VELIKI INTERVJU

TZ PRELOGA Direktor Marko Židov: “Međimurska popevka u Prelogu zaslužuje više pažnje!”

Prošlo je gotovo godinu dana otkako je na čelo Turističke zajednice Grada Preloga zasjeo direktor Marko Židov

Ovaj 30-godišnjak iz Cirkovljana diplomirani je geograf i sociolog, predavao je prethodno u Gospodarskoj školi Čakovec, a živi sa suprugom Josipom, dva psa i dvije mačke.

Predsjednik je i Rukometnog kluba Prelog, u slobodno vrijeme voli ići na rafting te planinarenje, uz nešto nogometa – koliko stigne. Kako kaže, novi posao u Turističkoj zajednici ne dopušta previše slobodnog vremena.

Ipak, trudi se, osmišljava nove koncepte, surađuje s TZ Međimurske županije i HTZ-om te nastavlja rad svojih prethodnika. Prošlog je tjedna i položio stručni ispit te je tako postao i punokrvni direktor.

Povodom prve godine rada u Turističkoj zajednici Grada Preloga pričali smo s njim kako se snašao u novoj poziciji, kako vidi preloški turizam te što planira za sljedeću godinu.

Izazovi i iznenađenja

Promjena karijere bila je za Židova izazov sam po sebi. “U tom smislu, prvo, odluka o promjeni je bila teška, jer ipak odabireš ne samo poslovni život, već odluka utječe i na privatni život, tako da je tu bilo dosta razgovora kod kuće i vaganja.

I u tom trenutku, a i u ovom trenutku smatram da sam donio dobru odluku i da sam se dobro snašao u cijeloj priči. Naravno, svi trebamo težiti boljemu, svi trebamo težiti nekakvom osobnom napretku, tako da je prvo ta promjena bila izazov, a definitivno je bio izazov i prelazak iz jednog sustava u drugi sustav, znači iz školskog sustava u sustav turističkih zajednica, što je nešto potpuno novo”.

Neke stvari su ipak bile poznate – dobro se snalazi u pisanju projekata zbog bogatog prethodnog iskustva u školi.

Bogu hvala, u Gospodarskoj školi Čakovec sam sudjelovao u dosta EU projekata, tako da sam na taj način usavršio engleski jezik, upoznavanje s novim partnerima i s novim kulturama i ljudima, umrežavanje.

Sve mi je to bila jedna dobra uvertira u ovaj način rada, jer vidim tu dosta sličnosti, pogotovo s fondovima Hrvatske turističke zajednice, gdje moramo prijaviti projekte, gdje dobivamo značajna sredstva HTZ-a.

Izazov je bila činjenica da nije bilo nekoga tko bi te uputio u posao, dakle jednostavno dođeš i moraš apsolutno samostalno pohvatati sve, a to je bio najveći izazov cijele priče.

Tu bi se isto zahvalio kolegicama iz Turističke zajednice Međimurske županije, isto i direktoru gospodinu Rudiju Gruli, stupio sam tu i u kontakte iz ostalim kolegama iz ostalih lokalnih turističkih zajednica i zaista, bez te njihove pomoći, sve zajedno bi bilo iznimno, iznimno teško. Bilo je tu nekakvog suporta i kolega iz gradske službe, ali kažem, na kraju dana ipak ostaneš sam s tim. Taj prosinac prošle godine, kada sam došao na mjesto direktora, bilo je najteže razdoblje u mojem dosadašnjem životu, jer se nakupilo tu dosta posla, TZ Grada Preloga nije imala direktora pola godine i u tih šest mjeseci nije bilo sustavnog rada.

Naravno, čim sam došao, trebalo je prijaviti projekte na Fond za nedovoljno razvijena područja i kontinent, trebalo je prijaviti projekte na Fond za udružene turističke zajednice, trebalo je napisati izvješće, odnosno prijedlog nekakvog rebalansa, a nemaš nekakvu pozadinu pa kopaš malo, raspituješ se, proučavaš zakone…

No taj prosinac je prošao, godinu smo zaokružili i mislim, i to mi je nekakvi generalni plan bilo, meni osobno, pričekati tih godinu dana da se priča okrene.

Živim tu, odrastao sam tu, znam sve što se odvija, ali sve to gledaš iz perspektive potrošača, nekakvog polaznika i osobe koja manifestacije poprati možda na 20 minuta i ode dalje. Ovo je sad jedna sasvim druga priča, gdje moraš sve gledati iz neke šire perspektive, u smislu udovoljavanja, ne samo našim građanima, nego i građanima koji dolaze.”

