23. listopada 2019. provedena je terenska edukacijsko-istraživačka nastava GLOBE škola u organizaciji MŽSV voditeljice GLOBE programa Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije Biljane Forgač, na području šumskog pokrova Topolje u suradnji s Hrvatskim šumama d.o.o. - Šumarijom Čakovec
Stručno predavanje Biološka obnova šuma – upravitelj Šumarije Čakovec, Benjamin Horvat, dipl.ing. šumarstva
Upravitelj Šumarije Čakovec, Benjamin Horvat, dipl.ing. šumarstva zanimljivim predavanjem i zornom prezentacijom objasnio je učenicima proces biološke obnove šuma. Sudionici terenske nastave bili su globovci II. OŠ Čakovec i voditeljice Biljana Forgač i Mirjana Grula, OŠ Belica i voditeljica Marina Ostrugnjaj, SŠ Čakovec i voditeljica Kristina Trstenjak, Medicinske škole Varaždin s voditeljicama Marijom Krajnik i Mirelom Turk te globovci OŠ Ksavera Šandora Gdjalskog iz Zaboka s voditeljicama Snježanom Turk i Milenom Posavec.
U nastavku aktivnosti provedene su tri usporedne radionice (1. Karakterizacija tla – Kristina Trstenjak, prof.; 2. BIOMETRIJA – Biljana Forgač, prof. savjetnik; 3. Orijentacija i pixel- Mirela Turk- prof.)
Globovci spomenutih škola u prvoj sekciji odredili su karakterizaciju horizonata tla (vlažnost, strukturu, boju, konzinstenciju, teksturu, količinu kamenja, korijena i karbonata u tlu).
U drugoj istraživačkoj radionici uočili su dominantne i kodominantne vrste pokrova te izmjerili visinu i prsni promjer stabala hrasta lužnjaka i bijelog bora. U trećoj sekciji postavili su istraživački pixel i orijentirali se u šumskom okruženju. Nakon istraživačkog rada prezentirali su i analizirali izmjerene podatke.
GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) je program cjelovitog učenja i opažanja za dobrobit okoliša. GLOBE je znanstveno obrazovni program, namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, koji u svom neposrednom okolišu obavljaju različita mjerenja, primjerena svojoj dobi i interesima te mogućnostima škole. Prikupljeni se podaci, putem interneta unose u jedinstvenu svjetsku bazu podataka. Mjereći i opažajući značajke okoliša u istraživačkom području škole, učenici upoznaju i na neposredan način doživljavaju svoje okruženje, upoznaju znanstvene metode mjerenja, prikazivanja i tumačenja podataka, povezuju školska znanja s praktičnim i terenskim radom te razvijaju osjetljivost i pozitivan odnos prema okolišu.