MURSKO SREDIŠĆE

SPORNI PRAVILNIK VAN SNAGE Broj teških kamiona u Murskom Središću ipak nije dramatično porastao

Iz Grada Mursko Središće poručuju da će i dalje pratiti tokove prometa te u slučaju daljnjeg povećanja ili nekih drugih problema nastalim zbog toga reagirati i tražiti brzo i efikasno rješenje od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture

Smještaj graničnog prijelaza u centru bilo kojeg grada uzrokovao
bi zasigurno određene prometne probleme, a u Murskom Središću je
tome baš tako. Od 1991. godine kada je na Muri osvanuo granični
prijelaz počeli su problemi u centru grada zato jer i kod manjeg
broja kamiona koji se kontroliraju ili obavljaju carinske
formalnosti, a obzirom što nema terminala dolazi do zastoja na
cesti.

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju kontrolna točka premještena je
na slovenski granični prijelaz te tamo zajedno slovenska i
hrvatska policija vrše kontrolu, a uz to tamo postoji i terminal
za parkiranje teretnih vozila. Obzirom što od 1. srpnja 2013.
godine nema više carinskih procedura protok teretnih vozila je
puno jednostavniji i brži, a od ulaska Hrvatske u Europsku uniju
do 2013. godine prometnicom D209, a naravno time i glavnom
prometnicom u Murskom Središću – ulicom Josipa Broza Tita te
preko mosta na rijeci Muri prometovalo je oko 5 tisuća teretnih
vozila mjesečno.

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju teretni promet se je iz mjeseca
u mjesec povećavao te tako dosegnuo i preko 18 tisuća teretnih
vozila mjesečno što pak je izazvalo često prometne čepove,
izuzetno remetilo mir ljudima koji žive uz tu prometnicu,
zagađivalo te stvaralo štete na objektima. Dugi niz godina
gradonačelnik se dopisivao s ministrima, predsjednicima Vlade i
države, Hrvatskim cestama, Hrvatskom gospodarskom komorom te
postoji jedna cijela knjiga upućenih i primljenih dopisa. Naš
Međimurac ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta
Darko Horvat uključio se punim
angažmanom u rješavanje ovog problema te je tako zajedno s
ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom
Butkovićem posjetio grad Mursko Središće da se
na licu mjesta uvjere u probleme koje su trpjeli svi stanovnici
od Čakovca do Murskog Središća i svi koji su prometovali tom
prometnicom.

Sagledavši problem obećao je da će se promet ograničiti na način
da se donese zabrana prometovanja teretnih vozila preko 7,5 tona,
a što je i 1. ožujka 2019. godine, nakon dugih pregovora i
dogovora između svih dionika tog problema, i učinjeno.
Gradonačelnik Dražen Srpak je
već i tada upozoravao da će Pravilnik koji je donesen uzrokovati
probleme za lokalne prijevoznike i predlagao da se oni izuzmu od
takve zabrane međutim stav Ministarstva je bio da se ne može
selektivno donijeti Pravilnik.

Nakon donošenja tog Pravilnika nastali su problemi u Sloveniji,
naročito u Zavrču te je to izazvalo reakciju slovenske strane
koja je nadalje dopuštala teretni promet samo preko četiri
granična prijelaza za hrvatske prijevoznike što pak je tada
izazvalo velike probleme za prijevoznike iz određenih dijelova
Republike Hrvatske, a samim time i lavinu reakcija. Gradonačelnik
je bio pozvan na konzultacije, a inzistirao je da se preko
graničnog prijelaza Mursko Središće-Petišovci dozvoli isključivo
promet lokalnih prijevoznika čakovečke registarske oznake te
Murske Sobote iz Slovenije i svih onih slovenskih i hrvatskih
prijevoznika koji na tom području imaju utovar ili istovar robe.

Ministarstvo je pak temeljem postignutog dogovora sa slovenskom
stranom inzistiralo da na GP Mursko Središće mogu dolaziti sva
slovenska vozila, a da uz ČK registarsku oznaku kroz GP Mursko
Središće može prometovati i VŽ registarska oznaka, a isti
kriterij vrijedi za granične prijelaze Trnovec i Dubrava
Križovljanska te na taj način teret prometnih vozila podjednako
otpada na ta tri prometna pravca. Stoga je Ministarstvo mora,
prometa i infrastrukuture s 1.08.2019. godine stavilo van snage
Pravilnik o zabrani prometovanja preko 7,5 tona, a slovenska
strana donijela naputak za svoje granične službe da puštaju samo
vozila registarske oznake ČK i VŽ, slovenska vozila, hrvatska i
slovenska vozila koja tu imaju mjesto utovara ili istovara dok je
bilo kakav tranzit apsolutno zabranjen.