“Moramo izmišljati turizam”

Osim što se upoznao s funkcioniranjem sustava turističkih zajednica, upoznao se i s funkcioniranjem hrvatskog turizma, ponašanjem potrošača i turističkim proizvodima koji privlače posjetitelje u grad.

Suština turističkih zajednica je da u kontekstu destinacijskog menadžmenta privučemo što više ljudi u grad. Trenutno radimo plan upravljanja destinacijom.

Napravili smo nekakav klaster i sve turističke zajednice u Međimurju rade zajedno, kako bi se troškovi smanjili. Mi smo u biti tako smo mala destinacija, kao i Međimurje, da nema smisla da svaka lokalna turistička zajednica to radi za sebe.

U principu, shvatio sam koliko smo mali u odnosu na ostatak Hrvatske u pogledu turizma. Prije dva tjedna imali smo radionicu vezanu uz zadovoljstvo dionika na području lokalnih turističkih zajednica. Tu smo spomenuli da Međimurje kao regija ostvaruje 0,46 posto svih dolazaka i noćenja na razini cijele Hrvatske.

Znači, u suštini, čak su se neki složili da se radi o razini statističke pogreške. To taj podatak i činjenica koliko puta je Međimurje nagrađivano za turizam dokazuju da u našoj regiji moramo izmišljati turizam i da nam nije sve Bogom dano kako je u primorskim destinacijama. I u tom smislu, shvatiš da zapravo radimo dosta dobar posao. Ne samo mi u Prelogu, nego i cijela Međimurska županija.

Sportovi na vodi – veliki potencijal za cijelo Međimurje

Prelog niz godina provodi projekt razvoja turističkog proizvoda, odnosno sportova na vodi koji iz godine u godinu privlači sve više posjetitelja.

Sportovi na vodi su jedna odlična priča, koja ima brdo potencijala za daljnji napredak. Stvarno mi je drago što je to prepoznala i Hrvatska turistička zajednica. Ove godine smo dobili 9320 eura podrške za razvoj sportova na vodi.

To mislim da tu moramo ići dalje u širinu, u smislu da ljudi koji dođu kod nas prepoznaju to kako nekakvu aktivnost koju vežu onda isključivo samo u područje Grada Preloga.

Imamo apsolutno sve uvjete za razvoj veslačkih disciplina u Prelogu i u tom smislu smo pričali s Kajakaškim savezom Zagreb i inicijalno sad, tek u razgovorima, dogovorili mogući kamp za djecu tu kod nas koji bi možda ukomponirali u područje novih kućica za logorovanje Aqua Adventures.

U tom smislu bi to možda bio početak neke šire priče, kamp kao kamp, da i roditelji i djeca vide da u Prelogu postoji potencijal za to, a možda bismo mogli organizirati i nekakvo državno prvenstvo u Prelogu, naravno, uz daljnji razvoj sportske infrastrukture na jezeru”.

Međimurska popevka prioritet

Definitivno ćemo se usmjeriti i na promociju međimurske popevke, koju uvelike promovira i Turistička zajednica Međimurske županije odnosno Međimurska županija.

Popevka je svojevrstan međimurski proizvod i na području Preloga zaslužuje više pažnje. Mislim da se tu možda malo zanemarivao Festival kre Mure i Drave i Priločki folklorni susreti.

To je jedan oblik nematerijalne kulturne baštine koji je prepoznat na svjetskoj razini. Trebali bi svakako popratiti bolje takve inicijative na području Preloga i sufinancirati neke stvari.

I Festival balona na vrući zrak bi se mogao pretvoriti u cjelogodišnju ponudu. A u tom smislu trebamo imati dobru suradnju i dogovor, jer imamo perfektan hotel, treba dati i njima nekakvu, ne mora to biti velika infrastruktura, ali infrastrukturu da se balon na vrući zrak poveže samo i isključivo s Gradom Prelogom.

Govorim o aranžmanima spavanja u hotelu, let s balonom i cijela ta priča bi onda kroz cijelu godinu mogla povećavati i broj noćenja i broj dolazaka.

Simbol balona pokušavamo ukomponirati u našu svakodnevicu i ostale manifestacije, balon na vrući zrak bit će prikazan i na muralu koji radi Rusa Trajkova, a za Advent smo postavili svjetleći balon. Mislim da onda stvarno moramo postati grad balona.”

U jednom malog gradu u Hrvatskoj razvija se lijepa turistička priča. S ljudima poput Marka Židova na čelu zasigurno će postati uspješna i prepoznatljiva u cijeloj Hrvatskoj, ali i šire.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije