ZATRAŽILA DA SE PROJEKT POKRENE ŠTO PRIJE

NATALIJA MARTINČEVIĆ U SABORU ‘Brza pruga od Zagreba do Varaždina i Čakovca regionalni je, ali i nacionalni prioritet’

Uvodno je upozorila da se danas od Varaždina do Zagreba autocestom dolazi za samo 50 minuta, dok se željeznicom putuje oko 2,5 sata

Nakon što su u utorak u varaždinskoj Županijskoj palači, na tribini “Lepoglavska spojnica – šansa za gospodarstvo sjevera Hrvatske”, o značaju brze pruge Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb govorili, između ostalih, varaždinski župan Radimir Čačić i međimurski župan Matija Posavec, danas je o ovom iznimno važnom projektu u Saboru RH izlagala saborska zastupnica Narodne stranke – Reformisti Natalija Martinčević.

Uvodno je upozorila da se danas od Varaždina do Zagreba autocestom dolazi za samo 50 minuta, dok se željeznicom putuje oko 2,5 sata.

– U svijetu je danas željeznica najbolje prijevozno sredstvo, najjednostavnije, najjeftinije  i ekološki daleko najprihvatljivije. Brojne su države, a posebno države Europske unije to odavno prepoznale i investirale upravo u željezničku infrastrukturu. Hrvatska to još uvijek nije prepoznala i mi smo u komparaciji sa zemljama EU, ali i zemljama regije, na samom dnu u svim statistikama, od putničkog pa do teretnog željezničkog prometa, rekla je Martinčević. 

Iako je u prošlom mandatu ovaj projekt bio usporavan, sada je vrijeme da se realizira, čemu su u velikoj mjeri pridonijeli Reformisti čiju su inicijativu i zahtjev prepoznali država i resorno ministarstvo te ovaj pravac stavili u strategiju. Modernizacijom pruge od Čakovca i Varaždina do Zagreba putovanje na relaciji Varaždin – Zagreb skratilo bi se na 40 minuta, a do Čakovca bi se putovalo 50 minuta. To bi za sve županije iz sjeverne regije imalo brojne pozitivne učinke kako u putničkom, tako i teretnom prijevozu.

– Značaj povezivanja Varaždinske, Međimurske i Krapinsko zagorske županije sa Zagrebom ovakvom brzom prugom je ogroman, prije svega za razvoj gospodarstva te za mobilnost ljudi, radnika i studenata. U ovoj regiji trenutno željeznicom putuje oko 2 milijuna ljudi godišnje, od 20 milijuna ukupno na razini Hrvatske, a ovim projektom na novoj pruzi očekuje se oko 12 milijuna putovanja godišnje što bitno povećava gospodarski potencijal regije, ali i Hrvatske. Kada govorimo o gospodarstvu tada govorimo o pojeftinjenju troškova transporta, radne snage, kao i o velikom potencijalu otvaranja novih radnih mjesta. Dodatni razlozi za realizaciju ovog projekta je svakako činjenica da ekonomski pokazatelji jasno govore da će svaka uložena kuna u funkcioniranje željezničkog prometa donositi  nove 4 kune u ekonomiju kroz izravne i neizravne efekte u industriji, obrazovanju i brojnim drugim sektorima, naglasila je Martinčević.

Osim regionalnog, ova je pruga i nacionalni interes, jer bi se njome povezali sa srednjom Europom, posebno na pravcima prema Beču, Budimpešti, Pragu i Bratislavi. Time bi se omogućilo i ubrzavanje prometa na strateški važnom pravcu prema luci Rijeka. Iako se može očekivati ozbiljna opstrukcija od strane Slovenije, koja naravno štiti svoj interes odnosno primarno interes njihove luke Kopar, realizacijom ovog projekta napravio bi se veliki strateški i gospodarski iskorak u povezivanju Rijeke i srednje Europe. Jednako tako je važno što EU snažno podržava ulaganje u jeftinija i ekološki prihvatljivija rješenja, pa unatoč tome što vrijednost ovog projekt iznosi oko 400 milijuna eura, moguće ga je financirati sredstvima EU čak i do 85 %.

– Ovaj projekt imati će snažan utjecaj na gospodarstvo, turizam ali i naš ključni problem demografije. Ljudi ostaju u državama i županijama u kojima je kvaliteta života veća. Kvaliteta života prije svega podrazumijeva dostupnost radnih mjesta i primjerenu plaću, ali i dostupnost i uređenost škola, vrtića, sveučilišta, jednosmjensku nastavu, besplatan prijevoz učenika i cijeli niz drugi sadržaja koje smo, primjerice, mi u Varaždinskoj županiji osigurali i upravo zbog toga, a usprkos činjenici da smo na 30 kilometara od Slovenije i 60 kilometara do Austrije, zadržali jednu od najmanjih stopa iseljavanja u Hrvatskoj.

Uz sve navedeno iznimno je važna i prometna povezanost i zbog toga od ove Vlade očekujem da uloži sve napore i angažira sve potrebne resurse da ovaj projekt pripremimo  prije početka nove omotnice EU 2021. – 2027. kako bi on krenuo u realizaciju, što je bio i jedan od ključnih uvjeta podrške Reformista aktualnoj Vladi, zaključila je svoje izlaganje Martinčević. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije