SANDRA HERMAN ‘Uzdignute glave odlazim, s još većim entuzijazmom se vraćam’

Međimurje je cvjetnjak Hrvatske, dobitnik dvostruke nagrade Europske destinacije izvrsnosti, Zlatnog cvijeta Europe, druga je najposjećenija i turistički najprometnija kontinentalna destinacija nakon Plitvičkih jezera, bilježi kontinuirani rast noćenja niz godina, a strateško promišljanje turizma očituje se i u činjenici da svoju baštinu stavlja na listu UNESCO-a. Zašto se onda unatoč konkretnim podacima provlači priča o stagnaciji međimurskog turizma?

Radi li se samo o neznanju ili pak o zlonamjernom iznošenju neistinitosti, nadamo se ne i o kombinaciji obojeg, upitali smo prvu ženu međimurskog turizma, potpredsjednicu Turističke zajednice Međimurske županije, ujedno zamjenicu župana Sandru Herman.

Brojke su jedini stvarni i mjerljivi pokazatelj razvoja, pa kakvo je stvarno stanje međimurskog turizma?

– Već niz godina u svim segmentima upravo nam te brojke pokazuju kako Međimurci žive turizam i stvaraju jedan brend, ali ujedno apsolutno idu u prilog razvoju međimurskog turizma. Naime, Međimurska županija ostvaruje daleko najviši rast turističke potražnje među svim izravnim konkurentima s područja sjeverne Hrvatske rastući u posljednji desetak godina po stopi od 19,9%, dok su ostale županije zabilježile prosječan godišnji rast noćenja od 2,1%.

To je posljednje 4 godine rezultiralo promjenom konkurentske pozicije Međimurja do sadašnjeg 4. mjesta, što ukratko znači da smo “preskočili” i Varaždinsku i Zagrebačku županiju. Samo u posljednjem četverogodišnjem razdoblju Međimurska županija tako bilježi porast broja noćenja za čak 49%, što konkretno znači da smo u prosjeku zabilježili oko 50 tisuća noćenja više svake godine.

Ako broj noćenja u 4 godine poraste za 49% može li se tada reći da turizam stagnira, pa i na Jadranu bi to bila top vijest, u rubrici pozitive…

– To su navodi onih koji očito nisu upućeni u uspješnu međimursku turističku priču ili onih koji nisu kao dio sustava pratili naš rad i sve ono što smo stvarali tijekom godina. U drugom slučaju, ako to navodi netko tko je dio sustava, žao mi je da nije odradio svoju domaću zadaću i sjeo s čelnicima TZ Međimurske županije koji rade strateško promišljanje razvoja međimurskog turizma, ali i što se nije potrudio poduprijeti snažnu sinergiju kontinuiranog ulaganja javnog i privatnog sektora u razvoj turističke infrastrukture, razvoj i kreiranje novih turističkih proizvoda, promociju Međimurja kao atraktivne i poželjne turističke destinacije i što je najvažnije kontinuirano povećanje kvalitete turističkih proizvoda i usluga.

U svrhu što kvalitetnijeg razvoja turizma i što snažnije promocije i brendiranja Međimurja kao prepoznatljive, atraktivne i poželjne turističke destinacije Međimurska županija, izradili smo i Master plan razvoja turizma do 2020. godine te Strateški marketing plan turizma Međimurske županije 2014.-2020. To je jasan pokazatelj da znamo kuda međimurski turizam mora ići i kakav proizvod i brend želimo u skoroj budućnosti.

Očito da imate ciljeve do kojih je na kontinentu nešto teže doći. Koji je najvažniji?

– Jedan od najvećih i najvažnijih projekata vezan uz razvoj kulturnog turizma, ne samo grada Čakovca već i čitavog Međimurja, svakako je projekt revitalizacije Staroga grada u Čakovcu vrijedan 41 milijuna kuna, koji je trenutno pred potpisivanjem. Razvoj kulturnog turizma, zasnovan prije svega na povijesnom značaju obitelji Zrinski u narednom je razdoblju svakako jedan od prioriteta ukupnog razvoja međimurskog turizma.

