generacijama. Slušali smo glazbu, stresirali se prije svakog testa, no sve nas je to pripremilo za srednju školu.’
Druga učenica osmog razreda ovako je doživjela matematiku: ‘Ja se
stvarno ne sjećam sata da bi bilo loše objašnjeno gradivo,
dosadan sat ili da bismo imali loša iskustva. Na satu nikad nije
dosadno, često je smiješno s životnim pričama o prodavačicama i
slično, vrlo je opušteno i tako nam je lakše raditi. Baš ti
trenuci i satovi matematike će nedostajati u srednjoj. Ocjene su
uvijek pravedne i realne. Kod Vas vidimo da priznajete da katkad
pogriješite, a to ne radi svaki učitelj, već nastoje negirati
greške ili slično. Koliko matematike toliko smo i naučili svašta
drugo.
Svatko od nas se barem jednom na satu nasmijao i zabavio i to je
on što bi svaki učitelj trebao moći. Naučili ste nas životnim
stvarima i preprekama. Kako u školi tako i u on line nastavi ste
pokazali da ste tu za nas i da ste uvijek spremni pomoći.
Vjerujem da će mnogima neke rečenice ostati zauvijek u glavi.
Meni bude Vaš pozdrav sa sata Dan dobar! Hvala na svemu, svakom
satu i savjetu. Koliko puta smo bili razočarani zbog ocjena,
ljuti i žalosni, ali ipak mnogo učitelja će nam ostati u lijepom
sjećanju i bit ćemo Vam zahvalni.’