brže do zagreba

LJERKA CIVIDINI Brza i elektrificirana pruga prema Zagrebu preduvjet je daljnjeg razvoja

Grad Čakovec podržao inicijativu MDS-a za modernizacijom željezničke pruge prema Zagreb

Gradonačelnica  Grada Čakovca Ljerka
Cividini
podržala je inicijativu Međimurskog
demokratskog saveza za žurnom obnovom željezničke pruge od
Kotoribe do Zagreba. Na sastanku s predsjednikom MDS-a
Željkom Pavlicem koji je održan u njezinom
uredu, dogovorena je potpora nastojanjima da se obnova,
modernizacija i elektrifikacija ovog željezničkog pravca uvrsti u
državne planove obnove te da se za taj zahvat što prije osigura
financiranje.

Pruga od Kotoribe do Čakovca, odnosno Macinca, bila je prva
željeznička pruga koja je izgrađena na hrvatskim prostorima, sad
već davne 1860. godine. Pruga od Čakovca, preko Varaždina,
Konjščine, Zaboka  i Zaprešića do Zagreba u promet je
puštena 1886. godine,  a oba pravca znatno su pridonijela
industrijalizaciji i razvoju našeg kraja te njegovu povezivanju s
ostatkom Hrvatske.

Kako je istaknuto na sastanku, zbog raznih je razloga posljednjih
desetljeća željeznički promet pao u drugi plan, sve je manje
željezničkih linija iz sjevera Hrvatske prema glavnom gradu, a
zbog višegodišnjeg neulaganja vlak na ovoj dionici vozi sporo i
uz redovita kašnjenja. Željeznički putnički promet u zapadnoj
Europi kičma je javnog putničkog prijevoza, jedan je od
najsigurnijih, najbržih, najjeftinijih i za okoliš
najprihvatljivijih načina prijevoza robe i putnika. Razvijena i
suvremena željeznička mreža temeljeni je infrastrukturni
preduvjet gospodarskog razvoja, omogućuje niže troškove
prijevoza, brz i siguran dolazak putnika u središta gradova te
nove poduzetničke pothvate.

Kako je nakon sastanka rekla čakovečka gradonačelnica, unatoč
malom broju linija i njihovoj sporosti, broj putnika u
željezničkom prometu najveći je upravu u sjeverozapadnom dijelu
zemlje, što je jedan od pokazatelja da ulaganja u željezničku
mrežu na ovom području imaju smisla. Željeznički promet zbog
gotovo idealnog smještaja pruga kroz Međimurje treba biti
okosnica javnog prijevoza, a povezivanje brzom, elektrificiranom
i modernom prugom sa Zagrebom omogućit će brži i jeftiniji
prijevoz putnika te ovaj dio domovine funkcionalno pretvoriti u
predgrađe najvećeg hrvatskog grada.

I Cividini i Pavlic složili su se da ulaganja u obnovu ove pruge
trebaju predstavljati nacionalni prioritet te da moraju početi
što prije. Na kraju je dogovoreno da se Grad Čakovec u okviru
svojim mogućnosti i zakonskih ovlasti uključi u aktivnosti koje
se poduzimaju kako bi se ovaj željeznički pravac revitalizirao.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije