Zaključivanje ocjena na polugodištu za sve učenike osnovnih i srednjih škola moglo bi se u školsku praksu ponovo vratiti početkom iduće, 2018./2019. školske godine.
Vrednovanje učenika na polugodištu iz škola, podsjetimo “izbačeno” je 2012. godine kada je Ministarstvo obrazovanja vodio Željko Jovanović, i to tadašnjim izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju.
Sada je povratak zaključivanja ocjena iniciran novim izmjenama istog zakona, koje su, kako neslužbeno doznajemo, već prezentirane premijeru Andreju Plenkoviću i vrlo bi se brzo trebale naći u javnoj raspravi.
Odluku donose roditelji
A argumenti za i protiv ocjenjivanja jednaki su kao i prije pet godina kada se od zaključivanja odustalo. Stručnjaci, predstavnici sindikata i nastavnici su se i tada, kao i danas, podijelili: dio njih upozoravao je da ukidanje ocjenjivanja ne motivira učenika na aktivno učenje i rezultira slabijim znanjem i većim brojem jedinica tijekom školske godine, dok se dio njih zalagao za ukidanje tvrdeći kako će se barem tako učenike rasteretiti ionako pretjeranih školskih obveza i stresa.
Dapače, temu povratka zaključivanja ocjena na polugodištu inicirao je sredinom prošle godine bivši ministar Pavo Barišić koji je izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju ionako trebao provesti i dati ih u javnu raspravu u prvom tromjesečju 2017. godine.
No Barišića je zamijenila ministrica Divjak koja će u javnu raspravu dati nove izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju, a po njima se i ona zalaže za povratak zaključivanja ocjena na polugodištu, što je u našem obrazovnom sustavu ipak tradicija. No konačnu odluku donijet će roditelji učenika osnovnih i srednjih škola uključe li se u javnu raspravu.
– Prijedlog povjerenstva za izradu izmjena zakona ide u smjeru vraćanja kvantitativne ocjene na polugodištu, no sve će biti iskristalizirano nakon javne rasprave u koju pozivam što više zainteresiranih da se uključe – poručila je tako za Večernji list ministrica Divjak.
Nagrađuju se profesori
Ipak, mogućnost zaključivanja ocjena na polugodištu nije jedina novost u izmjenama Zakona – naime, konačno će se nagraditi marljivi i inovativni nastavnici koji u svojim razredima provode mini reforme financirane uspješno dobivenim projektima iz fondova EU. Ti će nastavnici u odnosu na prijavljeno vrijeme koje provode radeći na projektima na plaći dobiti nagradu – tridesetpostotno povećanje. Tako će ih se motivirati da i dalje, poručuju iz Ministarstva, nastave kvalitetno raditi sa svojim učenicima.