Vijesti / Promo
Promo
Moćan, progresivan i svestran: novi Kia Sorento
KIA Sorento

DINAMIC TRADE

Moćan, progresivan i svestran: novi Kia Sorento

Novi Kia Sorento je moćan, progresivan i svestran te kao najprestižniji član Kijinih sportskih terenaca u četvrtoj generaciji donosi dizajn i tehnologije za sve cestovne izazove.

Novi Sorento na vrhu Kijine bogate SUV ponude

Sorento, koji je svojim dolaskom u razredu velikih SUV-ova podigao standarde po pitanju prostranosti, kvalitete i ekonomičnosti, mirno sjedi na prijestolju Kijine globalne SUV ponude, koju dopunjuju Stonic, Sportage, Seltos i Telluride (posljednja dva nisu raspoloživa u Europi). Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Sorentova evolucija u posljednjih 18 godina vrlo je pozitivno utjecala na cjelovito razumijevanje Kije kao brenda.

Dok je automobil premijerno predstavljen 2002. godine kao pravo terensko vozilo, četvrta je generacija Sorentu donijela privlačniji izgled. To je vrlo važan model za Kiju, posebice sada, kada prvi put predstavlja elektrificiranu snagu u našoj SUV ponudi.”

KIA Sorento Fotogalerija

Moderno dizajnirana unutrašnjost kabine visoke kvalitete i najnovijih tehnologija Sorentova profinjeno dizajnirana unutrašnjost – s oštrijim linijama, high-tech detaljima i izduženim proporcijama – pruža samouvjereniji i zreliji izgled. Njegova atraktivna kabina pak donosi materijale vrhunske kvalitete, najnovije infotainment tehnologije i novi dizajn koji očarava.

Nova platforma s hibridnim i plug-in hibridnim pogonima

Novi Sorento je prvo vozilo na Kijinoj platformi nove generacije za velike i srednje velike SUV modele. Zajedno s dužom karoserijom koja omogućava maksimalno velik prtljažni prostor, platforma jamči to da je Sorento jedan od najsvestranijih i najprostranijih sportskih terenaca na tržištu, koji kupcima nudi i treći red sjedala.

Pored toga, Sorentov inovativni raspored u kabini znači da sedam putnika ima mnogo prostora, dok pritom nudi i pozamašan prtljažnik, a tu je i Kijin novi ‘Smartstream’ elektrificirani pogon. Time je Sorento po prvi put dobio hibridnu snagu. Rezultat toga je da novi model omogućava manju potrošnju goriva, niže emisije i bolje motorne mogućnosti od prethodnika.

Progresivna povezivost i sustavi asistencije

Novi Sorento je zahvaljujući progresivnoj povezivosti, sustavima asistencije i infotainment tehnologijama tehnološki najnaprednija Kia dosad. Korisnicima prilagođeni dvostruki digitalni mjerači nude naprednu grafiku, nova telematska pomagala i povezivost pametnih telefona.

Više od 3 milijuna prodanih Sorenta, u Europi 300.000

Od lansiranja na tržištu 2002. godine, Sorento je širom svijeta našao više od 3 milijuna kupaca, od toga u Europi oko 300.000.

Dizajn vanjštine Samouvjereniji, zreliji i privlačniji

Elegantan i moderan novi Sorento predstavlja vrh Kijine globalne SUV ponude u kojoj mu društvo prave Stonic, Sportage, Seltos i Telluride (posljednja dva nisu na prodaju u Europi).

Novi model rezultat je zajedničkog rada Kijinih dizajnerskih centara na različitim kontinentima.

Koncept ‘profinjene odvažnosti’ inspirirao je Kijine dizajnere, koji su htjeli zadržati robustan, žestok izgled, karakterističan za prethodne generacije Sorenta, a istovremeno iskoristiti višu razinu profinjenosti i elegancije, kao i sportski utisak. Sorentova karoserija sadržava oštre linije – radi se o zapaženom odmicanju od zaobljenog prethodnika. Sa suvremenijim geometrijskim detaljima i više unatrag zategnutim, izduženim proporcijama, novi Sorento je samouvjereniji, zreliji i privlačniji nego ikad prije.