Tome u prilog govore i kontinuirana ulaganja u različite programe i ustanove u kulturi, koja su samo iz Županijskog proračuna u protekle 4 godine iznosile više od 7 milijuna kuna, uz sva ostala ulaganja ostvarena putem različitih natječaja kao i predpristupnih i fondova EU. Tu ću samo nabrojiti kako stvaramo sliku ‘Županije Zrinskih’ zajedno sa Zrinskom gardom Čakovec, pomažemo provedbu Majskog muzičkog memorijala, sufinanciramo Ljeto u Gradu Zrinskih, Porcijunkulovo, dakle manifestacije u Čakovcu, zatim Dane šibe i ribe u Kotoribi, radimo na cestama tradicije, očuvanju kulture i običaja jer shvaćamo značaj kulturno-umjetničkih udruga za naše Međimurje.

Valja spomenuti kako samo za ovu godinu za potpore turističkim manifestacijama diljem Međimurske županije izdvajamo novih 200 tisuća kuna iz proračuna Turističke zajednice. Svoju baštinu stavljamo na listu nematerijalne kulturne baštine UNESCO-a, tu je svakako Međimurska popevka, naš štrigovski i kotoripski govor. Međimurje kao destinacija u pokretu ima velikih potencijala za snažniji razvoj sportsko-rekreacijskog turizma te zdravstvenog turizma što se posebno odnosi na donje Međimurje, grad Prelog i okolicu, a predstavlja novi zamašnjak ukupnog turističkog razvoja destinacije.

Spomenuli ste dosad već oko 50 milijuna kuna ulaganja u području kulture i u kulturni turizam, ima li još investicija?

– Svakako. Ako samo pogledate posljednje 4 godine, vidjet ćete da je iz proračuna Međimurske županije za ulaganja u razvoj turizma kroz potpore TZ, kao i bespovratne potpore razvoju novih turističkih proizvoda, izdvojeno više od 6 milijuna kuna. Bespovratne potpore razvoju turizma u ukupnoj vrijednosti od 1,5 milijuna kuna na tržište su plasirale 52 nova turistička proizvoda koja su rezultirala povećanjem smještajnih kapaciteta za 21%, uglavnom u ruralnim sredinama u vidu kuća za odmor, s dodatnim turističkim sadržajima, zatim Kućom meda u Črečanu, Kušaonicom mesa u Slakovcu, novim vinskim kućama, kušaonicama bučinog ulja te mnogim drugim sadržajima.

Ujedno nam je važno povezivanje i stvaranje sinergije turizma, OPG-ova i poljoprivrede, pa smo se pridružili velikom projektu koji okuplja 30 OPG-ova i ekoloških proizvođača, s kojima međimursku, domaću hranu nudimo svakom našem gostu. Turistička zajednica Međimurske županije ujedno je u tom razdoblju realizirala financijski proračun u vrijednosti 8,2 milijuna kuna. Ono što tome daje dodanu vrijednost je činjenica kako je više od polovice navedenih financijskih sredstava dobiveno kandidiranjem kvalitetnih turističkih projekata na natječaje fondova EU i HTZ-a, od čega je u izgradnju turističkog proizvoda uloženo 3,5 milijuna kuna, dok je ukupna vrijednost realiziranih integriranih marketinških komunikacija oko 12,5 milijuna kuna.

U tom su razdoblju provedena dva velika prekogranična EU projekta Joint planing code i Cycling in a network ukupne vrijednosti 2,2 milijuna kuna te je uspostavljen destinacijski info sustav i portal visitmedjimurje.com s rastom broja posjeta za 80% u odnosu na 2013.godinu.

Pozitivan trend pripreme kvalitetnih projekata i privlačenja financijskih sredstava iz fondova EU nastavljen je i u ovoj godini, privlačenjem više od 5 milijuna kuna za tri projekta na natječaju prekogranične suradnje Hrvatska Mađarska INTERREG za proširenje cikloturističke infrastrukture, uređenje prostora ‘stražarnice’ na prostorima bivše vojarne u Čakovcu u turističke svrhe, izradu projektne dokumentacije za vidikovac na Mađerkinom bregu u Štrigovi te turističke promocije u sklopu projekta revitalizacije Staroga grada Čakovec.

Razveselit ćemo sigurno sve Međimurke i Međimurce, neki su u pripremi, a neki projekti već spremni vezani uz podizanje kvalitete postojećih te stvaranje novih turističkih sadržaja na području čitavog Međimurja.

Što smatrate okosnicom međimurskog turizma, koja je naša prepoznatljivost?

