– Još jednom su se u ponedjeljak 3. srpnja, građani Murskog Središća okupili na prosvjedu kako bi upozorili na neodrživo stanje u prometovanju teških kamiona glavnom središćanskom ulicom, koja je ujedno i dio međunarodne ceste prema Sloveniji i drugim europskim državama.
Ovo nije prvi takav prosvjed, problem postoji već godinama, na njega se upozoravalo i ranije, ali rješenja, do danas, nema – kažu u MDS-a. Predsjendik Željko Pavlic poslao je priopćenje koje prenosimo.
‘Nezadovoljstvo građana Murskog Središća, a i stanovnika cijelog Međimurja, je tim veće što smo samo prije nekoliko mjeseci, 20. travnja 2017.g., svjedočili obećanju ministra prometa Olega Butkovića, dato upravo u Murskom Središću, citiram: “Imamo dva zaključka, i to da Pravilnik o ograničavanju uporabe javnih pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona stupi na snagu 1. srpnja 2017. godine.”
Prvi dan srpnja je došao i prošao, a građani Murskog Središća i dalje trpe “teror teretnjaka”, kako sami stanari opisuju stanje u glavnoj središćanskoj ulici .
Odgovor na pitanje zašto nije došlo do izvršenja zaključka, leži u činjenici da je posjet ministra Murskom Središću, i još nekim mjestima u Međimurju, organiziran mjesec dana prije održavanja lokalnih izbora koji su održani 21. svibnja 2017. g. i očito je bio dijelom predizborne kampanje, a olako dana obećanja iz predizbornih kampanja obično tako i završe. Nije prvi put da visoki dužnosnici nacionalnih stranaka najviše pohode Međimurje upravo pred izbore, dajući različita obećanja, koja većinom ostaju neizvršena.
Obećanje ministra Butkovića o promjeni Pravilnika koji bi stupio na snagu 1. srpnja 2017. g. doista je bilo predizborno obećanje, jer je kao ministar prometa tada morao znati, a što se sada navodi kao razlog kašnjenja Pravilnika, da je na snazi uredba Vlade RH o kategorizaciji graničnih prijelaza po kojoj je onaj Mursko Središće – Petišovci međunarodnog karaktera, a kako uredba ima veću pravnu snagu od pravilnika, može ju izmjeniti samo Vlada.
Također, već prije je Grad Mursko Središće tražio prekategorizaciju graničnog prijelaza Mursko Središće – Petišovci iz međunarodnog u međudržavni za teretni promet, te zadržavanje statusa međunarodnog graničnog prijelaza za putnički promet. Za takvo rješenje pozitivno mišljenje mora dati stalna mješovita hrvatsko-slovenska komisija.
Osim toga, prema sadašnjim obrazloženjima, Europska komisija ne dopušta selektivnu primjenu propisa, pa bi se morao zabraniti i promet domaćim prijevoznicima.
Po svemu sudeći, očito je da će se, na žalost, građani Murskog Središća još neko vrijeme naslušati buke teretnjaka, a građani Međimurja praznih obećanja.’