Sprijeda je Sorento evoluirao s novim dizajnom Kijine prepoznatljive ‘tigrove’ maske, koja je nešto šira i na obje strane se proteže do farova. Potonji donose nova LED dnevna svjetla (‘tigrove oči’) koja dodatno naglašavaju linije oko tigrovih očiju. Oštar i agresivniji izgled dopunjuju široki, pravokutni donji otvori za protok zraka i zračne zavjese u obliku krila koji preusmjeravaju zrak oko vozila. Oštar rub odbojnika nastavlja se do ukrasne zaštite podvozja koja naglašava robustan izgled. Novi model širok je 1.900 mm, što je 10 mm više nego kod treće generacije Sorenta.

Gledajući s boka mjere su suptilno prilagođene kako bi Sorento izgledao duži. Novajlija je 10 milimetara duži od prethodnika (sada 4.810 mm), iako ima kraći prednji i stražnji prevjes.

Zbog nove platforme Sorento ima 35 milimetara duži međuosovinski razmak koji sada iznosi 2.815 mm. Ova suptilna dimenzijska modifikacija vizualno produljuje Sorenta, tako da izgleda dinamičniji, usprkos tomu što je 10 mm viši. Produžen je i pokrov motora, dok je A stup od prednje osovine pomaknut 30 mm natrag.

Kao prepoznatljive Sorentove osobine, novajlija je zadržao karakterističan širok D stup,pozamašnu karoseriju i obložene blatobrane koji su obilježili sve dosadašnje generacije modela. Promjene su vidljive i na ostalim dizajnerskim detaljima karakterističnim za Kijine novije modele, kao npr. novi dinamičan oblik C stupa i površine karoserije s oštrim linijama. Sorento, koji svoj oblik duguje velikom SUV-u Telluride, dobio je nova vertikalna stražnja svjetla, koja obgrljuju bok vozila. Oštrije linije karoserije slijede ravnom, tehničkom izgledu prednjeg dijela vozila s vodoravnim oblicima, čime su postigli da vozilo na cesti izgleda šire nego što je u stvarnosti. Stražnji odbojnik ima dvije ispušne cijevi, a i sprijeda i straga dobio je ukrasnu zaštitu podvozja koja doprinosi SUV-ovskom žestokom izgledu. Četvrta generacija slijedi ostalim novijim modelima, kao što su npr. Telluride i ProCeed, zbog čega je natpis Sorento centralno postavljen na prtljažnim vratima. Suptilno postavljen spojler “skriva” stražnji brisač, što donosi uređeniji izgled, a vozaču omogućava bolji pregled događanja iza vozila.

Novi Sorento u Europi će biti raspoloživ u deset boja karoserije, a opcijski će nudit 17-, 18-, 19- inčne i prvi put kod ovog modela i 20-inčne aluminijske naplatke. 3

Dizajn unutrašnjosti

Atraktivna, unaprijeđena kabina s vrhunskim materijalima i progresivnom tehnologijom Unutrašnjost 4. generacije Sorenta predstavlja iskorak u kvaliteti i dizajnu Kijinih kabina. Od 1. generacije modela iz 2002. godine koja je putnicima nudila praktičnu, ali robusnu prostranost, Sorento danas nudi nešto što je moderno, poželjno i udobno. Unutrašnjost koja spada među najkvalitetnije u Kijinoj aktualnoj ponudi, pruža intuitivnu, tehnološki usmjerenu kabinu koja je napravljena od visokokvalitetnih materijala i opremljena najnovijim infotainmentom. Ujedno je kabina zadržala prostranost i svestranost koje su

Sorentove odlike svih 18 godina njegovog postojanja.

