DONOSIMO PROPORUKE

SA ILI BEZ TERASE Svi kafići i restorani otvaraju vrata od ponedjeljka, radno vrijeme moguće od 6 do 23 sata

Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 m

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav
Capak
naveo je na redovnoj konferenciji kako je došlo do
izmjene njihove odluke o otvaranju ugostiteljskih objekata. Od
ponedjeljka svoja vrata moći će otvoriti i ugostiteljski objekti
koji nemaju terasu. 

Istaknuo je kako su donijeli stroge mjere, no istovremeno naveo
je kako Hrvatska ima povoljnu epidemiološku situaciju. 

– Propisali smo stroge mjere koje se tiču higijene i dezinfekcije
nakon svakog gosta i nema nikakvih spornih elemenata. Donijeli
smo stroge mjere, no s obzirom da sve napravili smo jednu
izmjenu. S obzirom da imamo veliki broj ugostiteljskih
objekata koji nemaju terase, donijeta je odluka da se puštaju u
rad ugostiteljski objekti koji nemaju terasu, ali napravili smo
točan raspored stolova i kako će to funkcionirati – istaknuo je
Capak. 

Preporuke HZJZ prenosimo u cjelosti. 

“Radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u
ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u
ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno je
osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između
posjetitelja i zaposlenika. Organizacija rada. Radno vrijeme
ugostiteljskih objekata moguće je od 6 do 23 sata. U objektima se
stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor se servira
kada gosti sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu
ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u
plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične
oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku
ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i
pića.

Ograničenje ukupnog broja posjetitelja. Ograničenje broja
posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi
onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi
međusobno udaljeni 1,5 m. Ulazak gostiju regulira se na način da
sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad
prethodna skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički
razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5
m. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički
razmak od 1,5 m među stolovima, odnosno među različitim skupinama
gostiju. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju
pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora
biti najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede
udaljeni 1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o
dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više
osoba. 

Posluživanje hrane i pića. Posjetitelji također
mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok ili napitak koji će
uzeti sa sobom i konzumirati na terasi, odnosno na otvorenome.
Prilikom naručivanja mora se poštovati fizički razmak od najmanje
1,5 m između kupaca koji čekaju u redu. Za šankom je moguće
naručiti i preuzeti hranu ili napitak bez zadržavanja, odnosno
nije dopušteno zadržavanje za šankom. Također, moguće je
posluživanje stajaćih gostiju ako se drže fizičkog razmaka, bez
visokih stolova, uz konzumaciju iz ruke.

Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim
prostorima samog objekta. Određuje se jedan zaposlenik koji
poslužuje unaprijed točno određeni broj stolova kako bi se što
više smanjilo miješanje zaposlenika i gostiju. Između
naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja
zaposlenik objekta mora dezinficirati ruke.

Posebna pravila za ugostiteljske objekte u smještajnim
kapacitetima i ostale koji imaju buffet način posluživanja. U
ovim objektima preporučuje se da posjetitelji održavaju fizički
razmak od 1,5 m tijekom boravka, a naročito tijekom posluživanja
obroka na buffet način, osim ako se radi o članovima iste
obitelji kada nije potrebno da članovi iz iste obitelji tijekom
boravka u ugostiteljskom objektu održavaju razmak od 1,5 m.
Preporučuje se da buffet način posluživanja bude proveden tako da
postoji pregrada između gostiju i hrane i da jedan zaposlenik
poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru.

Ostale mjere fizičke udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge
grupe posjetitelja koje u skupini koriste usluge objekta vrijede
kao i za sve druge ugostiteljske objekte. Zaštita zdravlja
posjetitelja i osoblja. Odnosi se na prodajno i uslužno osoblje.
Svima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo
kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće,
preporučuje se prostorno osigurati razmak od minimalno 1,5 m
između poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja
robe i plaćanja robe, odnosno ako je moguće, ugraditi zaštitnu
pregradu na mjestu posluživanja i na blagajni, koja će fizički
odvojiti blagajnika od kupca. Treba poticati beskontaktno
plaćanje bankovnim karticama.

Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda
i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće uz
korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije posluživanja
gostiju svakog novog stola. Prilagođeno epidemiološkoj situaciji
trenutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji budu izvan
uporabe te da se prostor prozračuje provjetravanjem.

Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge
površine koje su gosti dodirivali potrebno je prebrisati
dezinficijensom, odnosno ukloniti stolnjake čak i ako nisu vidno
zaprljani. Zabranjuje se posluživanje grickalica u
zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice
za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno
oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Zabranjuje se korištenje zajedničkih novina, časopisa i drugih
tiskovina u ugostiteljskim objektima.  Čišćenje i
dezinfekcija prostora. Na ulazu u objekt posjetiteljima treba
biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i
jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku.
Također, na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi
održavanja razmaka od minimalno 1,5 m između posjetitelja te
između posjetitelja i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima,
površine rukohvata i rubove vrata na hladnjacima kao i ostale
površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se
kontinuirano prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola ili
nekim drugim sredstvom s deklariranim virucidnim djelovanjem
prema uputama proizvođača. 

Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito
prozračivati. Dnevno mjerenje tjelesne temperature zaposlenika.
Osoblje treba u jutarnjim satima prije dolaska na posao izmjeriti
tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2
°C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti
(odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti
dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao
dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine. Maske za
lice. Preporučuje se nošenje maski za lice u zatvorenom prostoru.
Osim medicinskih maski mogu se koristiti i platnene maske za lice
koje se peru na minimalno 60°C i ponovno koriste. Poželjno je da
zaposlenici nose i jednokratne zaštitne rukavice”, navodi se u
preporukama. Osim one novine, ministar Božinović pak je
najavio i otvaranje autoškola sukladno preporukama HZJZ. 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije