– Od muhe se radi medvjed! Odluka inspekcije da je naplata dnevne karte za one koji prekorače vrijeme parkiranja nezakonita odnosi se samo na Opatiju i Crikvenicu, no koncesionari su se odmah žalili i čeka se drugostupanjsko rješenje. Nije točno da inspekcija obilazi hrvatske gradove i ukida dnevne karte! – tvrdi Ivica Slavica, predsjednik Hrvatske parking udruge, ogorčen vijestima o tome da se diljem države ukidaju dnevne karte kojima su se kažnjavali vozači koji nisu na vrijeme produljili parkiranje.
Tako se ponovno počelo raspravljati jesu li te dnevne karte uopće zakonite. U praksi to izgleda ovako. Kupili ste za pet kuna u 11.45 sati kartu za jedan sat parkiranja. Zadržali ste se negdje dulje nego što ste planirali i u 11.57 na vjetrobranskom staklu dočekala vas je obavijest da morate platiti dnevnu kartu u iznosu od 100, 150, a negdje čak i 250 kuna. No, koncesionari to ne nazivaju kaznom.
– Ta dnevna karta nije kazna, nego prodajni artikl! Mi smo jedna od rijetkih država u EU koja nema propisane sankcije za one koji prekorače vrijeme parkiranja. No, ako se ova hajka nastavi, gradovi i općine morat će donijeti odluke da se prekoračenje smatra prekršajem, kako je to u većini država. A kakvi će tek tada biti komentari! – napominje Slavica.
Poziva se na presudu Visokog upravnog suda iz 2013. za parkiranje u Zadru i odluku Ustavnog suda iz 2008. U Zadru se vozač koji nije produljio kartu u roku od 10 minuta žalio sudu tvrdeći da mu je Grad Zadar naplatom dnevne karte zapravo uveo ugovornu kaznu za novčanu obvezu, što je protuustavno. No, sud je odbacio njegov zahtjev, a u Gradu su se pravdali da dnevna karta ne može biti kazna jer daje mogućnost parkiranja 24 sata.
– I to je prava istina! Ne postoji dokument koji osporava naplatu dnevnih karata – tvrdi Slavica.
Vozači su podijeljeni. Vlatko Anderluh iz Zagreba kaže da nema ništa protiv dnevnih karata jer parkiranje nije skupo, a Damir Novak iz Malog Mihaljevca smatra da su nepravedne. U Prelogu gradska komunalna tvrtka Pre-kom godišnje zaprimi samo nekoliko pritužbi na dnevne karte.
– Kod nas je prvi sat parkiranja besplatan, pa gotovo da i nema problema – kaže direktor Siniša Radiković. Država bi, smatra, različita tumačenja dnevnih karata trebala regulirati zakonom.