Atraktivna, unaprijeđena kabina predstavlja dizajn sljedeće generacije, gdje najviše odskaču dva digitalna zaslona na armaturnoj ploči. 12,3-inčni digitalni mjerači upareni su sa 10,25- inčnim zaslonom infotainmenta i navigacije na sredini armaturne ploče. Zasloni jasno prikazuju informacije u vozačevom vidnom polju i kreiraju inovativno widescreen korisničko iskustvo. S brojnim funkcijama možemo upravljati pomoću novih haptičkih gumba na obje strane zaslona, koje ima i donji klima uređaj. Na armaturnoj ploči odskaču i uspravni ventilacijski otvori s kromiranim rubovima, a takve rubove možemo naći i na donjoj središnjoj konzoli.

Kabina novog Sorenta suptilno pruža brojne tehnologije, kao što je primjerice ambijentalna rasvjeta kabine. Nježna rasvjeta armaturne ploče i obloga vrata stvara osjećaj salona i osjetno veće prostranosti. Bežični punjač nalazi se u otvorenom pretincu središnje konzole, dok snažni audio sustav BOSE® nudi još bolji doživljaj zvuka.

Kvaliteta materijala je poboljšana, a kabina nudi metalne umetke, kožno tapeciranje i reljefne površine. Čitava unutrašnjost donosi sofisticiraniji izgled i ambijent. U Europi će Sorento kupcima nuditi mogućnost izbora između crne tkanine, kože (siva, crna ili crno-siva dvobojna kombinacija) ili crne prošivene Nappa kože.

Prostranost i svestranost

Praktičnost: nova platforma maksimizira prostranost i svestranost

Novi Sorento napravljen je na osnovi Kijine nove platforme 3. generacije za srednje velike SUV-ove, koja zahvaljujući inteligentnijem rasporedu pruža superiornu prostranost za ljude iprtljagu. Rezultat je jedno od najsvestranijih i najprostranijih vozila u svojem razredu.

Nova platforma se temelji na kompaktnom kućištu motora i kraćim prevjesima s 35 mm dužim međuosovinskim razmakom, što nudi više prostora u kabini između dvije osovine. Ne samo da to novom modelu omogućava osebujan stil i prema natrag zategnut dizajn, nego struktura i konstrukcija nove platforme znače da Sorento po prvi put može imati elektrificirani pogon. Hibridni baterijski sklop smješten je ispod dna kabine. Stoga SUV nudi puno prostora za do 7 putnika i jedan od najvećih prtljažnika u svojem razredu – do 821 litre (izvedba sa 7 sjedala) ili 910 litara (izvedba s 5 sjedala). To znači da automobil za svih pet putnika omogućava udobnost i prijevoz mnogo prtljage. Kod izvedbe sa 7 sjedala – ako je u autu 4 svih sedam putnika – prtljažnik nudi 32 % više prostora od prethodnika: 187 litara (VDA) kod dizelske izvedbe odn. 179 litara kod hibridne izvedbe. Prekidači uz obje strane prtljažnika omogućavaju slaganje drugog reda sjedala jednim potezom.

Nova platforma putnicima pruža maksimalno puno prostora u tri reda, jer nudi više prostora za glave, noge i ramena od većine konkurenata. Posebice se nova platforma može pohvaliti prostorom u predjelu nogu u prvom i drugom redu, kao i s više prostora za glave u trećem redu sjedala.

Sorento je oduvijek bio omiljen kod kupaca koji traže praktičan treći red sjedala, a novi model je to samo još olakšao. Zbog dužeg međuosovinskog razmaka nove platforme sjedala u drugom redu mogu se pomaknuti do 45 mm naprijed, što omogućava lakši pristup trećem redu, koji ima više prostora za stopala i noge. Tu je i nova ručka na C stupu koja putnicima kod pristupa trećem redu sjedala pruža potporu. Naslon za ruke u drugom redu može se produžiti do 100 mm te tako nudi veću potporu laktovima, a ujedno sadrži i držač za piće i mobitel.