Gradonačelnik Dražen Srpak svaki mjesec od Policijske postaje
Mursko Središće dobiva informaciju o stanju sigurnosti iz koje se
na mjesečnoj bazi prati kretanje broja teretnih vozila, putničkih
vozila i putnika te ostale problematike iz djelokruga rada
policije. Iz njih je vidljivo da je i kad je bio na snazi
pravilnik o zabrani prometovanja preko 7,5 tona prometovalo: u
svibnju 4.891, u lipnju 4.379, u srpnju 5.011.

Riječ je o teretnim vozilima koja su mogla prometovati temeljem
članka 2. stavak 1. i 2. Pravilnika o ograničavanju uporabe
pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća
dopuštena masa premašuje 7,5 tona, spomenuti članak govori da kad
do mjesta utovara i istovara teretnih vozila ne postoji
odgovarajući alternativni cestovni pravac s istim ili boljim
tehničkim karakteristikama ili stavak 2. – do sjedišta
prijevoznika ne postoji odgovorajući cestovni pravac s istim ili
boljim tehničkim karakteristikama.

Stavljanjem Pravilnika van snage s 1.8. dobili smo podatak da je
to u mjesecu kolovozu bilo 6.790 teretnih vozila što ipak nije
dramatično povećanje. U gradu Mursko Središće nisu presretni zbog
takvog razvoja događaja međutim bili smo u startu stava da će
onakav Pravilnik zbog niza problema koje je donio biti vrlo teško
u cijelosti provediv te da će doći do njegove revizije. Ono što
je u svemu dobro je da povećanje broja teretnih vozila ipak nije
takvo da bi izazivalo probleme kakvi su bili do 1.3.2019. godine
kada su ovom dionicom prometovali kamioni svih europskih pa i
azijskih država te je sada taj broj gotovo tri puta manji nego
što je bio do 1.3.2019. godine.

Micanjem Schengenske granice sa ovog djela na granicu sa Bosnom i
Hercegovinom i Srbijom neće više biti zaustavljanja ni teretnih
ni osobnih vozila pa će se taj problem dodatno olakšati te više
neće biti gužvi u putničkom prometu. Uz to, na nedavnoj sjednici
Vlade RH održane u Čakovcu Vlada je obvezala Hrvatske ceste da se
iduće godine, a čim se provede javna nabava, pokrene
rekonstrukcija ceste D209 od Slemenica do Murskog Središća sa
proširenjem kolnika te gradnjom obostranih biciklističkih traka i
postavljenje semafora u centru grada Mursko Središće te je to
investicija od 43 milijuna kuna.

Uz to, Vlada je donijela zaključak da se Ministarstvo vanjskih
poslova nalaže da s Republikom Slovenijom usuglasi točku spajanja
za novi most, a Hrvatskim cestama da odmah nakon toga priđu
projektiranju zaobilaznice s brzom cestom do Čakovca i novog
mosta preko rijeke Mure, a što je trajno rješenje te se time
omogućava dobro i brzo prometovanje za sve koji žele i imaju
potrebu tim pravcem prometovati, a stanovnicima koji žive uz tu
cestu isto tako ono na što imaju pravo u vidu sigurnosti,
nezagađenja, ne buke, ne štete na svojim objektima.

Uskoro bi najsjeverniji grad trebao posjetiti ministar vanjskih
poslova dr. Gordan Grlić
Radman da ga gradonačelnik na licu mjesta upozna
s projektom, a na sastanak će biti pozvan i župan Općine Lendava
Janez Magyar zato jer su Grad
Mursko Središće te Općina Lendava već takav dogovor postigli iako
nije u njihovoj nadležnosti, a Međimurska županija financirala je
idejno rješenje smještaja mosta i zaobilaznice te je takvo
rješenje i dio prostornog plana Grada Mursko Središće i
Međimurske županije, a što su značajni preduvjeti za bilo kakve
daljnje radnje.

Uz to, Hrvatske ceste napravile su i studiju izvodljivosti, a
koja je rekla da je taj projekt nužan i potrebit. Iz Grada Mursko
Središće poručuju da će kao i do sada na mjesečnoj bazi pratiti
tokove teretnog prometa te u slučaju daljnjeg povećanja ili nekih
drugih problema nastalim zbog toga reagirati i tražiti brzo i
efikasno rješenje od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije