Međimurje je poznato po poduzetništvu, činjenica je da mali i srednji poduzetnici svojom fleksibilnošću bitno pridonose svekolikoj stabilnosti, a to znači pravednijem i socijalno sigurnijem društvu. HSLS Međimurja i ovim putem naglašava da malo i srednje poduzetništvo treba veću pozornost i kvalitetniju zakonsku regulativu te se zalažemo za dostojanstvo rada i radnika – istaknuto je na konferenciji za novinare koju je u Čakovcu održao HSLS Međimurske županije, na čelu s predsjednikom Josipom Grivecom.
U HSLS-u upozoravaju da je danas malo i srednje poduzetništvo i obrt pred ekonomskim kolapsom. Samo u 2010. godini iskazali su neto gubitak u visini od 6,5 milijardi kuna. Politika ovisnosti o državi uništiva hrvatsko gospodarstvo, hrvatsko društvo i hrvatskog čovjeka. Na djelu je, vele, represija “proračunske Hrvatske” nad “tržišnom Hrvatskom”, u kojoj je “tržišna Hrvatska” jedina platila ceh gospodarske krize kroz gubitak 100.000 radnih mjesta, pogoršanja rezultata poslovanja i narušenu likvidnost.
Generator ekonomskog rasta mora biti kreativan i poduzetan pojedinac, a ne država, smatraju u HSLS-u. U stranci se, uz ostalo, zalažu za smanjenje poreznog opterećenja rada i povećanje stimulacije za zapošljavanje, ukidanje obveze plaćanja poreza na dobit za iznos reinvestirane dobiti, ukidanje svih parafiskalnih nameta javnih tvrtki, dio nameta lokalne vlasti, obvezne članarinu i doprinosa za HGK.
Treba, nadalje, osigurati najmanje dva posto državnog proračuna za potpore poduzetništvu, osnovati državne i lokalne garancijske fondove za kreditiranje malog i srednjeg poduzetništva, uvesti izdašne poticaje za podizanje konkurentnosti izvozno orijentiranog poduzetništva, ograničiti krajnje dopuštene ugovorne rokove plaćanja obveza, a ugovorne odredbe po kojima se vjerovnici odriču potraživanja po osnovi zateznih kamata zbog kašnjenja u izmirenju obveza zakonski proglasiti ništavnim, te produžiti rokove plaćanja PDV-a s 30 na 60 dana.
Jedna od tema bila je prijevoz srednjoškolaca. HSLS Međimurja drži da se predugo čekalo s rješavanjem tog problema.
– Županijsko vodstvo trebalo je voditi pregovore s potencijalnim prijevoznicama bez obzira što financijska situacija u županiji ne omogućava sufinanciranje po dosadašnjem modelu. Započelo se pregovarati, nakon toga se to prepustilo gradovima i općinama, da bi se pod kraj kolovoza županijsko vodstvo ponovno uključilo. To nije dobro jer se izgubio kontinuitet i dragocjeno vrijeme, došlo je do vremenskog tjesnaca zbog skorog početka školske godine. Nije dobro ako se dogodi da neka općina ili grad postigne dogovor s prijevoznikom, a on postane nepovoljniji nakon ponovnog uključivanja županije u pregovore – rečeno je na konferenciji za novinare u Čakovcu.