Pogoni 

Sorento po prvi put elektrificiran s učinkovitim hibridnim pogonima

Kijin najnoviji SUV po prvi put nudit će i hibridnu snagu. Kupci će moći birati između hibridne i plug-in hibridne izvedbe. Sorento Hybrid pokreće novi ‘Smartstream’ elektrificirani pogon koji je kombinacija 1,6- litrenog T-GDi benzinskog motora s litij-ionskim polimerskim baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49 kWh i 44,2-kilovatnim elektro motorom. Inteligentna konstrukcija Sorentove nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod dna s minimalnim utjecajem na prostranost kabine ili prtljažni prostor.

Ovaj elektrificirani motor s 230 konjskih snaga i okretnim momentom od 350 Nm kombinira niske emisije CO2 i izuzetne mogućnosti. Novi 1,6-litreni T-GDi motor donosi Kijinu novu CVVD tehnologiju (Continuously Variable Valve Duration), koja otvaranje ventila obavlja u skladu s voznim prilikama umjesto sa stalnim otvaranjem ventila. To omogućava bolje performanse pri niskim i srednjim okretajima te smanjuje potrošnju goriva.

Snaga se s elektronskim uređajem, smještenim na mjenjaču, prenosi preko 6-stupanjskog automatskog mjenjača, što omogućava punu snagu motora i elektro motora uz minimalni gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini, s direktnim pristupom raspoloživoj snazi baterije pri velikim brzinama.

Hibridna i plug-in izvedba stižu krajem 2020. godine.

U Europi će biti na raspolaganju i Sorentov novi 2,2-litreni 4-cilindrični ‘Smartstream’ dizelski motor s 202 KS i okretnim momentom od 440 Nm. S novim aluminijskim blokom, koji je 19,5 kg lakši od onog u prethodniku od lijevanog željeza, novi je motor 38,2 kg lakši od onog iz 3. generacije Sorenta. Djeluje u kombinaciji s Kijinim novim 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim (mokrim) kvačilom (8DCT). Mjenjač 8DCT, koji je konstruiran kako bi pružao 5 uglađen prijenos, karakterističan za klasične automatske mjenjače, u odnosu na uobičajenog 8-stupanjskog automatika ima manju potrošnju goriva.

Vožnja i upravljivost

Vožnja s više užitka i unaprijeđene terenske mogućnosti

Prva generacija Sorenta (2002-2009) imala je nosivu šasiju u obliku ljestvastog okvira (ladder-frame). Druga generacija (2009-2015) dobila je monocoque šasiju, što je značilo korak naprijed po pitanju voznih osobina. Nova platforma najnovije generacije pak predstavlja sličan iskorak, jer je razvijena s namjenom pružanja maksimalne stabilnosti u svim uvjetima vožnje.

Vozilo sada omogućava još uvjerljiviju, udobniju i ugodniju vožnju od prethodnika, a tu je i temeljito prerađen neovisni ovjes. Cilj inženjera bio je smanjiti učinak koji nepravilnosti na cesti čine karoseriji, smanjiti buku s ceste i vibracije preko ovjesa, a ujedno i poboljšati kontrolu karoserije i upravljački odziv tijekom skretanja. To su postigli pomoću brojnih dorada geometrije i novih komponenti, kao i modifikacijama strukture ovjesa. 35 milimetara duži međuosovinski razmak također doprinosi općem poboljšanju udobnosti u vožnji, dok nova karoserija – s prosječno 4-postotnim povećanjem tvrdoće – utječe i na smanjenje vibracija.

Novost: ‘Terrain Mode’ – poboljšanje terenskih mogućnosti

Zahvaljujući novom sustavu Terrain Mode, najnoviji Sorento nudi unaprijeđene terenske mogućnosti. Sustav koji djeluje s opcijskim 4x4 pogonom omogućava bolje hvatanje u koštac s blatom, snijegom i pijeskom. Terrain Mode, čiji način djelovanja biramo na središnjoj konzoli, kontrolira sustav stabilnosti (ESC) i distribuciju okretnog momenta na sva četiri kotača. Također prilagođava vrijeme prijenosa i tako pomaže vozaču naći i održati prianjanje na različitim podlogama.

