Učenica kaže: 'Nije mi puno vremena trebalo, oko dva sata. Prvo sam odgledala video i prezentaciju gdje sam sve shvatila, a tada sam išla rješavati zadatke iz udžbenika. Na ovaj način je bilo dobro raditi, ali ipak je bolje kad nam učitelj objasni.'
Iako je prestanak nastave i početak on-line nastave mnoge iznenadio, učenici su se brzo prilagodili i krenuli raditi. Nastave neće biti najmanje dva tjedna, a kako bi to vrijeme što bolje i kvalitetnije iskoristili krenulo se virtualnom nastavom. Iako se dogodio još i hakerski napad na CARNET-ov sustav koriste se alternativni komunikacijski kanali kako bi učenici mogli u miru raditi kod kuće.
Donosimo primjer matematike u osmom razredu u Svetom Jurju na
Bregu gdje se trenutno radi cjelina Preslikavanje ravnine.
Učenici su krenuli samostalno raditi na temi Translacija –
paralelni pomak.
Dobili su upute:
(1) pročitajte u udžbeniku gradivo pod naslovom Translacija, u bilježnicu napišite naslov i prepišite ono što smatrate najbitnijim,
(2) video: pogledajte
video i usput crtajte u bilježnicu jer stignete, radite u
bojama kao i u školi, radovi neka budu pregledni i precizni, nije
namjera gledanja ekrana, već da radite usput kao da smo u školi
na nastavi, ako nađete koji video iz drugog izvora pogledajte i
taj materijal,
(3) prezentacije – pogledajte prezentacije koje su u ovom gradivu
koje su vam poslane u privitku i nacrtajte i te slike u svoju
bilježnicu,
(4) GeoGebra – kod svih geometrijskih sadržaja koristite
GeoGebru, u tražilicu upišite traženi pojam i koristite
interaktivne aplete,
(5) zadaća: sve što ste nacrtali iz videa pod točkom 2. i
prezentacije iz točke 3. te još zadaci iz udžbenika, str. 17. i
18. zadaci 1, 2, 5, 8, 10, 13, zadaću fotografirajte mobitelom i
pošaljite, plan je pregledati sve radove i odmah pisati u
bilješku u e-imenik tako da vidite i vi i roditelji, rješenja
nekih zadataka šaljem kao pomoć, možete rješavati naravno i
ostale zadatke i zadatke iz zbirke te ostalih izvora, očekujte
nakon povratka u školu da će svima biti pregledane i ocijenjene
bilježnice pa napravite sve zadano i još više od toga, budite
uredni, pregledni i precizni u radu. Čeka vas puno posla, do sad
smo vam mi u školi organizirali dan, sad morate sami pa pokažite
svoj dio odgovornosti i radišnosti.
Neki učenici su prva dva dana bili marljivi i savjesni te su
riješili postavljene zadatke.
Kako je učenicima raditi na ovakav način prokomentirala je
učenica: ‘Nije mi puno vremena trebalo, oko dva sata. Prvo sam
odgledala video i prezentaciju gdje sam sve shvatila, a tada sam
išla rješavat zadatke iz udžbenika. Na ovaj način je bilo dobro
raditi, ali ipak je bolje kad nam vi objasnite.’
Druga učenica dodaje: ‘Na početku je bilo malo teško, ali nekon
videa kojeg ste poslali bilo mi je jasnije. Snašla sam se i bilo
mi je baš fora. Trebao mi je oko dva sata, ali zato što sam dva
puta gledala video i nekoliko puta proučavala udžbenik.’