Učenici Tehničke škole Čakovec obilježili Tjedan psihologije
Psiholozi diljem Lijepe Naše različitim su događanjima i aktivnostima desetu godinu zaredom u Tjednu psihologije, u razdoblju od 20. do 26. veljače 2017., predstavljali svoju struku i poslove kojima se bave
Tjedan psihologije već tradicionalno obilježavamo i u našoj Školi. Dosadašnjih godina školska psihologinja Lucija Matjačić Kovačić pripremala je predavanja i radionice kojima je cilj bio učenicima približiti teme kojima se bave psiholozi i razbiti stereotipe o psiholozima kao stručnjacima koji se bave samo kliničkim pacijentima.
Ove smo godine osmisliti aktivnosti na drugačiji način. Uključili su se naši gimnazijalci, jedini naši učenici koji u svom nastavnom programu imaju predmete iz područja psihologije. U suradnji s njihovom nastavnicom psihologije Helenom Ivančić Vrbnjak, pripremili su nekoliko tema.
Karlo Zadravec i Matija Pintarić, učenici 4. razreda tehničke gimnazije, putem predmeta Psihološke osnove komunikacije otkrili su zanimljive činjenice o važnosti neverbalne komunikacije, što ih je navelo na detaljnije istraživanje pojedinih područja. Vrlo zanimljivom prezentacijom Karlo je učenike 1. ET, 1. ST i 2. A razrednih odjela potaknuo da razmisle kako prepoznati lažljivca, odnosno, koji neverbalni znakovi mogu biti pomoć kod otkrivanja neiskrenosti druge osobe.
Matija je pripremio prezentaciju o međukulturalnim razlikama u neverbalnoj komunikaciji te ukratko predstavio najzanimljivije informacije o primjerenim obrascima ponašanja u pojedinim kulturama, npr. – načinu pozdravljanja, dodirivanju, značenju određenih pokreta glavom, ruku, osmjehivanju i slično.
Prezentacija je poslužila kao dobar način upoznavanja pojedinih kultura i poticaj učenicima da nauče uvažavati različitosti, ali i da prije putovanja u neku drugu zemlju istraže što je tamo prihvatljivo i poželjno te koji su uobičajeni stilovi komuniciranja.
Sebastian Krznarić i Luka Meštrić učenici su 3. razreda tehničke gimnazije te je i njih dodatno zainteresiralo područje psihologije. Pred velikom publikom koju su činili učenici 2. TG, 3. ET i 3. MT razrednih odjela govorili su o temama iz područja socijalne i sportske psihologije.
“Povodom tjedna psihologije, u četvrtak, 23. veljače, održao sam predavanje na temu efekta promatrača. Zanimljivo mi je to što smo manje skloni pomoći osobi u nevolji ukoliko ima još ljudi oko nas i kao da svatko očekuje da će netko drugi pomoći.
Kako bismo učenicima to demonstrirali putem svakodnevne situacije, započeli smo s kratkim uvodnim eksperimentom koji je izvela psihologinja Lucija Matjačić Kovačić. Namjerno je ispustila šahovsku ploču s figuricama, na što su reagirala samo dva učenika iz publike koji su joj doskočili pomoći.
Nakon uvodne riječi o temi, upoznao sam publiku s najvažnijim teorijskim saznanjima, odnosno, s tri procesa koja pojedinca koče u pomaganju drugome te samim procesom donošenja odluke o pomaganju. Predavanje je, radi još lakšega razumijevanja, bilo popraćeno provedenim psihološkim eksperimentima i videozapisima.” (Luka Meštrić, 3. TG)
“U Tjednu psihologije u Čakovcu je održan Psihošpancir, manifestacija na kojoj su bila održana mnoga predavanja iz različitih grana psihologije, od kliničke i socijalne do pozitivne i sportske. Upravo sam iz predavanja o sportskoj psihologiji uzeo materijale koji su me se najviše dojmili i za koje sam mislio da će mojim vršnjacima biti najzanimljiviji.
Upoznao sam ih s osnovnim načelima sportske psihologije, konkretno – s načinom rada i zadaćom sportskog psihologa te s odabranim događajima iz svijeta sporta u kojima je psihologija vidljiva i primjenjiva. Učenici 3. MT, 3. ET i 2. TG pokazali su zanimanje i pomno slušali moje predavanje. Pričao sam im o Slavku Goluži i rukometnom SP-u 2013. te o utakmici s Francuzima koji su tada bili aktualni olimpijski, svjetski i europski prvaci.
Također je bilo riječi o nogometnoj utakmici 1998. i načinu smirivanja našeg Ivana Šukera, zatim o dobro poznatom sedmercu koji je izvodio Zlatko Horvat u Francuskoj i, kao zadnji sportski događaj, odabrao sam nogometnu utakmicu između Njemačke i Argentine na SP-u 2006. godine u Njemačkoj kada je njemački golman, za pobjedu u kaznenim udarcima, koristio jako lukavu i zanimljivu metodu predviđanja udaraca na temelju psiholoških zaključaka, tj., šalabahtera o najčešćim načinima pucanja igrača argentinske reprezentacije. (Sebastian Krznarić, 3. TG)
S obzirom na zainteresiranost učenika u publici i motiviranost učenika-predavača, zadovoljni smo ovakvim načinom približavanja psihologije učenicima jer – što je učenicima zanimljivije i više ohrabrujuće od truda njihovih vršnjaka i tema koje sami procjenjuju zanimljivima?! (kp)