Tehnologija

Tehnološki najnaprednija Kia dosad: nova pomagala za povezivost i infotainment

Sorento je – zahvaljujući brojnim tehnologijama koje poboljšavaju sigurnost, povezivost i infotainment – tehnološki najnaprednija Kia koju su ikada napravili. Raspoložive funkcije su napravljene kako bi učinile putovanja sigurnijima i što manje stresnim, dok istovremeno omogućavaju potpuno jednostavnu upotrebu.

Ovisno o opremi kabina može biti opremljena s Kijinim najnovijim 10,25-inčnim zaslonom na dodir s infotainment sustavom koji nudi audio-vizualnu navigaciju ili s također novim 12,3- inčnim digitalnim mjeračima visoke rezolucije. Zajedno, ova dva digitalna zaslona vozaču prosljeđuju apsolutno jasne informacije. 8,0-inčni zaslon audio sustava je standardan, dok svi infotainment sustavi omogućavaju integraciju pametnih telefona s platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Novi Sorento nudi i Kijin inovativni telematski sustav UVO Connect, koji preko zaslona na dodir i pametnog telefona vozačima pruža bitne informacije. S uslugama Kia Live services, koje su raspoložive preko opcijskog 10,25-inčnog širokog LCD zaslona, sustav uživo prikazuje prometne informacije, vremensku prognozu, zanimljive točke (POI) te detalje o potencijalnim parkinzima uz cestu i izvan nje (uključujući i cijenu, lokaciju i raspoloživost).

UVO Connect vozačima omogućava i slanje rute vozilu prije početka putovanja i provjeru lokacije vozila u svakom trenutku.

Infotainment sustav pored toga dozvoljava istovremenu upotrebu dva Bluetooth uređaja pametnih telefona, što omogućava istovremeno primanje poziva jednog telefona i slušanje glazbe s drugog mobitela. Putnici koji sjede sprijeda mogu puniti svoje telefone pomoću dva USB punjača. Putnicima u drugom redu sjedala na raspolaganju su dvije USB utičnice za punjenje, koje se nalaze u leđnom dijelu prednjih sjedala, a treći se nalazi na leđnom dijelu središnje konzole. Oba putnika u trećem redu sjedala imaju svoj punjač, što znači da svih sedam putnika može istovremeno puniti svoje mobilne uređaje – to je odlična podloga za pružanje opuštene vožnje u punom vozilu na dugim putovanjima.

Sorento kupcima nudi i zaslon za projiciranje (head-up display), koji u vidnom polju vozača na vjetrobransko staklo projicira neke putne informacije. Sustav prikazuje podatke, kao npr. detalje o brzini vozila ili navigacijske upute »turn-by-turn «.

Na raspolaganju je i snažni audio sustav BOSE® surround-sound s 12 zvučnika, koji putnicima u sva tri reda sjedišta pruža bolji zvuk. Nova funkcija ‘Sound of Nature’, raspoloživa na nekim tržištima, putnicima emitira ambijentalne opuštajuće zvukove prirode po izboru. Sustav ambijentalne rasvjete korisnicima omogućava još bolje prilagođavanje kabine svojem ukusu, jer nudi sedam pred programiranih osnovnih boja odnosno ukupno čak 64 boje.

Sigurnost

Napredni sustavi asistencije, novi sustav daljinskog parkiranja

Sorento po zasluzi bogate ponude sustava asistencije vozaču nudi viši nivo aktivne i pasivne sigurnosti od većine konkurenata. Kijin napredni sustav asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje brojne rizike i stres u vožnji, jer putnike i ostale sudionike u prometu štiti na svakom putovanju.