– Svakako valja napomenuti da su u posljednje vrijeme postignuti mnogi značajni rezultati u izgradnji i pozicioniranju, danas ih možemo slobodno nazvati – turističkih proizvoda Međimurja, cikloturizma i enogastronomije. Prema Ministarstvu turizma RH Međimurje je među tri najrazvijenije i najkvalitetnije cikloturističke destinacije u Hrvatskoj s tržišno prepoznatljivim brendom Međimurje Cyclist Welcome Regija, što je od izrazitog značaja za razvoj turizma kao jedne od važnijih grana međimurskog gospodarstva, budući da su cikloturisti turisti visoke platežne moći s prosječnom dnevnom potrošnjom od 65 eura što je za 30% više od prosječne potrošnje ostalih turista u destinaciji.

Međimurje se također pozicioniralo kao jedna od vodećih hrvatskih enogastronomskih destinacija s tržišno pozicioniranim brendovima: Međimurska vinska cesta, Zlatni međimurski gurman te međunarodnom prestižnom oznakom Europske destinacije izvrsnosti EDEN za lokalnu gastronomiju i turizam u 2015. godini. Time je Međimurje ujedno i jedina hrvatska destinacija koja se može pohvaliti dvostrukom nagradom EDEN destinacije (2007.Sveti Martin na Muri, 2015. gornje Međimurje).

Iako prestižna, nije EDEN jedina nagrada koju je međimurski turizam dobio, iza vas je prava godina nagrada?

– Tako je. Naime, kontinuirana ulaganja u turističku infrastrukturu, razvoj novih te podizanje kvalitete postojećih turističkih proizvoda u ruralnom dijelu pozicioniralo je Međimurje kao jednu od najkvalitetnijih hrvatskih destinacija ruralnog turizma što potvrđuje i nacionalno priznanje Suncokret ruralnog turizma 2016.godine.

Visoku reputaciju Međimurje uživa i u međunarodnim stručnim krugovima za održivi razvoj turizma što najbolje dokazuje prestižna međunarodna nagrada za održivi razvoj i kvalitetu on-line promocije turističke destinacije iz 2016. godine te priznanje Interstas Europske asocijacije novinara za razvoj održivog turizma iz 2015.

U posljednjih nekoliko godina međimurski je turizam osvojio još mnoge prestižne nacionalne i međunarodne nagrade i priznanja, a međimurski turistički djelatnici prepoznati su i nagrađivani za svoja postignuća i kvalitetu, što itekako zaslužuju svakodnevnim radom na pozicioniranju Međimurja unutar i van naših granica.

Stagnaciju smo zaboravili i opovrgnuli, jer prema najnovijim podacima ponovo raste broj noćenja, kao i međimurski turizam?

– Stagnaciju ni ne pamtimo jer sustavni rad već niz godina donosi rezultate te samo gledamo u sve blistaviju turističku budućnost našeg kraja. Da smo s pravom optimisti, pokazatelj je i 2016. godina u kojoj, prema najnovijim podacima, Međimurska županija bilježi porast broja noćenja za 16% u odnosu na godinu prije, ali i porast broja dolazaka za 5%, dok u prva četiri mjeseca ove godine imamo rast broja dolazaka za 16% i rast broja noćenja za 23% u odnosu na isto razdoblje 2016.

Napominjem da su ovo službeni podaci E-visitora koji korespondiraju s uplaćenim boravišnim pristojbama po ostvarenim noćenjima. Podatak koji govori isključivo u prilog kvaliteti i raznolikosti turističkih proizvoda Međimurja, svakako je sve dulji boravak gostiju u destinaciji od 18%, a činjenicu da je Međimurje postalo atraktivna i poželjna turistička destinacija pozicionirana na turističkoj karti, ne samo Hrvatske već i Europe i svijeta, govore i podaci o povećanju broja stranih gostiju. Tako imamo skoro 53% stranih gostiju, posebice iz zemalja Slovenije, Njemačke, Austrije, Poljske i Italije.

Nove goste očekujemo uskoro, kako nas od 19. – 21. svibnja očekuje manifestacija Urbanovo – Dani vina u Međimurskoj županiji, koji su odavno stekli prepoznatljivost na vinskoj karti Europe.

Misao za kraj…

– Evo, samo ću naglasiti kako je Međimurje neprestano u pokretu i pred nama su još mnogi izazovi, ideje, kvalitetni projekti i ostvarenja kojima se veselimo. Zajedničkim snagama, idejama svih Međimurki i Međimuraca, ulaganjima i povezivanjem turizma s obrazovanjem, kulturom, sportom, poljoprivredom i ostalim segmentima našeg društva, u narednom ćemo razdoblju stvoriti nove vrijednosti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije