Gospodarska škola u Čakovcu bila je domaćin susreta sudionika projekta A.P.P.L.E.S. Erasmus + projektau kojem, uz nju, sudjeluju škole iz Grčke, Italije, Litve, Njemačke, Poljske i Portugala.
Tijekom sedam dana učenici su sa svojim mentorima posjetili OPG Hažićna kojem su se upoznali s proizvodnjom i preradom jabuka, firmu Tehnixu Donjem Kraljevcute Centar dr. Rudolfa Steineragdje je održano predavanje o osnovama biodinamičkog uzgoja. Za sudionike projekta bile su organizirane radionice na kojima su reciklirali različite predmete, npr. palete ili pluto i stvarali nove proizvode, a na poljoprivrednom dobru Gospodarske škole imali su priliku naučiti kako se priprema kompost. Osim Čakovca i Međimurja, gosti su sa svojim domaćinima posjetili Muzej neandertalca u Krapini, Javnu ustanovu za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima Krapinsko-zagorske županijeu Radobojui grad Zagreb. Posljednji dan učenici su prezentirali sve ono što su vidjeli i naučili, a osim novih spoznaja sa sobom će ponijeti nezaboravne trenutke i lijepa sjećanja na naš kraj.
Učenicima, sudionicima projekta iz Poljske, najviše se u Hrvatskoj svidjelo to što su njihovi domaćini uvijek nasmijani i spremni pomoći, a iznenadilo ih je dobro poznavanje engleskog jezika većine Hrvata. Primijetili su da su naše škole bolje i kvalitetnije opremeljene u odnosu na poljske, a sustav obrazovanja uvelike se razlikuje. Sa sobom će ponijeti lijepe uspomene, prekrasne slike krajolika i pozitivne misli te bi svakako željeli ponovno se vratiti u Čakovec.
Haidar Osmandolazi iz Kolbenzau Njemačkoj, ima 18 godina i potječe iz veće obitelji – živi sa svojim roditeljima, bratom i dvjema sestrama. Prvi je put u Hrvatskoj, a oduševili su ga lijepa priroda i ljubazni ljudi. “Idem u tehničku školu, imam 11 predmeta. Naši nastavnici uspostavljaju veoma dobar odnos s učenicima, a nikad nam ne bi palo na pamat da prepisujemo na testovima jer je prepisivanje najstrože zabranjeno” – kaže Haidar i nastavlja:
“Mi u Njemačkoj imamo ocjene od 1 do 6, a vi od 1 do 5, ali kod nas je najbolja ocjena 1, a najlošija 6.”
Slična su iskustva i učenika iz Portugala – Duarte Pinto Xavierdolazi iz grada Montemor’o Novo – i njemu se svidjelo u Hrvatskoj te bi opet volio doći. On kaže da srednjoškolci u Portugalu imaju najmanje 3, a najviše 4 sata dnevno. Njihova skala ocjena daleko je veća od naše, mogu dobiti ocjenu od 1 do 20, no one najniže, od 1 do 8, nitko ne dobiva. Istim ocjenama ocjenjuju se i učenici u Grčkoj, ali oni kažu da imaju težak nastavni progam, veliku tjednu satnicu i nimalo praktične nastave. Najteži im je predmet starogrčki jezik koji u gimnazijama slušaju 5 sati tjedno, uz koji imaju još i 5 sati novogrčkog tjedno.
Tijekom sedmodnevnog zajedničkog druženja zasigurno su ostvareni glavni ciljevi projekta, kao što su razvijanje kompetencija, informatičkih vještina, ovladavanje engleskim jezikom, poticanje višejezičnosti, razmjena iskustava i dr. No, svakako treba istaknuti da su se istovremeno razvila i velika prijateljstvate da svi s nestrpljenjem iščekuju nove susrete, prema riječima koordinatorice projekta za Hrvatsku, Vesne Stunković, najprije u Litvi već sredinom travnja, a zatim u rujnu u Poljskoj te na kraju u Portugalu, Italiji i Grčkoj.