Ovisno o opremljenosti pojedinog Sorenta sustav ADAS može imati sljedeća pomagala: sustav za sprječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, biciklista i vozila, koji između ostalog prepoznaje i dolazeći promet kod skretanja na raskrižju, praćenje vozila u mrtvom kutu (BVM), pregled događanja oko vozila (SVM) i sustav za sprječavanje nesreća s vozilima u mrtvom kutu (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist, pametni sustav za ograničavanje brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), radarski tempomat s funkcijom stani/kreni (SCC) i navigacijski radarski tempomat (NSCC – Navigation-based SCC), sustav za praćenje vozila na voznoj traci (LFA – Lane Following Assist (LFA), sustav za upozoravanje vozača na dekoncentriranost (DAW – Driver Attention Warning) i pomoć kod vožnje na autocesti (HDA – Highway Driving Assist).

Sustav za praćenje vozila na voznoj traci (LFA), koji je Kijina tehnologija ‘2. stupnja’ autonomne vožnje, kontrolira ubrzanje, kočenje i okretanje volana obzirom na vozila ispred. LFA djeluje u rasponu od 0 do 180 km/h, pomoću kamere i radarskih senzora održava siguran razmak do vozila ispred, dok ujedno prati oznake na prometnici kako bi zadržao vozilo na sredini vozne trake. Novi Sorento donosi i pomoć kod vožnje unatrag (RVM – Rear View Monitor) s asistencijom za sprječavanje sudara (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asistenciju kod vožnje unatrag (RCCA – Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Tu je i – po prvi put kod Kijinih modela u Europi – novi sustav daljinskog parkiranja (RSPA – Remote Smart Parking Assist), koji vozačima, daljinski, pomoću gumba na pametnom ključu, omogućava autonomno pomicanje vozila naprijed i natrag na parkingu. To olakšava ulaženje i izlaženje iz vozila na uskim parkinzima ili ako drugi vozač parkira svoje vozilo preblizu vašim vratima.

Sustav RSPA automatski koči ako prepozna drugo vozilo, biciklistu ili pješaka iza vozila ili u prelasku preko ceste. Sorentov sustav Safe Exit Assist sprječava otvaranje stražnjih vrata ako vozilo prepozna opasno približavanje straga, npr. biciklista ili drugog vozila.

Sorento je opremljen sa 7 sigurnosnih zračnih jastuka. Novost je prednji središnji zračni jastuk, koji pruža dodatnu zaštitu glave vozača i suvozača i sprječava kontakt njihovih glava kod sudara. Sve izvedbe Sorenta su bez obzira na stupanj opremljenosti standardno opremljene s Kijinim pomoćnim sustavom stabilnosti (VSM) i elektronskim sustavom stabilnosti (ESC), koji vozaču pomaže kod održavanja smjera vozila kod kočenja i skretanja.

Novi Sorento ima i Kijin prvi višestupanjski kočioni sustav (Multi-Collision Brake system) koji smanjuje posljedice sekundarnog sudara. Sustav automatski koči kada se nakon prvog sudara aktiviraju zračni jastuci te tako štiti putnike od drugog frontalnog ili bočnog sudara.

Sorentova karoserija napravljena je od mješavine čelika i aluminija s namjenom pružanja maksimalne torzijske krutosti, a ujedno i smanjuje masu vozila. Konstrukcija karoserije sadrži veći udio naprednog čelika visoke čvrstoće i vrućeg žigosanog čelika u odnosu na prethodnika. Čelik visoke čvrstoće poboljšava zaštitu putnika, jer nudi 12,5 posto višu torzijsku krutost od ‘najsigurnijeg’ u Sorentovom razredu – istovremeno je čvršća karoserija i lakša 5,6 % (21,3 kg) od prethodnikove. Pored toga čvršća karoserija smanjuje vibracije s ceste.

Proizvodnja u Južnoj Koreji, već u prodaji 

Kao i prethodnika, i novog Sorenta za europsko tržište proizvode u Kijinoj tvornici u gradu Hwasung u Južnoj Koreji, a prodaja u Hrvatskoj već traje.

Dinamic trade d.o.o.
Braće Graner 6
40000 Čakovec

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.